Re: Michel Piro

Ik had het eerder al aangehaald ergens op deze site/forum dat er volgens mij allicht wel dingen achter de schermen gebeurden n.a.v. deze info van Adam. Het blijft voor mij nog steeds een integere man en met een goede kijk op de zaak en tevens in het bezit van concrete en nuttige informatie.

Het is dus op te volgen!

42

Re: Michel Piro

luk paard, natuurlijk schudt deze man geen onzin uit zijn mouw. Maar ga dat al die fantasten op dit forum maar eens wijsmaken. Zitten nog altijd op het spoor van de CIA te peuteren. Man man man.

Re: Michel Piro

vleermuisje1971 wrote:

Zal toch niet, gewoon een ordinaire dolende bende. Zit toch mooi met 35 kilometer hypothes in je maag.

Blijf toch enorm respect hebben voor een ieder die enorm veel tijd en energie steken in het Bende van Nijvel-verhaal. Zonder andere mening af te fikken.

44

Re: Michel Piro

zeno wrote:

luk paard, natuurlijk schudt deze man geen onzin uit zijn mouw. Maar ga dat al die fantasten op dit forum maar eens wijsmaken. Zitten nog altijd op het spoor van de CIA te peuteren. Man man man.

Gelukkig zijn er nog bekwame mensen om al die fantasten op dit forum met bewijzen in de juiste richting te duwen!

45

Re: Michel Piro

vleermuisje1971 wrote:

Blijf toch enorm respect hebben voor een ieder die enorm veel tijd en energie steken in het Bende van Nijvel-verhaal. Zonder andere mening af te fikken.

Dit is een concreet spoortje wat heel misschien tot ‘iets klein’ kan leiden. Wel daar wordt niet op doorgezocht. Het spoor is waarschijnlijk te voor de hand liggend.

LEO wrote:

Gelukkig zijn er nog bekwame mensen om al die fantasten op dit forum met bewijzen in de juiste richting te duwen!

Ja want als ik in jouw hypothese lees dat Bouhouche, Beijer en Lekeu maar de hulpjes zijn kan ik een glimlach niet onderdrukken.

Re: Michel Piro

Lijkt me toch nogal logisch dat niet alle moorden van hun kunnen zijn.

Moordpoging op Vernailen etc lijkt mij duidelijk uit de hoek Beijer, Bouhouche, Lekeu, François, Farcy en bij uitbreiding ARI/WNP-teams te komen. Drugs for weapons, afpersing, chantage ... wat sowieso hun actieterrein was.

Vergeet even de details ... en denk na welke Franse crimineel hier beter van werd. Beschermd door de rijkswacht, zij werkten voor hem. En hij had ook zijn mannetjes in Zuid-Oost-Vlaanderen waarvan 1 met nauwe contacten bij Colruyt. Avonturiers voor wie in vliegtuig/helikopter springen even normaal is als de auto nemen. Van welk geld? En wat is hun relatie tot Podevijn.

Het zou ook al vreemd zijn dat die mannen zo ver rijden. Waarom niet net over de grens in Henegouwen, Namen of West-Vlaanderen?

47

Re: Michel Piro

Farçy en zijn entourage (zoals Leon François) zijn zeker een plausibele piste die weinig tot nooit de pers haalt. Wat natuurlijk niet willen zeggen dat ze in Charleroi daar geen onderzoek naar doen. In ieder geval zijn dat de pistes (zoals ook die van JP Adam) die mijn inziens prioritair aandacht verdienen i.p.v. wat momenteel de aandacht krijgt. Als er ooit uitgevist is (wat ik niet waarschijnlijk acht) wie de de gangsters waren die de overvallen hebben gepland en evt. de uitvoerder-moordenaars zelf, dan kunnen ze nog altijd onderzoeken of leden van de Staatsveiligheid daadwerkelijk voorkennis hadden.

Re: Michel Piro

Inderdaad! En nogmaals de heer Adam lijkt mij wel een man die niet zomaar iets uit de duim zuigt! Overigens volgt er binnen paar maandjes hierover allicht nog meer info!

En waarom zou een Franse bende geen overvallen doen in België? Misschien hadden zij zelfs kompanen uit/in Belgie? Misschien zelfs die ex RW-reus... Was ook wapenfreak net zoals een paar verbitterde ex-Rijkswachters en hadden hun conctacten bij wapenleveranciers. Eventueel ook het jagen in de Ardennen.

En zo bleven ze ook grotendeels uit het spotlicht, zeg maar en nauwelijks te traceren. Ik acht dit heel goed mogelijk. Alleszins zoveel geloofwaardiger dan de theorie over al die veiligheidsdiensten van binnen- en buitenland en huurlingen en coupplegers en mensensmokkelaars/prostitutie, wapenhandelaren en zakenlui en politici van diverse pluimage dan nog wel!

49

Re: Michel Piro

luk paard wrote:

Inderdaad! En nogmaals de heer Adam lijkt mij wel een man die niet zomaar iets uit de duim zuigt! Overigens volgt er binnen paar maandjes hierover allicht nog meer info!

En waarom zou een Franse bende geen overvallen doen in België? Misschien hadden zij zelfs kompanen uit/in Belgie? Misschien zelfs die ex RW-reus... Was ook wapenfreak net zoals een paar verbitterde ex-Rijkswachters en hadden hun conctacten bij wapenleveranciers. Eventueel ook het jagen in de Ardennen.

En zo bleven ze ook grotendeels uit het spotlicht, zeg maar en nauwelijks te traceren. Ik acht dit heel goed mogelijk. Alleszins zoveel geloofwaardiger dan de theorie over al die veiligheidsdiensten van binnen- en buitenland en huurlingen en coupplegers en mensensmokkelaars/prostitutie, wapenhandelaren en zakenlui en politici van diverse pluimage dan nog wel!

Ik ben er bijna zeker van dat er in het begin een jager bij betrokken was. Herinner je hoe Van den Eynde gedood werd (doek over zijn hoofd en dan meermaals geschoten)? Bij de achtergelaten resten van de blauwe Santana in het Zoniënwoud (na de overval op Dekaise) vonden de speurders een stukgeschoten T-shirt met reeenbloed op, dus het lijkt erop dat iemand die met de Santana heeft gereden een ree op soortgelijke manier heeft afgemaakt als de huisbewaarder van de Auberge in Beersel.
Btw, ik geloof dat de overval bij Dekaise is gebeurd door andere daders dan de voorafgaande feiten, daders die de Santana gekocht hebben van andere criminelen. Die T-shirt kunnen die laatsten dan gevonden hebben toen ze de achterbank demonteerden vooraleer de Santana in brand te steken en te dumpen, en als dwaalspoor gelegd hebben bij documenten die naar de overval wezen.
Btw de achterbank werd nmm vervolgens gebruikt om de gestolen wapens te vervoeren. Ook de vulling die ze hiervoor dienden te verwijderen is teruggevonden in het Zoniënwoud.

50

Re: Michel Piro

Niet enkel het reeenbloed linkt de eerste feiten aan jagers natuurlijk, ook het befaamde eendenroer uit Dinant was een wapen enkel geschikt voor de jacht.

(sorry, was het vergeten te melden in vorige post en weet niet hoe een post te wijzigen)