Re: Thierry Sliman

Ik doe een keurige aankondiging en laat het daarbij om een hele goede reden. Wacht vervolgens gewoon op wat er zal komen, net als ik en probeer niet de gebraden haan uit te hangen.

Ik volg het spoor-Sliman omdat ik niet alle sporen kan volgen, net zoals de rijkswachters van Waver hebben gedaan in 1982. Jij noemt dat tunnelvisie of maakt er semantische discussie van.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

232

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour, ik heb net het argument gelezen waar je de link naar hebt gepost :

De aan het Belgische publiek getoonde robotfoto, de melding bij de gendarmerie van Hastière: OK, een gelijkenis met een robotportret.

het aanslaan van getuigen/slachtoffers van de overval op de wapenwinkel van Daniel Dekaise: Het slaan van de slachtoffers is geen argument voor schuld.

DNA: Het feit dat het DNA niet door het CBW wordt geanalyseerd, is geen schuldargument.

Het Franse sigarettenmerk: Verkocht, en zeer wijdverbreid in België.

De Burburry: Veel mensen hadden een Burburry, het betekent niets. Nu we het er toch over hebben, in de herberg van Aux Trois Canards trokken de moordenaars Jacques Van Camp's jas uit. In die jas zat 10.000 FF en de moordenaars hebben hem niet aangeraakt.

De Frans-Marokkaanse taal van Thierry Sliman: De moordenaars gebruikten nooit de Marokkaanse taal om zich uit te drukken. Maar we weten van getuige Lacroix dat als de moordenaars alleen zijn, ze met een 'soort Vlaams accent' spreken.

Re: Thierry Sliman

Fijn, dank u wel, dit is voer voor een fatsoenlijke en inhoudelijke discussie.

Enfin, destijds heb ik, na een daartoe strekkend verzoek, DNA-/celmateriaal dat ziet op Thierry en Xavier Sliman - ik heb op film gezien waar dat DNA-/celmateriaal vandaan kwam; doekje is gegarandeerd meermaals over dat betreffende voorwerp of die betreffende plaats gewreven - op 09-08-2023 overhandigd aan Martine Michel.

Aan mij is ook DNA-/celmateriaal dat ziet op een andere door onderzoeksrechter Martine Michel op de korrel genomen verdachte overhandigd. Ik zal daar eind deze maand wat mee moeten laten doen.

Ik weet zeker dat er onlangs een of meer gewone foto’s - niet robotfoto’s - van Xavier Sliman zijn getoond aan getuigen/slachtoffers van de overval op Daniel Dekaise, waarop is aangeslagen. Ook daarvan kan je zeggen dat daarmee het daderschap van Thierry en Xavier Sliman niet gegeven is. Daarvoor is meer nodig. Bijvoorbeeld een DNA-spoor of vingerafdruk van Thierry of Xavier Sliman op een van de ‘Bendevoorwerpen’ of een wapen van Thierry of Xavier Sliman dat is gebruikt door de Bende, betekent wat mij betreft wel zo goed als zeker ‘de zwarte vlag uit wegens een of twee niet meer te veroordelen dode daders’, maar daarvan is bij mijn weten (nog) geen sprake.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

234

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

Ik weet zeker dat er onlangs een of meer gewone foto’s - niet robotfoto’s - van Xavier Sliman zijn getoond aan getuigen/slachtoffers van de overval op Daniel Dekaise, waarop is aangeslagen. Ook daarvan kan je zeggen dat daarmee het daderschap van Thierry en Xavier Sliman niet gegeven is. Daarvoor is meer nodig. Bijvoorbeeld een DNA-spoor of vingerafdruk van Thierry of Xavier Sliman op een van de ‘Bendevoorwerpen’ of een wapen van Thierry of Xavier Sliman dat is gebruikt door de Bende, betekent wat mij betreft wel zo goed als zeker ‘de zwarte vlag uit wegens een of twee niet meer te veroordelen dode daders’, maar daarvan is bij mijn weten (nog) geen sprake.

Jij bent een expert in het 'fudgen' van zaken. Wat bedoel je EXACT met 'onlangs', 'aangeslagen' en DOOR WIE zouden die foto's getoond zijn en aan WELKE getuigen (er waren er 4 die echt details gezien hadden indertijd)?

Er zijn in het verleden (relatief kort na de feiten) al robotfoto's maar ook gewone foto's getoond en daar is geen enkele formele herkenning uit voortgevloeid. In een paar gevallen werd gezegd dat een verdachte erop leek. Dekaise zelf heeft over Thierry Sliman gezegd dat hij die kop van ergens kende maar hij kon hem niet plaatsen.

Ben je nu serieus aan het beweren dat meer dan 40 jaar na de feiten een getuige een 'aha-erlebnis' had en formeel een dader herkende?

Re: Thierry Sliman

Ik zou ook willen weten wat met dat (na 40 jaar) 'aanslaan' van die getuige/dat slachtoffer wordt bedoeld.

Dekaise zou mogelijk over Xavier Sliman hebben gezegd dat hij hem ergens - wapenbeurs in Arlon? - van kende. De biseksuele Thierry Sliman, alias 'Sophie', zou de door Dekaise als 'Marokkaanse homo' beschreven persoon kunnen zijn.

De grootste inzet is het op 9 augustus 2023 aan onderzoeksrechter Martine Michel overhandigde cel-/DNA-materiaal dat ziet op de gebroeders Sliman.

Ik citeer uit het verslag van het begin 2023 afgenomen verhoor van getuige/slachtoffer XXXXX van de op 30 septembre 1982 op de wapenwinkel van Daniel Dekaise gepleegde overval:

“Nous lui montrons alors les photos des deux frères Sliman. Mr. XXXXX est alors interpelé, voir pertubé en découvrant la photo de Xavier Sliman ci-après: postimg.cc. D’emblee il nous dit que jamais on en lui a présenté cette photographie.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

236

Re: Thierry Sliman

Wat een gezever allemaal. Wat je hierboven allemaal post is cryptische wartaal die nergens op slaat. 'Men' heeft dna stalen van de Slimans aan de onderzoekscel overhandigd. So what? Krijgen we de 27ste de bevestigiging dat er een dna match is die onomstotelijk de Slimans aan de bende feiten koppelt? Noem me cynisch maar ik durf er toch enigzins aan te twijfelen. Ik vrees eerder dat er een nieuwe onthulling of boek aankomt van de heren Adam of godbetert Verdin. Ik kan me vergissen natuurlijk.

Re: Thierry Sliman

Droeg die Xavier Sliman een baard?

Re: Thierry Sliman

Goeie vraag!

Django68 wrote:

Wat een gezever allemaal. Wat je hierboven allemaal post is cryptische wartaal die nergens op slaat. 'Men' heeft dna stalen van de Slimans aan de onderzoekscel overhandigd. So what? Krijgen we de 27ste de bevestigiging dat er een dna match is die onomstotelijk de Slimans aan de bende feiten koppelt? Noem me cynisch maar ik dur er toch enigzins aan te twijfelen. Ik vrees eerder dat er een nieuwe onthulling of boek aankomt van de heren Adam of godbetert Verdin. Ik kan me vergissen natuurlijk.

Onder andere:

Youssou N'Dour wrote:

“Nous lui montrons alors les photos des deux frères Sliman. Mr. XXXXX est alors interpelé, voir pertubé en découvrant la photo de Xavier Sliman ci-après: postimg.cc. D’emblee il nous dit que jamais on en lui a présenté cette photographie.

vind ik niet cryptisch.

Ik heb dat DNA op 9 augustus 2023 aan Martine Michel overhandigd, omdat ik geloof in de piste-Sliman in relatie tot (een deel van) door de Bende van Nijvel gepleegde feiten en ik neem wat de 27e januari komen gaat uitermate serieus.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

239

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

“Nous lui montrons alors les photos des deux frères Sliman. Mr. XXXXX est alors interpelé, voir pertubé en découvrant la photo de Xavier Sliman ci-après: postimg.cc. D’emblee il nous dit que jamais on en lui a présenté cette photographie.

Als we haar gewone foto's (geen politiefoto's) laten zien, zoals je hierboven uitlegt (voor Xavier Sliman 15h 58):

"Ik weet zeker dat er onlangs een of meer gewone foto’s - niet robotfoto’s - van Xavier Sliman zijn getoond aan getuigen/slachtoffers van de overval op Daniel Dekaise."

Het is normaal dat de getuige haar nooit heeft gezien. Nee?

Re: Thierry Sliman

Scaramouche wrote:

Droeg die Xavier Sliman een baard ?

Geen baard (» i.postimg.cc), zo neem ik aan.

Zie in dit kader » Forum

In reactie op de post hiervoor:

"Zijn medeplichtige was jonger en had een Zuiders uiterlijk. Bijna verwijfd."

Verdachte Thierry Sliman, biseksueel, met de bijnaam Sophie.

"De bewuste robotfoto heeft andere merkwaardige gelijkenissen opgeroepen, onder andere met de gewezen rijkswachter Madani Bouhouche, de sleutelfiguur van de zaak Mendez, die Daniel Dekaise al elf jaar kende. Geen van de confrontaties die in aanwezigheid van de wapenhandelaar doorgevoerd werden, leverden evenwel iets op."

Rijkswachter Buron zag in 2000 een foto van Xavier Sliman in de hand van rijkswachter Jean-Pierre Adam, waarop Buron aan Adam vroeg wat hij met die foto van Madani Bouhouche moest.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.