Re: Thierry Sliman

Het is de oude man die een tatoeage had. Hij was kleiner maar zwaar gebouwd.

152

Re: Thierry Sliman

Mededeling van DH Adam:

Charleville, in de jaren 80, wisten men wie de daders waren van de aanslagen in België

Op 5 april, na het horen van Annick A. (ex-metgezel van Xavier Sliman, wiens rapport u na een interview ontving), besloten we, F. en ik, om te lunchen in een klein restaurant in de buurt van het station van Charleville. Het is duidelijk een familierestaurant en stamgasten, gerund door een paar van bepaalde leeftijd en erg vriendelijk. Onze middag stond in het teken van het lokaliseren en ondervragen van een zekere Anita M. die de metgezel was geweest van Thierry Sliman. We wisten dat ze in dit deel van het station woonde. Op het moment van het betalen van de rekening vraag ik de baas of hij toevallig deze zogenaamde M. niet zou kennen. Hij vertelt ons dat deze naam haar iets zegt en dat ze in een van de drie gebouwen in de buurt moet wonen. Vervolgens stelt hij ons de vraag waarom we op zoek zijn naar deze Anita M. Ik leg hem dan uit dat we uit België komen en dat we onderzoek doen naar dodelijke aanslagen die tussen 1982 en 1985 in België hebben plaatsgevonden waarbij in totaal 28 mensen om het leven kwamen.

Zonder een naam te hebben genoemd, zal deze restaurateur ons in deze termen vertellen: "Maar hier in Charleville vermoedden we destijds wie de auteurs waren". Op onze vraag naar de namen zal hij ons in deze bewoordingen vertellen: "Er waren alleen de twee Slimans om deze misdaden te plegen. In die tijd waren ze vaker in België dan in Frankrijk maar hier had niemand durven spreken, we wisten wat we achteraf konden verwachten."

Deze restauranthouder is zeer eervol bekend bij de politie van Charleville, met wie hij in contact staat. Wij zijn in het bezit van zijn achternamen, voornamen, adres, gsm-nummer ... Met zekerheid zal hij zijn verklaringen bevestigen als de Belgische justitie geïnteresseerd zou zijn. Daarom plaats ik onze Onderzoekscel als ontvanger.

JPA

Re: Thierry Sliman

Vooralsnog neem ik aan dat het op 7 oktober 1982 gepleegde telefoontje van de bij de destijds bij gendarmerie als betrouwbaar bekend staande getuige, welke getuige Xavier Sliman - de broer van Thierry Sliman - aanwees aan dader van de op 30 september 1982 gepleegde overval op de Waverse wapenhande(laar) Dekaise, is binnengekomen in het gebouw van de rijkswacht van het dorp Agimont, gelegen in de gemeente Hastière.

Weblink naar de foto van het rijkswachtgebouw te Agimont » blog.seniorennet.be (“la Brigade de Gendarmerie d'AGIMONT -District de DINANT - dans les années 1970”)

Wie van bijvoorbeeld de toenmalige rijkswacht kan met de naam van die als betrouwbaar bekend staande getuige op de proppen komen?

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Thierry Sliman

Het is onmogelijk om nieuwe verdachten te onderzoeken. Bob zal de geschiedenis ingaan als een van de daders van de moorden. Gelukkig voor hem geloven de Thais niet dat hij schuldig is. Ons gerechtelijk systeem overtuigt nergens.

Re: Thierry Sliman

De in 2020 door mevrouw van Lidth de Jeugd herkende Thierry Sliman als persoon die haar op 14 februari 1983 in Plancenoit heeft beroofd van haar Volkswagen Golf rabbit. Op basis van haar verklaring daarover is op enig moment robotfoto 10 gemaakt.

Zie de typische loop van Thierry's haarlijn. Die loopt toe naar een punt, midden op de bovenkant van zijn voorhoofd, net als de haarlijn die te zien bij de persoon op robotfoto's 10 en 14.

Daarnaast vraag ik mij ook af of er in 1982 en 1983 sprake was van een connectie tussen Thierry Sliman en Michel Cocu. Dit klemt te meer omdat zij elkaar toen zeker letterlijk tegen het lijf hadden kunnen lopen (in België).

Over Thierry Sliman:

https://i.postimg.cc/tgjkG0xD/Screenshot-20231231-114910-Photo-Collage.jpg

(Vanaf links boven, met de klok mee (veiligheidshalve onder voorbehoud): 2000, 1981, 1971, 1985, 1981, 1982 (overval wapenwinkel Dekaise), 1983 (diefstal VW Golf mw. Van Lidth de Jeude) en 1985).

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

156

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Daarnaast vraag ik mij ook af of er in 1982 en 1983 sprake was van een connectie tussen Thierry Sliman en Michel Cocu. Dit klemt te meer omdat zij elkaar toen zeker letterlijk tegen het lijf hadden kunnen lopen (in België).

Op welke wijze en bij welke gelegenheid hadden ze elkaar tegen het lijf kunnen lopen? Is er of zijn er aanwijzingen dat ze elkaar gekend zouden kunnen hebben?

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Daarnaast vraag ik mij ook af of er in 1982 en 1983 sprake was van een connectie tussen Thierry Sliman en Michel Cocu.

Cocu geen idee, maar Thierry Sliman kende G. Zicot wel, tenminste ze kwamen in dezelfde louche bars regio Charleroi

Re: Thierry Sliman

Dank u wel daarvoor en ik schreef dit:

In de jaren 80 en 90 verkeerde de Franstalige Thierry Sliman net als de Franstalige Michel Cocu langdurig en regelmatig in het (nacht)leven in België (Wallonië).

In een in 1998 opgemaakt Frans forensisch psychiatrisch rapport zijn persoon betreffende, valt (op pagina 6 daarvan) te lezen 'dat Thierry Silman zich vaker langdurig en zonder verblijfstitel graag ophoudt in België, in welk land hij kan leven in de schaduw'. Blijkens datzelfde rapport 'liep hij in 1985 rond met zelfmoordgedachten en heeft hij toen twee keer geprobeerd zichzelf van het leven te beroven'.

Dat laatste kan je overigens op verschillende manieren proberen te doen. Zo kan je gewapende overvallen op personen of winkels plegen, waarbij je tijdens een confrontatie met de (militaire) politie het risico neemt daarbij gewond te raken of het leven te laten.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

159

Re: Thierry Sliman

TheGiftDragon wrote:

Cocu geen idee, maar Thierry Sliman kende G. Zicot wel, tenminste ze kwamen in dezelfde louche bars regio Charleroi

Vreemd geformuleerd: kwamen ze in dezelfde bars of kenden ze elkaar? Dat zijn twee totaal verschillende zaken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Thierry Sliman

Ben wrote:

kwamen ze in dezelfde bars of kenden ze elkaar

Beide. Hangt alleen af wat je verstaat onder "elkaar kennen"? Elkaar van naam kennen en herkennen: ja. Elkaar persoonlijk kennen of vanop andere ontmoetingsplaatsen: geen idee.