fenix wrote:Misschien is het geen slecht idee dat een aantal buitenlandse advocaten in de pap gaan roeren.
"Misschien is het geen slecht idee dat ... Canadese profilers, Franse profilers, Belgische profilers, de FBI, Jef Vermassen, Franse advocaten, ... - schrappen wat niet past - eens naar het dossier kijken."
Er hebben ondertussen al zoveel mensen naar het dossier gekeken (of aangekondigd dat ze dat gaan doen), dat ik over zo'n aankondigingen absoluut geen enkele verwachting meer heb. Welke miraculeuze ontdekking zou hij nu doen dat al zijn voorgangers niet hebben gezien? Wat zou hij kunnen veranderen wat al zijn Belgische collega's niet hebben kunnen veranderen? Ik wil absoluut niet cynisch klinken maar het is moeilijk om het niet te worden, na de zoveelste aankondiging die nabestaanden en slachtoffers weer eens wat hoop geeft.
Xenophon wrote:Franse advocaat kan hier in België niet zomaar cliënten beginnen vertegenwoordigen.
Interessant om te weten. Ik wist niet dat daar regels rond waren. Ik zou verwacht hebben dat dit ook valt onder vrij verkeer van goederen (en je dus eender welke advocaat in de EU zou kunnen kiezen).
Aansluitend daarop heb jij misschien een antwoord op een vraag die ik heb: als je eerst onderzoeksrechter bent geweest en je wordt nadien advocaat, mag je dan slachtoffers vertegenwoordigen in een zaak waar je zelf onderzoeksrechter bent geweest?
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
YouTube