Re: Michel Piro

Ben, robofoto nr 18 is gemaakt op basis van de getuigenis van de jogger in Nijvel.

En voor de premie heb ik het niet rechtstreeks over de daders maar ook hun omgeving.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

72

Re: Michel Piro

Robotfoto nr. 18 is een tekening van één van de daders van de schietpartij aan de Diable Amoureux.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Michel Piro

Ben wrote:

Geen idee, de website van de Cel Waals Brabant geeft maar bij een beperkt aantal robotfoto's extra details. Even speculatie: misschien is dit wel een robotfoto van de persoon die de Colruyt van Nijvel aan het observeren was en werd opgemerkt door een jogger. Deze man verklaarde dat de persoon die hij had gezien, Jean Bultot was. Ik zeg dit omdat er nogal grote gelijkenissen zijn tussen deze robotfoto en Bultot. Maar nogmaals, het is speculatie.

Ben wrote:

Vandaag bevestiging gekregen van mijn speculatie van hierboven. In het boek van Guy Bouten staan er op de laatste pagina's robotfoto's van de Cel Waals Brabant en de plaats waar de persoon werd opgemerkt. Onder deze robotfoto staat: Nijvel - overval Colruyt

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

74

Re: Michel Piro

Dat is achterhaalde info! Aub een beetje serieus blijven.

75

Re: Michel Piro

Komaan, the end. Je leest letterlijk in mijn post die je citeert dat het speculatie is. In de laatste post van het topic over robotfoto nr. 18 staat het antwoord » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Michel Piro

Maar neen:

Nummer 18
Deze robotfoto toont een persoon die werd opgemerkt in de dagen voor de overval op het Colruyt-warenhuis van Nijvel.

Wie: Onbekend
Wanneer: September 1983
Waar: Nijvel

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

77

Re: Michel Piro

't Is niet omdat het hier op de site staat dat het ook de waarheid is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Michel Piro

Dat is. smile Maar het is wel zo dat er een robotfoto is van een jogger een paar dagen voor Nijvel waar Bultot zou op gelijken, dit is nr 18.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Michel Piro

Robotfoto 18 gaat volgens mij inderdaad niet om de getuigenis van de jogger die Jean Bultot aan de Colruyt van Nijvel zou gezien hebben een paar dagen voor de inbraak. De beschrijving van de getuige klopt nl. niet met deze robotfoto. Op robotfoto 18 is geen snor getekend. Op het overzichtschema van de CWB is de foto opgenomen bij de feiten aan de Diable des Amoureux.

In mei ’87 meldt een getuige zich bij de onderzoeksgroep in Charleroi. De getuige wordt in het proces-verbaal van het verhoor niet bij naam genoemd. De man bestierf het immers van de angst. Hij wordt door de verbalisant omschreven als iemand die de indruk geeft geloofwaardig te zijn en als iemand die dagelijks tot tweemaal toe zijn geliefkoosde hobby beoefent, joggen. De ‘jogger’ verklaart dat hij een foto zag van Jean Bultot in La Dernière Heure van 1 juli 1986 en dat hij hem formeel identificeerde als de man die zich herhaaldelijk, 7 à 8 maal, aan de benzinepompen van de Colruyt ophield in de periode voor de overval in Nijvel. De dag van de feiten zag hij opnieuw dezelfde man op dezelfde plaats.

De jogger vertelt er nog bij wat hij dacht: “Tiens, dat is zo iemand als ik, die buiten op zijn vrouw wacht op het moment dat zij in het warenhuis de inkopen doet.” Volgens de jogger gaat het om Bultot, ondanks het feit dat de man een naar beneden gekrulde snor droeg en lang gegolfd haar, wellicht een pruik. De man verplaatste zich, volgens de jogger, de dag van de feiten in een witte Mercedes. Bij andere gelegenheden zag hij een rode wagen, die telkens halt hield voor een eetgelegenheid in de onmiddellijke omgeving van de Colruyt. Men legt de man andere foto’s voor. Telkens opnieuw duidt hij Bultot aan als de persoon die tijdens de nacht van 16 op 17 september 1983 aanwezig was op de Colruytparking.

Re: Michel Piro

Merovinger, in je post staat ook waarom de snor en niet opstaat. En als volgens jullie nr. 18 van aan de Diable zou zijn dan hebben jullie waarschijnlijk een verklaring welke getuige aan de basis ligt van deze robotfoto?

Erbij als jullie 'geloven' dat nr. 18 van een getuige van de Diable is uit '83, dan zullen jullie ook een verklaring hebben waarom deze robotfoto juist 'niet' bij de andere staat uit die periode van '86. Het feit dat hij er niet tussen staat maar wel bij deze van '97 heeft er misschien mee te maken dat die getuige pas na '86 met zijn verklaringen gekomen is.

Plus er is blijkbaar niemand al iets opgevallen over Adam. Hij komt immers voor in een heel merkwaardig gezelschap in de periode voor '85. Dat ik kritisch naar zijn verklaringen kijk is met terechte redenen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.