301

Re: Thierry Sliman

Youssou N'Dour wrote:

De Sliman-hypothese is de sterkst onderbouwde hypothese in de Bendezaak, voor zover die ziet op (een deel van de) aan de Bende van Nijvel toegeschreven feiten in de periode 1982-1983.

Er komt echt een hele interessante ontwikkeling aan. Ik heb mijn hotel al geboekt en kijk reikhalzend naar die ontwikkeling uit. Gelukkig kan niemand mij daar de mantel over uitvegen.

Wel, het enigste dat er tot nu toe uit de bus gekomen is hieromtrent is dat er een beroemde Parijse advocaat in de zaak van de Bende van Nijvel naar Charleroi is gekomen: "Ik kom helpen", zegt Patrick Ramaël.

De zestigjarige advocaat werd ingehuurd door een familie van slachtoffers en hij heeft deze zware taak op zich genomen met nog een jaar te gaan voordat de verjaringstermijn verstrijkt in wat het belangrijkste criminele enigma uit de Belgische geschiedenis blijft. "Ik ben gekomen om te zien wat er nog gedaan kan worden," vertelde hij ons.

Bron » www.sudinfo.be

Links: Patrick Ramaël, rechts Martine Michel:
https://spgeng.rosselcdn.net/sites/default/files/dpistyles_v2/sp_16_9_864w/2024/01/27/node_783064/55346728/public/2024/01/27/11357405.jpeg?itok=C4P0FXUL1706332958

Ongetwijfeld is dit niet de belangrijke ontwikkeling die Youssou N'Dour ons voor hield en komt er vandaag wel nog iets degelijk onderbouwd (!) aan die zijn 'piste van de Slimans' met de 'Roze Baletten' en de 'afpersing van Delhaize', zoals hij laatst nog schreef, kan koppelen aan de zogeheten 'Bende van Nijvel'.

302

Re: Thierry Sliman

Tiens wrote:

"Ik ben gekomen om te zien wat er nog gedaan kan worden," vertelde hij ons.

Dat hij dan maar dringend begint te lezen. Tegen dat hij daar mee klaar is, zijn we 10 jaar verder.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

303

Re: Thierry Sliman

Misschien is hij al 10 jaar aan 't lezen he Ben. Ik hoop dat "ingehuurd" in deze uit een contract bestaat dat een resultaatgerichte verloning voorziet. Misschien is het geen slecht idee dat een aantal buitenlandse advocaten in de pap gaan roeren.

304

Re: Thierry Sliman

Dossier Bende van Nijvel: Fransman denkt slimmer te zijn dan wij » p-magazine.com

Dat vind ik dan weer een domme benadering. Zo negatief. Zo van "Ha, meneer denkt slimmer te zijn dan wij". Misschien dringt zich een andere vraag op; was Debels aanwezig op die persconferentie? Zodat hij zelf kon aan die Fransman kon vragen waarom hij dacht slimmer te zijn dan wij Belgen. Ik dacht van niet. Volgende vraag, was er één Nederlandstalige journalist aanwezig? Ik dacht van niet.

Wie wel aanwezig was, was Martine Michel. Ik stel dus voor dat alle slachtoffers ook een persconferentie geven en Martine Michel uitnodigen. Krijgen ze misschien eindelijk een antwoord op hun vragen. Hoe zit het met het onderzoek Mevrouw? Gebeuren er nog onderzoeken? Gaat u afsluiten etc. ... etc. ...

Naar 't schijnt is ze komen zeggen dat de piste Sliman voldoende onderzocht is en dat het de Slimans niet waren. OK. Dan hebben we twee mogelijke verdachten die het niet waren. Sliman en Bono. Ik heb het ook maar van horen zeggen. Net zoals Debels dus. Dat was het dan wat betreft de 27e. Spoedig verslag van Youssou die wel aanwezig was zal wellicht meer klaarheid brengen. Denken we, hopen we.

Iemand het artikel van Debels? Of de andere artikels die hierover verschenen zijn?

305

Re: Thierry Sliman

En waar hebben we nu op zitten wachten?

306

Re: Thierry Sliman

edd wrote:

En waar hebben we nu op zitten wachten?

Ik op niets. Ik dacht wel dat het zoiets zou worden, of de presentatie van een boek.

Franse advocaat kan hier in België niet zomaar cliënten beginnen vertegenwoordigen. En ik denk dat er al verschillende zeer intelligente advocaten van eigen bodem hier veel tijd in gestoken hebben, waarvan een aantal die nooit the spotlights gezocht hebben en maar een fractie van hun uren gefactureerd hebben. Ik wens die Fransman veel succes maar verwacht niets.

Nadat hij ons gedurende weken bestookt heeft met boodschappen zou ik nu wel graag eens van Youssou N'Dour, the man with the master plan, willen horen wat exact de bedoeling was en wat hij dacht dat er stond te gebeuren.

307

Re: Thierry Sliman

fenix wrote:

Misschien is het geen slecht idee dat een aantal buitenlandse advocaten in de pap gaan roeren.

"Misschien is het geen slecht idee dat ... Canadese profilers, Franse profilers, Belgische profilers, de FBI, Jef Vermassen, Franse advocaten, ... - schrappen wat niet past - eens naar het dossier kijken."

Er hebben ondertussen al zoveel mensen naar het dossier gekeken (of aangekondigd dat ze dat gaan doen), dat ik over zo'n aankondigingen absoluut geen enkele verwachting meer heb. Welke miraculeuze ontdekking zou hij nu doen dat al zijn voorgangers niet hebben gezien? Wat zou hij kunnen veranderen wat al zijn Belgische collega's niet hebben kunnen veranderen? Ik wil absoluut niet cynisch klinken maar het is moeilijk om het niet te worden, na de zoveelste aankondiging die nabestaanden en slachtoffers weer eens wat hoop geeft.

Xenophon wrote:

Franse advocaat kan hier in België niet zomaar cliënten beginnen vertegenwoordigen.

Interessant om te weten. Ik wist niet dat daar regels rond waren. Ik zou verwacht hebben dat dit ook valt onder vrij verkeer van goederen (en je dus eender welke advocaat in de EU zou kunnen kiezen).

Aansluitend daarop heb jij misschien een antwoord op een vraag die ik heb: als je eerst onderzoeksrechter bent geweest en je wordt nadien advocaat, mag je dan slachtoffers vertegenwoordigen in een zaak waar je zelf onderzoeksrechter bent geweest?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

308

Re: Thierry Sliman

Ben wrote:
Xenophon wrote:

Franse advocaat kan hier in België niet zomaar cliënten beginnen vertegenwoordigen.

Interessant om te weten. Ik wist niet dat daar regels rond waren. Ik zou verwacht hebben dat dit ook valt onder vrij verkeer van goederen (en je dus eender welke advocaat in de EU zou kunnen kiezen).

Aansluitend daarop heb jij misschien een antwoord op een vraag die ik heb: als je eerst onderzoeksrechter bent geweest en je wordt nadien advocaat, mag je dan slachtoffers vertegenwoordigen in een zaak waar je zelf onderzoeksrechter bent geweest?


De raad van de Orde heeft in zijn zitting van 12 december 2019 het vademecum en de registratieformulieren voor Europese en niet-Europese advocaten goedgekeurd.

Advocaten die onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie hebben het recht zich in België te vestigen en zullen registratie vragen op de 'EU-lijst'. Advocaten die onderdaan zijn van een niet-EU-lidstaat kunnen het beroep van advocaat eveneens uitoefenen in België en vragen registratie op de 'B-lijst'.

309

Re: Thierry Sliman

Zie hieronder (bold van mijnentwege):

'Als u uw beroep van advocaat onder de beroepstitel van uw land van herkomst wilt uitoefenen, moet u zich inschrijven op de EU-lijst. Je moet ook aan de raad van de orde het bewijs leveren van je inschrijving bij de bevoegde autoriteit van de samenstelling van herkomst. Je moet er nog altijd ingeschreven zijn en het bewijs mag niet ouder zijn dan drie maanden. Dan kan je in België hetzelfde werk doen als een advocaat die zich in België gevestigd heeft. Maar: opgelet, je draagt de Belgische beroepstitel van advocaat niet. Een cliëntvertegenwoordigers of verdediging kan je dan alleen doen als je samenwerkt met een advocaat die welingeschreven is op het tableau en als die advocaat jou voor de zitting voorstelt aan de voorzitter van de rechtbank waarvoor je verschijnt.'

Bron:  https://www.advocaat.be/nl/praktisch/ka … ese-unie-2

(er zijn nog andere bronnen ook maar dit is de bevattelijkste)

Ben wrote:

Aansluitend daarop heb jij misschien een antwoord op een vraag die ik heb: als je eerst onderzoeksrechter bent geweest en je wordt nadien advocaat, mag je dan slachtoffers vertegenwoordigen in een zaak waar je zelf onderzoeksrechter bent geweest?

Onderzoeksrechter in België en daarna advocaat in België?  M.i. niet:  je bent nog steeds gebonden door je beroepsgeheim en het geheim van het onderzoek van toen je OR was, ook al ben je het inmiddels niet meer.  Hoe kan je die kennis 'afsluiten' wanneer je deontologisch naar best vermogen een cliënt moet verdedigen?  Ik denk dat dat een mijnenveld is waar je best niet tracht door te raken.  Let wel, ik ben geen advocaat.

Re: Thierry Sliman

Het forum een ganse week volproppen met posts over de Sliman's en aankondigen dat er op 27 01 2024 iets stond te gebeuren. Nu hoort of ziet men hem niet meer.
Uw geloofwaardigheid is volledig weg nu. En kom nooit meer af met die Sliman's aub.