151

PUBLISHED TOMORROW NOVEMBER 29TH

https://www.standaardboekhandel.be/p/de … 15EALw_wcB

152

Bepaalde persoonen praaten, schrijven, bromelen, enz...
Andere werken, zoeken, en... vinden.

Blijf maar zeker dat JPA heeft nog een paar verassingen in zijn mouwen.

https://i.servimg.com/u/f89/19/86/44/34/receiv10.jpg

153

Even van de site geplukt met google translate.
Rest zit achter de betaalmuur

Nieuwe onthullingen over de zaak van de Brabantse moordenaars, door oud-gendarme Jean-Pierre Adam: "Niemand wil deze hypothese onderzoeken"
Luxemburg

Luxemburg Nieuws
1
Reageren
Gepubliceerd op donderdag 9 december 2021 om 09:00  Bij Clement Glesner

Jean-Pierre Adam, oud-rijkswachter, doet al 35 jaar onderzoek naar de Brabantse Moordenaars. Vandaag levert hij nieuwe informatie over de vrucht van zijn arbeid. Het spoor van de Franse band wordt opnieuw ondersteund door zijn ontdekkingen.

Nieuwe onthullingen over de zaak van de Brabantse moordenaars, door oud-gendarme Jean-Pierre Adam: "Niemand wil deze hypothese onderzoeken"
Afgelopen juni bracht Jean-Pierre Adam, een voormalige gendarme in Marche-en-Famenne, 'Het verwaarloosde spoor' aan het licht, in het kader van het onderzoek naar de Brabantse moorden. Volgens hem zouden de daders van de bloedbaden in de jaren 80 afkomstig zijn van een Franse bende.

Hij profileerde degenen die hij beschouwt als de aanvallers: "De hoofdrolspelers waren grote pokerspelers. Sommigen waren aan de drugs. Ze hadden geld nodig. Bovendien zijn de Moordenaars van Brabant niet zomaar hold-ups..

154

Mincky wrote:

De Staerke is er ingeluisd, hij heeft hier helemaal niets mee te maken.
Persoonlijk vind ik hem zelfs een sympathieke man

Een 'sympathieke man'? Is hij een persoonlijke vriend van je? Besef je dat het gaat om iemand die door veel speurders wordt omgeschreven als manipulatief, opvliegend en sociopathisch?
Iemand die ook betrokken was in de moord op Wenzel, Granclere & Achnamian? (volgens zijn broer Léon, 'Johnny' stoefte hier ook over in de gevangenis)
En ik vind het ook frappant dat er soms mensen zijn die overvallen waarbij niet geschoten is afdoen alsof het niet zo erg is. Zelfs zonder schoten te lossen is dit nog steeds zwaar banditisme dat serieuze trauma's kan veroorzaken bij de getuigen van zo'n overval. Johnny heeft daar nooit geen oprecht spijt over betuigd, laat staan dat hij enigszins beseft dat zo iets trauma's en angsten bij mensen veroorzaakt.
Dat is alleszins geen gedrag dat ik sympathiek vind en ik vind het van weinig respect getuigen naar de Bende slachtoffers toe als iemand zich als een soort fan van een mogelijke dader uit en er ook nog eens automatisch van uit gaat dat De Staercke niets met de Bende te maken had terwijl er toch ernstige indicaties zijn dat hij wel degelijk potentieel betrokken was. Indicaties gebaseerd op feiten, niet op een 'mening'.

155

Ik heb helemaal niets met De Staercke, maar ik kan u wel vertellen dat ik absoluut geen fan van u ben!

Typische reactie weer hier rechtboven, het gaat weer over de leden van het forum hier in plaats van over het onderwerp, geen enkele inhoudelijke reactie, precies zoals ik al verwacht had.