In het boek "Dossier Dutroux: de waarheid" van Jean Lambrecks en Jean Pierre Adam gaat het onder meer ook over de piste Thierry Sliman en Patrick V. en die hun betrokkenheid in de zaak Dutroux met de moord van Piro, en over de bendefeiten, met name die op Dekaise.

Verplichte kost voor wie deze piste verder wil onderzoeken.

Ik denk dat de bende Sliman, Sliman en Patrick M. de bende zijn van 82/83 met nog enkele trawanten. Ik twijfel of zij ook die van 85 zijn. Dat er een verband is via de wapens in het kanaal gevonden, is nog geen bewijs nu er met die vondst is gesjoemeld. De bende van 85 had andere motieven. De kleine marginalen van 82/83 schoten mensen dood voor wat wapens, een reebout, wat wijn ... die van 85 schoten enkel en alleen om te doden.

Het is me vandaag pas opgevallen dat er voor Delhaize in Beersel (okt. 83), 3 verdachten zouden gearresteerd geweest zijn en al werden vrijgelaten na 23u onder druk van Deprêtre, alhoewel 2 van de 3 verdachten geïdentificeerd zouden geweest zijn door getuigen.

2 jonge mannen van 1m90 (waarvan 1 met wijnvlek in hals) + iets oudere man met tattoo van skelet op onderarm.

Dit staat op franstalig forum...

Dan moeten ze toch de naam van de man met wijnvlek kennen waarvoor opsporingsbericht werd gedaan enkele jaren terug? Of hebben ze alles laten verdwijnen.

Diefstal van champagne, koffie,... restaurateur in financiële moeilijkheden door schulden (drugs- of gokken).

Ik dacht o.a. aan Usuwiel van Mokmazwet? Zou aan heroïne gezeten hebben? Was bijeenkomstplaats van heel wat bendes, ook Habran geloif ik.

44

club_le-happy-few wrote:

Het is me vandaag pas opgevallen dat er voor Delhaize in Beersel (okt. 83), 3 verdachten zouden gearresteerd geweest zijn en al werden vrijgelaten na 23u onder druk van Deprêtre, alhoewel 2 van de 3 verdachten geïdentificeerd zouden geweest zijn door getuigen.

2 jonge mannen van 1m90 (waarvan 1 met wijnvlek in hals) + iets oudere man met tattoo van skelet op onderarm.

Dit staat op franstalig forum...

Staat hier ook in topic 'Bende van Waterloo'. Als bron wordt genoemd het boek van van Esbroeck. Ik ben ook zeer benieuwd wie die 3 of 4 arrestanten waren en of er misschien een overlap is met de Bende van Braine.