141

Re: Hypothese Cobra

Inkomend bericht uitgaande Cobra dd. Zaterdag 20 januari 2018 om 21.23 uur, met verzoek tot plaatsing.

Bericht Cobra:

Aan insider

Ik heb met belangstelling je meters lange info gelezen.
Op het forum gelden regels die melden dat men de echte naam enz. niet mag melden. Jij komt af met inhouden van brieven aan de o.r. met een identiteit erop.

insider schreef:

Insider wrote:

Cobra wordt min of meer geïntroduceerd als een ex-onderzoeker, betrokken bij het onderzoek naar de Bende van Nijvel, die precies weet hoe alles zich heeft afgespeeld en wie er allemaal bij zijn betrokken. Geweldig, iedereen in afwachting van dat gebeuren maar wat een deceptie. In plaatst van een gestructureerd verhaal, wat je van een ervaren onderzoeker mag verwachten, lijkt het meer een kluwen van samenraapsels, neergepend door iemand die te diep in het glaasje heeft gekeken

Verder bericht uitgaande Cobra:

effen antwoorden;

1. ben geen schrijver , noch typist , noch dactylo dus typ kort en bondig (transcripts noemden wij dat vroeger) maar was vooral observator en causeur (in mijn afdeling zeer belangrijk)

2. ben pas enkele dagen op het forum geweest. Insider geeft me teveel krediet dit is duizenden posts lezen op pakweg 72 uren is te veel eer. Maar toch bedankt.

3. drink geen alcohol ( wel te veel cola), rook niet ( slecht voor de longen ) en ga niet naar de vrouwen ( is te kostelijk) Hou van rust , kalmte en werken in volledige stilte en afzondering ( lonely wolf)

4. alles wat hier verscheen komt uit analyse van PV's, memo's, nota's delta, gamma, andere nota's van magistraten die ik analyseer, de links zoekt en de puzzel tracht te volbrengen. Heb dus nooit gezegd van wat hier geschreven wordt. Het is nu éénmaal zo dat alleen speurders verbanden kunnen leggen in dergelijke onderzoeken en dat elke info hoe gek het ook mag klinken met de nodige aandacht wordt geverifieerd.

5. Dus één boodschap aan Insider: doe zo voort maar schiet niet op de boodschapper maar op de boodschap ( als je andere en betere info heb) en laat iedereen rustig zijn ding doen. Schiet dus niet op leden van dit forum die mij in verdediging nemen. En denk niet dat achter die pc een 'ziekelijke' en wat nog meer zit.

6. Zo men het huishoudelijk reglement niet volgt van de administrator en verder gaat met belagen van de boodschapper wel dan blijft er niets anders over dan het CCU verwittigen.

7. Respecteer iedereen als je wilt gerespecteerd worden

8. En zeg nu eindelijk wie erachter zit zodat ik uw info kan vergelijken met wat ik heb.

9.Misschien maak je dan ook leden "nerveus" maar de waarheid en bewijsmateriaal ( via verdwene bPV's enz.) staan in nota's van delta. Maar niemand had de links gezien behalve Cobra ( en nu de cel die volgens mij nog altijd het onderzoek voert of ben ik mis?
en als jij nu de namen en de bewijzen voorhaalt ( bv. nr. PV's; links enzoverder) hoeven wij geen vzw op te richten en kun je een check gaan halen van 250.000 € of nog beter : informeer naar die Nederlandse professor die de regering wil inhuren voor deze cold case (voorlopig begroot op 920.000 €) dus met je info zo geflikt .Of niet dus?
verras (met 2 r's) met je info. Lees nog altijd mee (als ik tijd heb)

10. I'll be back. Nadat ik u info heb nagecheckt ( vooral die Nederlandse connecties==>> heb namelijk 2 Nederlandse militairen gevonden toen in 1983 in Temse die ook aandacht hadden voor die vesten, die ook nog worden aangehaald door ene Jean Bultot ==> dus kan wel volgen op vele punten.
Ben bezig de vluchtroute van ODESSA na te gaan over je verhaal van Bouchouche (zou me niet verwonderen van die vent)
Maar alleszins bedankt voor je gedetailleerde bijdrage.
A good spy is a crazy spy.
@cobra

Bossi
wil je dat op het forum plaatsen a.u.b.

142

Re: Hypothese Cobra

@Bossi@Cobra@??? : doe in alle luwte voort en maak je geen zorgen over diegenen die geviseerd worden. Assertiviteit is niet enkel een Hollandse deugd. smile

143

Re: Hypothese Cobra

Om verwarring te voorkomen : Alhoewel ze grondig samenwerken zijn Bossi en cobra twee aparte identiteiten !

144

Re: Hypothese Cobra

P-51 wrote:

doe in alle luwte voort en maak je geen zorgen over diegenen die geviseerd worden.

Ik maak me inderdaad wel zorgen in verband met personen die ten onrechte geviseerd worden. Zij hebben het recht om verdediging te bekomen en minstens op een rechtzetting. We werken in stilte verder om niemand nog te verontrusten. We merken zenuwachtigheid achter de schermen en op het terrein. Dit is nog zacht uitgedrukt.

145

Re: Hypothese Cobra

@Leo : ik bedoelde wel minstens 3 entiteiten : Cobra, Bossi en ??? : die vraagtekens slaan op mensen die - vermoed ik toch - meewerken achter de schermen.

@Bossi : da's wel verontrustend. Verder doen in de mate van het mogelijke, dan maar ...

146

Re: Hypothese Cobra

P-51 wrote:

@Leo : ik bedoelde wel minstens 3 entiteiten : Cobra, Bossi en ??? : die vraagtekens slaan op mensen die - vermoed ik toch - meewerken achter de schermen.

@Bossi : da's wel verontrustend. Verder doen in de mate van het mogelijke, dan maar ...

  ???....:-).

147

Re: Hypothese Cobra

Bedankt voor je visie en reactie Bossie. Je intenties zijn duidelijken oprecht. Toch blijf ik erbij dat je een grote meerwaarde hebt op het forum en hoop dan ook dat je daar mee door gaat. Wat het onderzoek betreft, denk ik dat er een andere manier is dan een VZW. Hier kom ik nog op terug. Misschien een goed idee om in samenwerking tot een goed systeem te komen.

P-51 wrote:

Waarvan akte en toch nog dit :

- Wat behelst iemand die al meerdere keren omschreven werd als een fantast en vooral : een oplichter, om bepaalde mensen hier op het forum op hun plaats te zetten ? Bron ? Google ! Tevens : nogal wat landgenoten van jou.

- Waarom iemand in diskrediet brengen terwijl jezelf niets van zijn achtergrond kent, laat staan zijn beweegredenen ... Bron ? Mezelf !

- Waarom beweren dat Bouhouche nog in leven is, dat hij zich waarschijnlijk nog ergens in Spanje ophoudt en dat je zijn contacten aldaar kent ? Dat, Insider, heb je zelf gesuggereerd - het mailverkeer tussen jou en een bekend journalist van de Morgen & de hoofdredacteur van diezelfde krant is gewoon terug te vinden op het internet.

- Insider : je stelt de geloofwaardigheid van Cobra en anderen in vraag en dat mag - daar leent een forum zich ook voor; elke mening telt, denk ik dan. Maar als je i.m.o. geloofwaardig wil blijven, stel ik het volgende voor : pak je biezen, ga naar Spanje, vind Madani Bouhouche (je noemt hem Dani dus je kent hem wel goed), ontvoer hem (daar heb je geen vliegtuig voor nodig; dit is Suriname niet), breng hem terug en laat hem praten. Da's zeker een verhaal dat je aan de pers verkocht krijgt, mits betaling uiteraard maar ook daarover kan genegotieerd worden, niet ?
Dan, en pas dan zul je enige credibiliteit verwerven maar wat mij betreft ook niet eerder dan dat.

Succes alvast en ook met jouw boek dat toch wel lang op zich laat wachten ... maar dat zijn we in België intussen gewoon - jij hebt blijkbaar ook lang gewacht met het uitbrengen van bepaalde verklaringen dus je begrijpt ons Belgen wel.

En, wat begrijp jij? Wat is jouw meerwaarde?

Bossi wrote:

Inkomend bericht uitgaande Cobra dd. Zaterdag 20 januari 2018 om 21.23 uur, met verzoek tot plaatsing.

Bericht Cobra:

Aan insider

Ik heb met belangstelling je meters lange info gelezen.
Op het forum gelden regels die melden dat men de echte naam enz. niet mag melden. Jij komt af met inhouden van brieven aan de o.r. met een identiteit erop.

insider schreef:

Insider wrote:

Cobra wordt min of meer geïntroduceerd als een ex-onderzoeker, betrokken bij het onderzoek naar de Bende van Nijvel, die precies weet hoe alles zich heeft afgespeeld en wie er allemaal bij zijn betrokken. Geweldig, iedereen in afwachting van dat gebeuren maar wat een deceptie. In plaatst van een gestructureerd verhaal, wat je van een ervaren onderzoeker mag verwachten, lijkt het meer een kluwen van samenraapsels, neergepend door iemand die te diep in het glaasje heeft gekeken

Verder bericht uitgaande Cobra:

effen antwoorden;

1. ben geen schrijver , noch typist , noch dactylo dus typ kort en bondig (transcripts noemden wij dat vroeger) maar was vooral observator en causeur (in mijn afdeling zeer belangrijk)

2. ben pas enkele dagen op het forum geweest. Insider geeft me teveel krediet dit is duizenden posts lezen op pakweg 72 uren is te veel eer. Maar toch bedankt.

3. drink geen alcohol ( wel te veel cola), rook niet ( slecht voor de longen ) en ga niet naar de vrouwen ( is te kostelijk) Hou van rust , kalmte en werken in volledige stilte en afzondering ( lonely wolf)

4. alles wat hier verscheen komt uit analyse van PV's, memo's, nota's delta, gamma, andere nota's van magistraten die ik analyseer, de links zoekt en de puzzel tracht te volbrengen. Heb dus nooit gezegd van wat hier geschreven wordt. Het is nu éénmaal zo dat alleen speurders verbanden kunnen leggen in dergelijke onderzoeken en dat elke info hoe gek het ook mag klinken met de nodige aandacht wordt geverifieerd.

5. Dus één boodschap aan Insider: doe zo voort maar schiet niet op de boodschapper maar op de boodschap ( als je andere en betere info heb) en laat iedereen rustig zijn ding doen. Schiet dus niet op leden van dit forum die mij in verdediging nemen. En denk niet dat achter die pc een 'ziekelijke' en wat nog meer zit.

6. Zo men het huishoudelijk reglement niet volgt van de administrator en verder gaat met belagen van de boodschapper wel dan blijft er niets anders over dan het CCU verwittigen.

7. Respecteer iedereen als je wilt gerespecteerd worden

8. En zeg nu eindelijk wie erachter zit zodat ik uw info kan vergelijken met wat ik heb.

9.Misschien maak je dan ook leden "nerveus" maar de waarheid en bewijsmateriaal ( via verdwene bPV's enz.) staan in nota's van delta. Maar niemand had de links gezien behalve Cobra ( en nu de cel die volgens mij nog altijd het onderzoek voert of ben ik mis?
en als jij nu de namen en de bewijzen voorhaalt ( bv. nr. PV's; links enzoverder) hoeven wij geen vzw op te richten en kun je een check gaan halen van 250.000 € of nog beter : informeer naar die Nederlandse professor die de regering wil inhuren voor deze cold case (voorlopig begroot op 920.000 €) dus met je info zo geflikt .Of niet dus?
verras (met 2 r's) met je info. Lees nog altijd mee (als ik tijd heb)

10. I'll be back. Nadat ik u info heb nagecheckt ( vooral die Nederlandse connecties==>> heb namelijk 2 Nederlandse militairen gevonden toen in 1983 in Temse die ook aandacht hadden voor die vesten, die ook nog worden aangehaald door ene Jean Bultot ==> dus kan wel volgen op vele punten.
Ben bezig de vluchtroute van ODESSA na te gaan over je verhaal van Bouchouche (zou me niet verwonderen van die vent)
Maar alleszins bedankt voor je gedetailleerde bijdrage.
A good spy is a crazy spy.
@cobra

Bossi
wil je dat op het forum plaatsen a.u.b.

Wat ik nu lees Cobra. is wel gestructureerd en als het is zoals je zegt en je hebt die informatie niet van het forum, ben je ook goed ingevoerd. Ik zal je dan ook zeker blijven volgen en aanvullende informatie geven als ik daarover beschik.

Anders dan je waarschijnlijk denkt, speel ik niet op personen maar richt mij op de informatie. Waar komt het vandaan en wat kun je ermee. Nu we iets meer over je achtergrond weten komt die informatie ook anders en geloofwaardiger over.

Overigens hoeft niemand je in bescherming te nemen. Ik respecteer iedereen die op het forum zijn informatie deelt. Zoals je kon lezen keek ik zelfs uit naar je aangekondigde informatie alleen kon ik er eerst geen touw aan vast knopen. Ga vooral op deze manier door, dan zul je veel volgers hebben en een iedeale combi vormen met Bossi.

148

Re: Hypothese Cobra

Bedankt Insider voor je oprechte duiding! De tijd is rijp om 'slapende honden' wakker te maken! En, na nog wat planning op organisatorisch/wettelijk vlak, is de combinatie cobra/Bossi hier uitermate geschikt voor!

149

Re: Hypothese Cobra

Insider wrote:

Bedankt voor je visie en reactie Bossie. Je intenties zijn duidelijken oprecht. Toch blijf ik erbij dat je een grote meerwaarde hebt op het forum en hoop dan ook dat je daar mee door gaat. Wat het onderzoek betreft, denk ik dat er een andere manier is dan een VZW. Hier kom ik nog op terug. Misschien een goed idee om in samenwerking tot een goed systeem te komen.

Vooreerst, zonder dank. Die grote meerwaarde, zoals u noemt, wordt niet door iedereen gedeeld. Dat is overduidelijk. Het slot dat werd aangevraagd op het topic VZW vanwege LEO, dien ik te respecteren en zal hierover ook strikt mijn zwijgplicht behouden op het forum. Op het forum sta ik wel open voor eventuele andere voorstellen of ideeën. De eventuele haalbaarheid zullen wij in overleg alvast in overweging nemen. Noteer alvast dat ik zeker niet de ambitie of de wilsbeschikking heb naar een Voorzitterschap. Tenzij het een problematiek zou vormen waar op een vergadering geen andere keuze ter beschikking staat of zich aandient.

Mijn ziens en werkwijze klinkt misschien cru en oneerbiedig. Ik kan met een onderzoekteam niet nalaten dat we dieper dienen in te gaan op de voorgeschiedenis van sommige slachtoffers. Dat dit oneerbiedig of respectloos zou kunnen overkomen, daarvan ben ik mij bewust. Meermaals was dit wel een aanleiding tot een doorbraak en kwamen de neuzen in gans andere richting.

Insider wrote:

En, wat begrijp jij? Wat is jouw meerwaarde?

Dat P-51 wel respect en begrip bij mij afdwingt, Insider. Ik heb nog geen paniekvoetbal in zijn/haar berichten opgemerkt. Nog minder waar ik enige verbanden kan leggen met een duidelijke verontrusting die we opmerken in berichten die onze aandacht iets verder doen reiken. Het doorgronden ... !!

Insider wrote:

Wat ik nu lees Cobra. is wel gestructureerd en als het is zoals je zegt en je hebt die informatie niet van het forum, ben je ook goed ingevoerd. Ik zal je dan ook zeker blijven volgen en aanvullende informatie geven als ik daarover beschik.
Anders dan je waarschijnlijk denkt, speel ik niet op personen maar richt mij op de informatie. Waar komt het vandaan en wat kun je ermee. Nu we iets meer over je achtergrond weten komt die informatie ook anders en geloofwaardiger over.
Overigens hoeft niemand je in bescherming te nemen. Ik respecteer iedereen die op het forum zijn informatie deelt. Zoals je kon lezen keek ik zelfs uit naar je aangekondigde informatie alleen kon ik er eerst geen touw aan vast knopen. Ga vooral op deze manier door, dan zul je veel volgers hebben en een iedeale combi vormen met Bossi.

Namens Cobra, had begrip voor dit bericht en was voor hem ook genuanceerder.

Heden heb ik niet nagelaten om Cobra te verzoeken zijn berichten leesbaarder en begrijpender te omschrijven naar aanleiding van sommige opmerkingen. Mijn poging om die beroepsmisvorming enigszins recht te zetten. wink

Er volgt zo dadelijk iets meer over ons onderzoek en het resultaat.

150

Re: Hypothese Cobra

@ Insider,

Betreft dossier WNP:

Kan u ons verklaren waarom de naam “BURAFLEX” verschillende malen wordt vermeld door de heer LIBERT Michel in zijn verhoor betreffende Westland New Post?