Re: Hypothese Cobra

coconut wrote:

@ oesje vleermuisje, ik dacht dat jij een dame was.
Geen paniek, indien ik een vrouw ben dan kan ik mijn mannetje wel staan en indien ik een man ben dan heb je je laten leiden door mijn gevoelige kant.
Op dit forum probeer ik vooral onzijdig te zijn.

Hahaha, laten we het maar gender neutraal houden.

132

Re: Hypothese Cobra

@ Tru Dat

Bronvermelding graag.

Ik denk dat jij een op een mens lijkende pop bent

Aanbevolen technieken om een kokosnoot te plukken zijn dan ook het gebruiken van een lange stok, of het voor de gek houden van de kokosnoten door het gebruiken van een op een mens lijkende pop.

Je hebt met opzet de volledige tekst niet gebracht he, manipulator

Wetenschappers denken dat dit ook de reden is voor kokosnoten om op de hoofden van mensen te vallen. Waarschijnlijk hopen ze dat ze op het hoofd blijven zitten en op die manier in contact komen met een andere kokosnoot.

Ik weet echt niet dat ik mij na bovenstaande nog wetenschapper durf noemen.

Maar heel leuk gevonden van Tru Dat, waarvoor dank.

Back to topic

133

Re: Hypothese Cobra

Bossi wrote:

De rechten verbonden aan de persoonlijkheid van ieder persoon, zijn verworven rechten en als dusdanig beschermd, zowel nationaal als internationaal. Elke mens heeft immers recht op zijn eer, zijn reputatie en zijn portret. Deze rechten kunnen helaas geschonden worden. De recentelijke ontwikkelingen van de informatica, laptop, Ipad, Ipod, Iphone, FB en Twitter die berichten en foto’s gratis via het world wide web verzenden maken zich hieraan eveneens schuldig.

Wat Cobra betreft, gaat het hem niet alleen hoofdzakelijk om schendingen  van de eer aan zijn persoon door laster, eerroof en/of beledigingen, die strafrechtelijk kunnen vervolgd worden krachtens ART. 443 e.v. houdende het Strafwetboek. Laster is iemand iets ten laste leggen dat zijn goede naam beschadigt terwijl men zich bewust en wetende is dat het in strijd is met de werkelijke waarheid. Cobra is een rechtspersoon die beroepshalve zijn taak in eer en geweten uitvoerde. Een taak van openbaar belang. Eveneens het privé leven van Cobra werd op huidig forum aangetast met duidelijke omstandigheden beledigingen te berokkenen.

In gelijkaardige omstandigheden was een Arrest van het Hof van Beroep te Brussel zeer duidelijk .

De pers beschuldigde ten onrechte een advocaat banden te hebben met extreem rechts. Zij werden veroordeeld met een schadebedrag van 12.395 EUR. Een schadebedrag van eveneens 12.395 EUR werd  toegekend aan een Rijkswachtcommandant die men ten onrechte ervan beschuldigde een onderzoek te hebben willen toedekken.

Bossi, Ik heb je een tijdje gevolgd en vond dat je echt een aanwinst was voor het forum. Dat is wat minder geworden door de opzet van het  'jammerlijk plan' met betrekking tot de VZW, een plan om eigen baasje te spelen en bepaalde forumleden met andere meningen dan die van jou, buiten te sluiten maar bereikt een dieptepunt door je posting hierboven. Ben je nog wel bezig met de Bende van Nijvel of heb je een eigen agenda, waarbij andersdenkenden niet welkom zijn?

Wat Cobra's redenen ook zijn om van het forum te verdwijnen, die keus is aan hem. Duidelijk is, dat met zoveel leden er veel verschillende meningen zijn. De meesten hebben een stelling ingenomen en niet iedere mening is welkom, maar om aan te komen met schendingen aan eer aan zijn persoon door laster, eerroof, en/of beledigingen gaat wel heel ver. Je veranderd in een ambtelijk, afstandelijk mannetje en zet je af tegen je mede-forumleden met verkapte bedreigen over rechtzaken en schadevergoedingen.

Bossi, je werkt niet meer voor het OM, en we zullen het dan ook op prijs stellen dat je je toon wat matigt en ook oog hebt voor forumleden met een andere mening. Wat betreft mijn visie op Cobra:
Cobra wordt min of meer geintroduceerd als een ex-onderzoeker, betrokken bij het onderzoek naar de Bende van Nijvel, die precies weet hoe alles zich heeft afgespeeld en wie er allemaal bij zijn betrokken. Geweldig, iedereen in afwachting van dat gebeuren maar wat een deceptie. In plaatst van een gestructureerd verhaal, wat je van een ervaren onderzoeker mag verwachten, lijkt het meer een kluwen van samenraapsels, neergepend door iemand die te diep in het glaasje heeft gekeken.

Toch komt er wel iets uit. Het blijkt dat Cobra goed het forum gelezen heeft en veel feiten die door anderen aangebracht  zijn in een nieuw jasje neerzet. Niets op tegen, maar doe niet net of je dat zelf ontdekt heb. Ik las ook een verhaal van mezelf terug over het uitzoeken van personen die op elkaar lijken en het samenstellen van meerdere teams voor dezelfde acties.

Bij welk onderzoek is Cobra dat dan tegengekomen? Door wie is dat nog meer naar voren gebracht? Ondanks dat kreeg Cobra van mij het voordeel van de twijfel. Ook al heeft hij niets van zichzelf, misschien kan hij wel wat opentrekken? Ik verheugde me op zijn onhullingen over de hoofdpersonen in de befaamde overkoepeling 'BURAFEX' en niet 'Buraflex' zoals Cobra schrijft. Vooral om te zien of hij dezelfde personen zou noemen die ik bij de vergaderingen aantrof, zoals de geheimzinnige 'Guillaume', een Nederlander met een dubieuze achtergrond, die voorzitter mocht spelen en leden/leiders van politieke partijen, Rijkswacht en andere (geheime)diensten.

Helaas niets van dat alles, hij vertrekt met de staart tussen de benen en wij plegen eerroof? Zonde om hier tijd en energie aan te besteden. Bossi, hervat jezelf en kom net zoals je dat in het begin deed met eigen gevolgtrekkingen en een goede analyse daarvan.
Jij blijkt een meerwaarde door je inzicht en inzet. Laat je niet in met machtspelletjes. Het zou zonde zijn je hier te verliezen.

134

Re: Hypothese Cobra

@Insider en iedereen

Ik vind het vreemd dat niemand tot nu toe gereageerd heeft maar ik kan het toch niet laten om dat wel te doen.

Wat de post van Bossi betreft : ik zie daar echt geen aanval in of een waarschuwing naar iedereen die het nodig acht om één welbepaald individu aan te vallen. Kan door sommigen wel als dusdanig gepercipieerd worden maar zo voel ik het niet aan en da's niet omdat ik de posts van Cobra (van iedereen hier eigenlijk) met de nodige aandacht lees en vanuit die info iets probeer te leren of beter nog : extra kennis probeer op te doen.

Ik heb de berichten van Cobra steeds als leerrijk ervaren en hoewel hij volgens mij over te veel info beschikt om alles bevattelijk voor te stellen, heb ik nooit het idee gehad dat het hier om dronkemanspraat ging - het gebrek aan structuur, duidelijkheid, soms ook aan correctheid misschien, heeft eerder te maken met zijn gedrevenheid om te veel info in een te gecomprimeerd bestand te willen stoppen ... en dat maakt het uiteraard moeilijk lees- en volgbaar. Maar tot nader order blijf ik wel geloven in wat hij tot nog toe geschreven heeft en aan de vele reacties te zien, heeft hij toch één en ander losgeweekt.

Ik vind het ook positief dat hij thans een spreekbuis gevonden heeft al blijft (blijven) die nu tijdelijk op de achtergrond - een beetje sereniteit lijkt me niet meer dan gepast gezien heel de heisa rond zijn persoon.

Ik begrijp dan ook niet goed wat je met die machtspelletjes bedoelt ... ik heb geen zicht op wat zich op de achtergrond afspeelt en ik hoef dat ook niet te weten. En voor alle duidelijkheid : ik weet niet wie Cobra, Bossi e.a. zijn, ik ben ook niet gecontacteerd geweest door hen en voor mijn part mag dat zo blijven. Laat ze hun werk doen in alle rust en buiten het forum om; het zal vroeg of laat wel duidelijk worden of het een maat voor niets geweest is of (hopelijk) het tegendeel. Ik geloof erin !

135

Re: Hypothese Cobra

raven2 wrote:

Gedegouteerd hoe Cobra hier aangepakt geweest is. Deed me denken aan hoe Regina Louf destijds in diskrediet werd gebracht.

Cobra ...

... kondigde aan dat hij voor Kerstmis een persconferentie zou houden en alles onthullen. Vervolgens zou dit midden Januari gebeuren. Is nog niks van in huis gekomen.
... zei dat hij samenwerkte met een "netwerk", dat hij vervolgens in latere posts weer tegensprak.
... opende een topic waarbij hij in de titel aangaf bewijs te leveren. Wanneer een forumlid hem vervolgens vroeg waar het bewijs uit de topic titel nu is, was het antwoord: "in de kelder van justitie in de pv's ".
,,, heeft geschreven dat de mensen die niet met hem meededen "mochten blijven spelen" en eigenlijk maar losers waren.
... is er in al zijn bijdragen, zowel op het Franstalige als op dit forum, er nooit in geslaagd om 1 duidelijk leesbare en coherente alinea te produceren.
... stelde voor een vzw op te richten, en dat Delhaize gewoon ff 250k euro moest doneren,
-- heeft een eigen definitie voor wat een bewijs is.

Zijn eindverslag dat hij hier poste begint met: "ik kan elk woord bewijzen maar de bewijsvoering behoort toe aan het gerecht". Tja ... sorry dat ik de absolute chaos die hij neerschreef kritisch bekeken heb. Door de jaren heen zijn op het internet al een paar van die mensen verschenen die iets met grote trom aankondigen om dan vervolgens niks tot weinig nieuws te vertellen. En altijd ligt de fout bij de anderen.

136

Re: Hypothese Cobra

Cobra heeft zijn moment de gloire gehad en dat mag van mij. Waarschijnlijk stonden er in de wirwar van afkortingen wel waarheden (indien je ze kon ontcijferen). Verwerpelijk waren natuurlijk de scheldpartijen van the end. Ik zou hem de raad geven eens rustig punt voor punt uitgebreid toe te lichten ipv. een overdosis gecodeerde informatie in één lang epistel waar we niet veel wijzer uit konden raken. Hopelijk doet hij nog eens een nieuwe poging.

137

Re: Hypothese Cobra

Hopelijk komt Cobra terug. Het is altijd jammer dat er steeds moet gemekkerd worden en mensen weggejaagd worden. Ieder zijn manier. Staat het je niet aan lees erover en reageer er niet op of reageer inhoudelijk. Al dat gemekker brengt enkel ruis en verwarring. Het is een openbaar forum en eenieder kan mag hier schrijven maar doe het met respect voor mekaar. Soms is het beter geen discussie aan te gaan want bij velen zit het ego in de weg. En dit terwijl het niet over jezelf of jouw ego gaat maar over gruwelijke feiten. Laat ons samenwerken op een constructieve manier. En voor mij is Cobra hier absoluut terug welkom en eerlijk gezegd hoop ik dat iedereen dat wenst. Maar ik besef ook dat dat een utopie zou kunnen zijn. Succes.

138

Re: Hypothese Cobra

P-51 wrote:

@Insider en iedereen

Ik vind het vreemd dat niemand tot nu toe gereageerd heeft maar ik kan het toch niet laten om dat wel te doen.

P-51,

Ik heb zaterdag 20 januari jl. om 19.04 uur kennis genomen van het bericht uitgaande Insider. Dienstnoodwendigheden laten mij momenteel nog steeds niet toe om hierop mijn visie te formuleren. Dit ter informatie en bij voorbaat dank voor het begrip en uw welwillende aandacht,

139

Re: Hypothese Cobra

Insider wrote:

Bossi, Ik heb je een tijdje gevolgd en vond dat je echt een aanwinst was voor het forum. Dat is wat minder geworden door de opzet van het  'jammerlijk plan' met betrekking tot de VZW, een plan om eigen baasje te spelen en bepaalde forumleden met andere meningen dan die van jou, buiten te sluiten maar bereikt een dieptepunt door je posting hierboven. Ben je nog wel bezig met de Bende van Nijvel of heb je een eigen agenda, waarbij andersdenkenden niet welkom zijn?

Ik heb me nooit zelf bekeken als een aanwinst op het forum. In tegendeel. Mijn planning heeft een totaal andere richting dan wat u hier pleegt uit te drukken. Ik beschik inderdaad over een eigen agenda wat niet uitzonderlijk is, doch geen verborgen agenda. Wat u pleegt uit te drukken als een ‘jammerlijk plan’, heeft in concreto, een ernstige beweegredenen hiertoe. Sta me toe om dit onderwerp te omkaderen, iedereen had de vrijheid om zijn standpunten hieromtrent te formuleren. Niet zonder geldige redenen werd een aanvraag gericht tot sluiting van dit topic. Met redenen die we kunnen omkleden werd akte genomen van enkele berichten. Enkele forumgebruikers zullen kunnen beamen en bevestigen waarvoor ik reeds bij voorbaat voorzichtigheidshalve waarschuwde louter vanuit mijn aanvoelen. Het is een feit dat ik verdachte handelingen en bewegingen heb vastgesteld. Ik beoog respect voor andere meningen en standpunten indien aan de voorwaarde verbonden, dat ze verenigbaar zijn met de werkelijkheid en toedracht tot de feiten. 

Insider wrote:

Wat Cobra's redenen ook zijn om van het forum te verdwijnen, die keus is aan hem. Duidelijk is, dat met zoveel leden er veel verschillende meningen zijn. De meesten hebben een stelling ingenomen en niet iedere mening is welkom, maar om aan te komen met schendingen aan eer aan zijn persoon door laster, eerroof, en/of beledigingen gaat wel heel ver. Je veranderd in een ambtelijk, afstandelijk mannetje en zet je af tegen je mede-forumleden met verkapte bedreigen over rechtzaken en schadevergoedingen.

Ik kan mij verzoenen met veel verschillende meningen en stellingen die worden ingenomen, ongeacht of ze al dan niet indruisen in verband met waarheid en werkelijkheid. Doch acht ik het mijn plicht om tussen te komen in rechtstreekse aanvallen die volledig strijdig zijn met de waarheid, en waardoor een persoon beroepshalve, zelfs met verzwarende omstandigheden, in een bijzonder slecht daglicht is gesteld. Ik veroorloofde het mij om het nog strikt te beperken waar ik de Wet op de schending van de Privacy terzijde heb gelegd. Ik zie het als mijn plicht maar ook vanuit menselijk gevoel, ambtelijk afstand te nemen van zulke feiten. Zoals ik ook mijn verantwoordelijkheid heb genomen om onjuiste berichten die andere forumgebruikers ten laste werden gelegd, te ontkrachten.

Verregaand om berichten ten laste te leggen van forumgebruikers alwaar onomstotelijk kon vastgesteld worden dat zij hiertoe geen enkele verantwoordelijkheid droegen. Integendeel zelfs. Dit tornt ernstig aan de geloofwaardigheid van een betrokkene dewelke zich zulke feiten zonder enige schroom toegeëigend of meent te mogen toe-eigenen zonder enige verdere gevolgen.   

Insider wrote:

Bossi, je werkt niet meer voor het OM, en we zullen het dan ook op prijs stellen dat je je toon wat matigt en ook oog hebt voor forumleden met een andere mening.

Ik geef u geen enkele garantie om mijn toon te matigen. Wel steeds prioriteit gegeven aan eerlijkheid, rechtvaardigheid en verantwoordelijkheidszin. Dit gegeven zal mijn team kunnen bevestigen waarover ik de leiding heb. Met steeds aandacht en oog op hun sociaal vlak. Zonder enige ontduiking van verantwoordelijkheid mijnerzijds. Ik meen te mogen zeggen ook mijn verantwoordelijkheid te hebben genomen in verband met de houding van Procureur Generaal, Christiaan De Valkeneer. Dit vergt geen matige toon hoewel ik me wel enige matigheid heb aangewend. 

Insider wrote:

Wat betreft mijn visie op Cobra:
Cobra wordt min of meer geintroduceerd als een ex-onderzoeker, betrokken bij het onderzoek naar de Bende van Nijvel, die precies weet hoe alles zich heeft afgespeeld en wie er allemaal bij zijn betrokken. Geweldig, iedereen in afwachting van dat gebeuren maar wat een deceptie. In plaatst van een gestructureerd verhaal, wat je van een ervaren onderzoeker mag verwachten, lijkt het meer een kluwen van samenraapsels, neergepend door iemand die te diep in het glaasje heeft gekeken.
Toch komt er wel iets uit. Het blijkt dat Cobra goed het forum gelezen heeft en veel feiten die door anderen aangebracht  zijn in een nieuw jasje neerzet. Niets op tegen, maar doe niet net of je dat zelf ontdekt heb. Ik las ook een verhaal van mezelf terug over het uitzoeken van personen die op elkaar lijken en het samenstellen van meerdere teams voor dezelfde acties.
Bij welk onderzoek is Cobra dat dan tegengekomen? Door wie is dat nog meer naar voren gebracht? Ondanks dat kreeg Cobra van mij het voordeel van de twijfel. Ook al heeft hij niets van zichzelf, misschien kan hij wel wat opentrekken? Ik verheugde me op zijn onhullingen over de hoofdpersonen in de befaamde overkoepeling 'BURAFEX' en niet 'Buraflex' zoals Cobra schrijft. Vooral om te zien of hij dezelfde personen zou noemen die ik bij de vergaderingen aantrof, zoals de geheimzinnige 'Guillaume', een Nederlander met een dubieuze achtergrond, die voorzitter mocht spelen en leden/leiders van politieke partijen, Rijkswacht en andere (geheime)diensten.
Helaas niets van dat alles, hij vertrekt met de staart tussen de benen en wij plegen eerroof? Zonde om hier tijd en energie aan te besteden.

Ik meen dat forumgebruikers het recht hadden om de visie te kennen van Cobra. Ik heb de verantwoordelijkheid genomen om Cobra te verzoeken een reactie te geven op uw bericht en mij per kerende integraal te willen overmaken wat ondertussen gebeurde.

Het neemt ook niet weg dat ik mij bij enkele forumgebruikers kan aansluiten inzake de berichtgevingen uitgaande Cobra. Ik ben niet de enige die hem ondertussen adviseerde tot rust en kalmte wat zijn berichten ook ten goede zou komen.

Insider wrote:

Bossi, hervat jezelf en kom net zoals je dat in het begin deed met eigen gevolgtrekkingen en een goede analyse daarvan. Jij blijkt een meerwaarde door je inzicht en inzet. Laat je niet in met machtspelletjes. Het zou zonde zijn je hier te verliezen.

Heb me nooit ingelaten met machtspelletjes. Wat mij bijzonder verontrust en mij onvoorwaardelijk ter harte zal nemen, dat ik klaarheid beoog op de talrijke vragen waar onder andere de heer Vos in gebreke is gebleven. Het is beklijvend, bijzonder betreurenswaardig en onaanvaardbaar dat rechtsonzekerheid in de hand is gewerkt dat ernstig afbreuk vormt die op zijn minst onverbiddelijke tussenkomsten beogen vanwege één bevoegd persoon.

Persoonlijk kan ik er echter niet meer omheen om mijn meerwaarde op het forum ernstig in vraag te stellen. Het hoeft geen betoog dat voorgaande berichten een zeer wrange en diepe nasmaak hebben nagelaten. Ook andere forumgebruikers werden ongewild en zonder enige geldige redenen in mindere mate het slachtoffer. 

Ik moet toegeven dat ik enkele personen inderdaad heb verontrust. Ik ben formeel dat het een foutieve gedachtegang is dat het dossier binnen de twee maanden zou opgelost zijn zoals sommige slachtoffers of nabestaanden toelichten.

Niets is zo erg om een onschuldige achter de tralies te zetten. Ook dit heeft een zware impact op de betrokkene zijn gezin en kinderen.

Niets is zo erg dat daders en medeplichtigen de dans kunnen blijven ontspringen door ernstige nalatigheden en ambtsplichten waaraan men opzettelijk weigerde te voldoen. Ook dit zijn vaststellingen waar we heden nog steeds op aanstoten.

Als men mij laat doen zoals Bourlet ooit uitsprak?

Ik neem mijn verdere verantwoordelijkheid om te doen wat ik meen te moeten doen.

140

Re: Hypothese Cobra

Waarvan akte en toch nog dit:

  • Wat behelst iemand die al meerdere keren omschreven werd als een fantast en vooral: een oplichter, om bepaalde mensen hier op het forum op hun plaats te zetten? Bron? Google! Tevens: nogal wat landgenoten van jou.

  • Waarom iemand in diskrediet brengen terwijl jezelf niets van zijn achtergrond kent, laat staan zijn beweegredenen ... Bron? Mezelf!

  • Waarom beweren dat Bouhouche nog in leven is, dat hij zich waarschijnlijk nog ergens in Spanje ophoudt en dat je zijn contacten aldaar kent? Dat, Insider, heb je zelf gesuggereerd - het mailverkeer tussen jou en een bekend journalist van de Morgen & de hoofdredacteur van diezelfde krant is gewoon terug te vinden op het internet.

  • Insider: je stelt de geloofwaardigheid van Cobra en anderen in vraag en dat mag - daar leent een forum zich ook voor; elke mening telt, denk ik dan. Maar als je i.m.o. geloofwaardig wil blijven, stel ik het volgende voor: pak je biezen, ga naar Spanje, vind Madani Bouhouche (je noemt hem Dani dus je kent hem wel goed), ontvoer hem (daar heb je geen vliegtuig voor nodig; dit is Suriname niet), breng hem terug en laat hem praten. Da's zeker een verhaal dat je aan de pers verkocht krijgt, mits betaling uiteraard maar ook daarover kan genegotieerd worden, niet? Dan, en pas dan zul je enige credibiliteit verwerven maar wat mij betreft ook niet eerder dan dat.

Succes alvast en ook met jouw boek dat toch wel lang op zich laat wachten ... maar dat zijn we in België intussen gewoon - jij hebt blijkbaar ook lang gewacht met het uitbrengen van bepaalde verklaringen dus je begrijpt ons Belgen wel.