Re: Thierry Sliman

Laat het ons nog één kans geven en zien wat einde januari brengt. Als het deze keer opnieuw een flop of publiciteitsstunt is kunnen we deze piste voor goed begraven, dat is ook al iets (en ons misschien opnieuw concentreren op Eddy's reus die we voortaan bij naam kunnen noemen).

Re: Thierry Sliman

In dezen draait het allesbehalve om het opbouwen van spanning, aangezien dat in Bende-zaak inmiddels de dood in pot is. Het draait hier om personen die op een planmatige en doorgedreven wijze proberen (een deel van) de Bendezaak op te lossen. Voor die personen kan ik alleen maar respect opbrengen en ja, dat zij (op basis van hun inzet) in de publiciteit (zullen) komen is een bijkomend aspect waar ik in het geheel geen moeite mee heb, althans hoe meer aandacht voor de onopgeloste Bende-zaak hoe beter.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

223

Re: Thierry Sliman

Dit spoor is leeg. De mensen die het uitbrachten, schreven boeken voordat ze over de feiten hoorden. Verdin handelde uit eigenbelang en Adams doel was om de gendarmerie te verdedigen. Hij zegt het zelf. Droevige.

Re: Thierry Sliman

Niet om het een of ander, maar waarom bood de toenmalige minister Geens een jaar of drie geleden dan zijn excuses aan voor het negeren van dit spoor door nota bene toedoen van de gendarmerie?

Publicist Marc Pennartz:

"Op 22 november 1982, bijna twee maanden na de overval, stelde de rijkswacht van Hastière een verslag van het onderzoekje op. Dat kwam echter, voor zover bekend, nooit terecht bij de bevoegde onderzoeksrechter. Een kopie werd, zoals hierboven beschreven, door een alcoholische rijkswachter van het stempel vu et non codé voorzien, wat betekende dat het origineel werd vernietigd en een afschrift als microfiche in archieven verdween die normaal niemand in keek. Totdat Adam het daar achttien jaar later vindt"

Bron » marcpennartz.nl

Hiermee wil ik ook gezegd hebben dat het volgende punt mij uitermate bevalt: het spoor-Sliman is een spoor dat is gebaseerd op feiten - lees ook: informatie uit de tijd dat de Bende van Nijvel nog NIET de (hype) Bende van Nijvel heette - welke feiten uitdrukkelijk NIET afkomstig zijn van Jean-Pierre Adam, terwijl Adam zich wel heeft beziggehouden met het verzamelen daarvan. Wat Adam vervolgens heeft gedaan is die feiten vermelden in onder andere zijn boek De bendes achter de Bende (2021).

Dat Adam op bepaalde momenten overgaat tot het trekken van niet altijd 100% zekere conclusies, laat onverlet dat hij die conclusies laat stoelen op uitdrukkelijk NIET DOOR HEM gefabriceerde feiten, 'so don't shoot messenger Jean-Pierre Adam!'

Zo zijn voor mij de gebroeders Sliman 'verdachten numero uno' van de roofoverval op de wapenwinkel van Daniel Dekaise, basta, basta, finito!

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

225

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Dat Adam op bepaalde momenten overgaat tot het trekken van niet altijd 100% zekere conclusies, laat onverlet dat hij die conclusies laat stoelen op uitdrukkelijk NIET DOOR HEM gefabriceerde feiten, 'so don't shoot messenger Jean-Pierre Adam!'

Hallo Youssou N'Dour, ja, want hij staat zichzelf toe om de Slimans publiekelijk moordenaars te noemen, zonder dat ze daarvoor veroordeeld worden. Dus hij is een leugenaar, dat is een bewezen feit.

Kunt u mij de argumenten geven die u doen denken dat de gebroeders Sliman de moordenaars zijn?

Bij voorbaat dank.

Re: Thierry Sliman

Kortheidshalve verwijs ik u naar mijn bijdragen (» Forum) en het door mij gememoreerde, rond 2022 door onderzoeksrechter Martine Michel gestarte onderzoek, welk onderzoek ziet op onder anderen Thierry en Xavier Sliman.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

227

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Niet om het een of ander, maar waarom bood de toenmalige minister Geens een jaar of drie geleden dan zijn excuses aan voor het negeren van dit spoor door nota bene toedoen van de gendarmerie?

In dit geval werd half België geïnformeerd op basis van een simpele gelijkenis met een robotportret. pas que XS. Niets meer, niets meer en geen resultaat. Zoals Xavier Sliman. Want het onderzoek naar de moordenaars is altijd bedorven.

Youssou N'Dour wrote:

Hiermee wil ik ook gezegd hebben dat het volgende punt mij uitermate bevalt: het spoor-Sliman is een spoor dat is gebaseerd op feiten

De track is gebaseerd op een gelijkenis met een robotportret. Niet op feiten, dat is anders.

Youssou N'Dour wrote:

Dat Adam op bepaalde momenten overgaat tot het trekken van niet altijd 100% zekere conclusies.

Je trekt geen conclusies als je het niet zeker weet.

228

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

In dezen draait het allesbehalve om het opbouwen van spanning, aangezien dat in Bende-zaak inmiddels de dood in pot is.

Opbouwen van spanning voor wie en voor wat? Er zijn in dit dossier genoeg mensen die nog steeds de sporen van het geweld van de Bende van Nijvel iedere dag moeten dragen. Die hebben geen behoefte aan opbouwen van spanning, die willen de waarheid.

Youssou N'Dour wrote:

Zo zijn voor mij de gebroeders Sliman 'verdachten numero uno' van de roofoverval op de wapenwinkel van Daniel Dekaise, basta, basta, finito!

Voor jou misschien maar niet voor de speurders. Er zijn in dit dossier verdachten waartegen veel sterkere aanwijzingen zijn van betrokkenheid bij de overval op de wapenwinkel van Dekaise.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Thierry Sliman

JML wrote:
Youssou N'Dour wrote:

Niet om het een of ander, maar waarom bood de toenmalige minister Geens een jaar of drie geleden dan zijn excuses aan voor het negeren van dit spoor door nota bene toedoen van de gendarmerie?

In dit geval werd half België geïnformeerd op basis van een simpele gelijkenis met een robotportret. pas que XS. Niets meer, niets meer en geen resultaat. Zoals XS. Want het onderzoek naar de moordenaars is altijd bedorven.

Youssou N'Dour wrote:

Hiermee wil ik ook gezegd hebben dat het volgende punt mij uitermate bevalt: het spoor-Sliman is een spoor dat is gebaseerd op feiten

De track is gebaseerd op een gelijkenis met een robotportret. Niet op feiten, dat is anders.

Youssou N'Dour wrote:

Dat Adam op bepaalde momenten overgaat tot het trekken van niet altijd 100% zekere conclusies.

Je trekt geen conclusies als je het niet zeker weet.

De aan het Belgische publiek getoonde robotfoto, de melding bij de gendarmerie van Hastière, het aanslaan van getuigen/slachtoffers van de overval op de wapenwinkel van Daniel Dekaise, en de verklaring van Dekaise over een 'Marokkaanse homo' (terwijl Thierry Sliman in de bajes 'Sophie' werd genoemd en volgens zijn kompaan Patrick Verdin bi-seksueel was) en de volgens de toenmalige vriendin van Xavier Sliman door hem afgelegde leugenachtige verklaringaan de hem verhorende rijkswachters in het najaar van 1982, zijn elementen van belang in de zaak-Sliman, op basis waarvan je conclusies kunt trekken in het licht van de verdenking tegen Thierry en Xavier Sliman, wat NIET wil zeggen dat zij zeker de daders zijn van de overval op de wapenwinkel van Daniel Dekaise. Daar is meer voor nodig en voor dat 'meer' moet nog harder aan de boom geschud worden.

Ben wrote:
Youssou N'Dour wrote:

In dezen draait het allesbehalve om het opbouwen van spanning, aangezien dat in Bende-zaak inmiddels de dood in pot is.

Opbouwen van spanning voor wie en voor wat? Er zijn in dit dossier genoeg mensen die nog steeds de sporen van het geweld van de Bende van Nijvel iedere dag moeten dragen. Die hebben geen behoefte aan opbouwen van spanning, die willen de waarheid.

Youssou N'Dour wrote:

Zo zijn voor mij de gebroeders Sliman 'verdachten numero uno' van de roofoverval op de wapenwinkel van Daniel Dekaise, basta, basta, finito!

Voor jou misschien maar niet voor de speurders. Er zijn in dit dossier verdachten waartegen veel sterkere aanwijzingen zijn van betrokkenheid bij de overval op de wapenwinkel van Dekaise.

Ik schreef (dus) dat het niet (=allesbehalve) gaat om het opbouwen van spanning.

Wat weet jij over hoe de speurders hier tegenaan kijken? Vertel!

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

230

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Ik schreef (dus) dat het niet (=allesbehalve) gaat om het opbouwen van spanning.

Ik weet wat je schrijft, maar er is een verschil tussen wat je schrijft en wat je doet.

Youssou N'Dour wrote:

Wat weet jij over hoe de speurders hier tegenaan kijken? Vertel!

Ik ben noch lid, noch woordvoerder van de Cel Waals Brabant. Ik ga voort op de informatie die ik ter beschikking heb. In vergelijking met het volledige dossier is dat heel weinig, maar het is meer dan voldoende om te weten dat de Slimans geen hoofdverdachten zijn in het dossier van de overval in Waver. Heb ik daarom de waarheid in pacht? Nee, maar je blind staren op één piste is een fout die al zoveel mensen hebben gemaakt dat je die best niet herhaalt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube