Re: Jacques De Vlieghere

the end wrote:

Mijn excuses ervoor. Ik zal er wat op letten. Als het voor Nederlandstaligen al moeilijk is om te lezen is het voor niet Nederlandstaligen zo goed als onmogelijk. Denk eraan dat de daders en motief voor velen niet gekend zijn, foutloos schrijven is geen vereiste om helderheid te verkrijgen in het dossier. Dat het vervelend is mijn vage en soms moeilijk te ontcijferen manier van schrijven weet ik, wat nog vervelender is, is dat na 37 jaar daders niet gekend zijn en er nogal wat personen zijn die meer weten en hun mond houden.

Re: Jacques De Vlieghere

Zeker en vast The End

53

Re: Jacques De Vlieghere

the end wrote:

Wat er achter de schermen speelt staat niet in die masterproef (wat ook niet het doel ervan is), er zit daar wat smeerlapperij achter verborgen.

Iets uit mijn leven, laatst zag ik een oude vriend terug, hij zij weet je het is een wonder dat jij nog leeft, ik aja. Hij vertelde toen een vooral (mede dank zij hem leef ik nog) toen die ziekenwagen kwam, waren dit rijkswachters verkleed als ambulancier, Ik ben vlug in die ziekenwagen mijn bewustzijn verloren dat ik die rit overleefd heb is de wonder. Dit gebeurde toevallig  op een moment in het bende onderzoek dat ze iets deden dat al lang uitgesteld was geweest. De andere reeks toevalligheden zal ik om persoonlijke redenen laten. maar ik heb een vraag voor je ruf, in al die jaren al gehoord van rijkswachters verkleed als ambulancier? De (bloedige) details heb ik jullie bespaard.

Is het allemaal toeval, misschien, maar wat geen toeval is is dat ik dingen wist en weet waar weinigen een idee van hebben. In 2017 is mij gevraagd via een discrete hoek om dossiers stukken van Aalst te bekijken, toen op basis van de uitvoering en mijn kennis er over kon ik vlug zeggen zoek een bepaald iets, daarin zal je het motief vinden. Zelf weet ik niets van Aalst maar na ongeveer 14 dagen kon ik zeggen waar ze overkeken na een bepaalde tijd heb ik er ook de sporen van terug gevonden wat degene die ervan op de hoogte zijn van Aalst een beetje sprakeloos deed staan. Iemand die het dossier door en door kent zij niemand heeft dit ooit gezien. Dat later die tip van die andere nr 2 bij de SV dit onrechtstreeks bevestigd wat ik al veel eerder opmerkte maakt het nog interessanter.

Een kat heeft 7 levens, jij hebt er blijkbaar al enkele opgebruikt. Vandaar jouw schrijfstijl, vermoed ik:-) Ben wel benieuwd naar the beginning of the end ... waar begint het en waar zal het eindigen, 't is maar een simpele vraag. Zonder te miauwen over een 'gebrek aan dossierkennis' want die heb jij maar velen niet. En ik nog minder, the end.

Re: Jacques De Vlieghere

Dossierkennis met het dossier voor je is natuurlijk niet moeilijk ( hi hi) Ik weet niet hoe groot je dossierkennis is P-51 maar aan mensenkennis heb je blijkbaar geen gebrek.Het kan best zijn dat je details ziet die wij niet zien the End  maar wij zien blijkbaar ook dingen die jij niet ziet.
Niemand vraagt dat je foutloos schrijft, de taal die je spreekt in post 52 is voor mij meer dan goed genoeg.

Re: Jacques De Vlieghere

P-51 wrote:

Ben wel benieuwd naar the beginning of the end ... waar begint het en waar zal het eindigen, 't is maar een simpele vraag.

Ja dat is het, of het antwoord even simpel is weet ik niet. Ergens begint het voordat de Belgische grondwet er is. Het jaar 74 (NDB DEA CIA) of 78 (ontmoeting van betrokkenen in dit jaar en gebruikte zeldzame munitie uit het jaar 78 in Aalst) zijn misschien jaren waar er echt van een begin gesproken kan werden, een kantel moment is 82.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jacques De Vlieghere

coconut wrote:

Dossierkennis met het dossier voor je is natuurlijk niet moeilijk ( hi hi).

Denk je? Zou je kunnen bepalen wat er ontbreekt, en hoe kan je weten dat er iets ontbreekt? Ik heb een groot respect voor velen achter de schermen die al die jaren (moe)gestreden hebben, voor de forum's en de bijdragen. Ook voor de vele speurders die het werken niet gemakkelijk gemaakt werd. Onderschat het dossier niet, ook niet het niveau van de uitvoerders.

coconut, heb je het televisie optreden gezien van A. Raes in 2014 (denk ik) de cryptische verwijzingen gezien en de reactie op die verwijzingen later? Aanvullend een paar jaren later komen aan de andere kant van de wereld ook opeens tongen los op hoog niveau. Die hebben het daar over personen die op lijsten van de staatsveiligheid voorkwamen die in relatie staan met het antwoord dat op Raes zijn cryptische boodschap kwam. Ik kan er ook niet aan doen dat ze daar niet zo spraakzaam zijn en soms heel lang wachten.

In bovenstaande gaat het over personen die ervaring hebben met staatsgrepen en die tijdens de bende periode in Belgie waren of met Belgie te maken hadden. Dat Mendez het in maart april 85 over hen had is ook een zekerheid.

Er lopen er nog rond die heel veel meer weten en die men nog niet lastiggevallen heeft. Trouwens iemand waarvan degene die hem kennen over zwijgen en die ook nog leeft, hij heeft met zekerheid met killers te maken. Dat ik op een openbaar forum rond al die namen fiets en schrijf zodat deze die het Nederlands niet machtig zijn er geen snars van verstaan heeft met die namen te maken die daarachter verborgen zitten en nog in leven zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jacques De Vlieghere

" in bovenstaande gaat het om personen die ervaring hebben met staatsgrepen en die tijdens de bende periode in Belgie waren en die....................................."

En daar moet een kat dus haar jongen in vinden.

The end, zou je niet gewoon initialen kunnen gebruiken? Is niet bij wet verboden denk ik. Trouwens tik de naam van de persoon die je wil omschrijven eens in op de zoekfuctie van dit forum, wedden dat zijn naam al ergens vermeld staat.

Personen die gewoon zijn staatsgrepen te plegen hebben dus al staatsgrepen gedaan in het buitenland en zijn daar met naam vermeld. Je zou dus gewoon ook het land kunnen vernoemen.

Heel het systeem dat jij in lange zinnen omschrijft is al meerdere keren op dit forum omschreven.

Insider bijvoorbeeld heeft hier uitgelegd , zeer goed uitgelegd trouwens, hoe omgekeerd ook Belgen naar het buitenland gingen om daar mee te doen aan een staatsgreep. Hij noemde  oa Bouhouche..

De Bende van Nijvel is zowiezo al een ingewikkeld verhaal. Je zegt zelf dat het met dossierstukken voor je neus niet makkelijk uit te leggen is. En dan ga jij ons met lange zinnen en omschrijvingen iets proberen uit te leggen.
Dat is onbegonnen werk man !  Geloof mij.

We zijn trouwens ook bezig in een dossier waar geen kat meer zal kunnen  veroordeeld worden. Alleen al het feit dat 2 TV ploegen gaan filmen zijn in een lopend onderzoek was een ongelofelijk cadeau aan mogelijke daders en opdrachtgevers. Leg me dan eens uit waarom jij rond namen heen moet fietsen. Gewoon initialen man.

( tenzij je natuurlijk bang bent dat die buitenlander verkleed als ambulancier..............) Niet bang zijn the End want op die manier geef je ze meer macht dan dat ze in werkelijkheid hebben. 
Wat niet wil zeggen dat ik geen begrip kan opbrengen voor je keuze............alleen maak je het bijzonder ingewikkeld. Te ingewikkeld volgens mij.

Re: Jacques De Vlieghere

coconut wrote:

" in bovenstaande gaat het om personen die ervaring hebben met staatsgrepen en die tijdens de bende periode in Belgie waren en die....................................."

En daar moet een kat dus haar jongen in vinden..

Dit is wat ik bedoel met mijn vorige post; Wie "kan" daar iets over zeggen en weten? Je opmerkingen kloppen niet, dit is nog niet beschreven, en van namen op het forum ik kan je daarin een magere oost voor voorspellen.

Moest je een idee hebben over wat en wie en hoe ik daarvan weet zou je misschien een opmerking anders formuleren. 
.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jacques De Vlieghere

Er zitten op het forum en achter de schermen personen met goede bedoelingen die hard werk leveren en in een goede richting kijken. Degene die me kennen en weten naar waar ik verwijs, kunnen met die tips misschien verder, ik weet dat ze intelligent zijn en een goed analytisch vermogen hebben, als hun geheugen het toelaat om te herinneren wat ik hen verteld heb gaan er zeker lichtjes branden. .

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jacques De Vlieghere

Samenvattend: jij geeft dus tips aan intelligente mensen met een goed analytisch vermogen.

Dat is een hele geruststelling !!!