Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

@Bertlagaisse.
De linken die Cobra aanhaalde ivm Beijer en de russen zijn volgens mij heel terecht. FreCR vond dat deze maar magertjes waren en dat het niet verboden is contacten te hebben met Rusland.

Ik heb bij het item debonvoisin een post geplaatst  vandeweghe/debonvoisin. Wie verder gaat zoeken komt dan bij "schoonvader" Leysen( de man die oa in opspraak kwam in het KBlux dossier).....Glen Audenaert...........

Maar belangrijker was dat Vandeweghe  oa voor de  de staatsveiligheid werkte.
Alle linken en gevolgen zijn hier onmogelijk in een paar zinnen neer te pennen.

Beijer = Russisch/Thais netwerk.

82

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

coconut wrote:

@Bertlagaisse.
De linken die Cobra aanhaalde ivm Beijer en de russen zijn volgens mij heel terecht. FreCR vond dat deze maar magertjes waren en dat het niet verboden is contacten te hebben met Rusland.

Ik heb bij het item debonvoisin een post geplaatst  vandeweghe/debonvoisin. Wie verder gaat zoeken komt dan bij "schoonvader" Leysen( de man die oa in opspraak kwam in het KBlux dossier).....Glen Audenaert...........

Maar belangrijker was dat Vandeweghe  oa voor de  de staatsveiligheid werkte.
Alle linken en gevolgen zijn hier onmogelijk in een paar zinnen neer te pennen.

Beijer=Russisch/Thais netwerk.

Het systematisch afblokken, weerleggen, en bagatelliseren van bepaalde bevindingen in de goede richting door bepaalde personen is enorm verdacht. Ik denk dat die personen ofwel een verdachte zijn ofwel advokaat zijn van een verdachte, en alles in de richting van de verdachte onmiddellijk proberen in de kiem te smoren.

83

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Er zijn blijkbaar een paar mensen die denken dat ze bij de familie Beijer achterlijk zijn en niet door hebben dat hun social media wel al eens bekeken wordt.
Die weten dat écht wel. Sterker zelfs, ze geven opzettellijk wat voer voor speculatie mee op hun social media. Sommige mensen lopen daar dus toch maar mooi netjes in. Naïviteit?


De link met E.VDW, dat is allemaal "oud nieuws" . Dat staat hier al meer dan 7 jaar op dit forum zelfs. Daar dus nu nog mee afkomen, dat is dus niet zo'n wereldschokkende ontdekking maar herhaling van wat er al bekend was.


Hou er dus rekening mee: Wat er op social media komt, dat is soms wat iemand WIL dat er gezien wordt.
Valt het niet een héél klein beetje op hoe hard Beijer z'n best doet om Russische verbanden te leggen? wink (om de theorie uit z'n boek kracht bij te staven?)


Denk je nu écht dat leden van de geheime veiligheidsdienst van Rusland de kwartmarathon lopen en zich laten fotograferen en poseren voor foto's, in een sport-outfit met het logo op van die veiligheidsdienst? Keep on dreaming. In Jommeke-stripboeken gebeurt dat misschien wel ja.


Ik dacht dat het intussen duidelijk was voor de meesten dat je u niet mag focussen op de info die hij zelf aanbrengt maar dat je u moet focussen op de info welke hij over zwijgt en niets over aanbrengt.
Dat truukske past hij al meer dan 30 jaar met succes toe, en zo te zien blijft dat werken.


Dat bompa Beijer er in 2018 nog steeds in slaagt om mensen te foppen op deze manier, dat zal hem plezieren. Benieuwd wat 2019 zal brengen.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

bertlagaisse wrote:
FreCR wrote:

Ik verwijs eventjes naar de zaak Suleiman daar rond: Bouhouche deed deze actie met een wapen dat ze (Beijer) in zijn handen hebben gestopt omdat hij blijkbaar geen "eigen materiaal" had.

De zaak Suleiman is pas in 1989 !

Tussen 85 en 89
- Zijn heel wat boxen gevonden door de speurders in de zaak Mendez,
- ZIjn heel wat boxen geleegd door Amory etc, op vraag van Bouhouche
- Is Bouhouche beginnen praten in de gevangenis (opgepakt in 86)
- Is Beijer de wereld rond gevlucht: Spanje, Paraguay (weggestuurd door Bultot), Brazilie, Thailand, Vietnam...
- Is Beijer opgepakt en in de gevangenis gestoken in Thailand voor 6 a 7 maand voor pasport fraude
- Is Beijer getransporteerd naar Belgie in 89 volgens mij.
- Is Beijer dan pas vrijgelaten onder voorwaarden. En Bouhouche ook.
En tegen dan had hij niet veel niet meer over van zijn box netwerk met wapens.
De speurders hadden het meeste al gevonden of het was in het kanaal gegooid.


De zaak Suleiman is een "achterkomertje", iets vreemd. Uitgevoerd zonder de gestolen infrastructuur (auto's en wapens).

Beijer schrijft zelf dat het een routine klusje was en ze daarom hun eigen auto mee hadden. Het was gewoon "een schuld incasseren" waar ze zich aan mispakt hadden.
Beijer ging nu en dan es mee practical shooten. Maar niet zo fanatiek als Bouhouche zijn echte vrienden.

Heer Bert,

Het woord "achterkomertje" begrijp ik niet goed. Bedoel je misschien "achterkamertje" zoals iets geheim bespreken in de achterkamer ?

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Beste FreCR, ALLES wat wij hier schrijven is oud nieuws. En jammer maar helaas doen wij geen wereldschokkende ontdekkingen.
Iedereen hier weet dat Beijer zijn laatste leugen zijn laatste leugen niet was. Zo naief zijn we nu ook niet. Maar niet alles wat Beijer vertelde was een leugen. Er zit altijd een grond van waarheid in, niets is volledig verzonnen in deze. Het is dus de kunst zo veel mogelijk waarheid en leugen te filteren. Wij doen een poging om dat te doen.
Geef het maar toe, onze generatie heeft het in al die jaren niet kunnen oplossen. We moeten dus blij zijn dat een nieuwe en jongere generatie hier op dit forum aanwezig is en interesse toont in een zaak die mss nooit opgelost geraakt.

Knokke is zeker geen slechte plaats om van daaruit eens opnieuw naar sommige verbanden te kijken. De "beau monde "van toen was daar zeker aanwezig. Net zoals sommigen daarvan aanwezig waren in Nieuwpoort waar hun boten lagen.
Zelfs Bouhouche had er een tweede verblijf.
In Nieuwpoort lag de boot van de staatsveiligheid zij aan zij met de boot van de gangster. ( al is het niet altijd duidelijk wie de gangster is of was )

Geloof mij vrij, of ik nu in Knokke vertrek of vanuit de Dolo of de Happy Few, het justitiepaleis of de Generale Bank; ik stuit altijd op hetzelfde "kringske".

Beste kees, er is een groot verschil tss een achterkamertje en een achterkomertje.
Een achterkomertje is een nakomertje

86

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

coconut wrote:

Beste FreCR, ALLES wat wij hier schrijven is oud nieuws.

Je kan "oud nieuws" in 2 contexten bekijken:
1) oud nieuws omdat het betrekking heeft op de jaren '80
2) oud nieuws omdat dit reeds op het forum besproken werd of geplaatst werd

In context 1 is het nuttig dit hier te plaatsen als dit ongekend is
In context 2 is het zinloos aangezien het hier al staat. Verwijzen daar naartoe kan wel nuttig zijn om sommigen hun geheugen op te frissen (zoals dat van mij) want ondertussen staat er wel al enorm veel te lezen smile

coconut wrote:

Er zit altijd een grond van waarheid in, niets is volledig verzonnen in deze. Het is dus de kunst zo veel mogelijk waarheid en leugen te filteren. Wij doen een poging om dat te doen.

Daarbij wens ik u veel succes (oprecht).



coconut wrote:

Geef het maar toe, onze generatie heeft het in al die jaren niet kunnen oplossen. We moeten dus blij zijn dat een nieuwe en jongere generatie hier op dit forum aanwezig is en interesse toont in een zaak die mss nooit opgelost geraakt.

Dat heeft niets met "generaties" te maken. Leeftijd heeft niets te maken met het "oplossen" van zo'n zaak.
Of iemand nu 40 was in 1985 (hedendaags 73) of iemand is geboren na de "loden jaren", in 1990 bijvoorbeeld (hedendaags 28 jaar): dat maakt allemaal totaal geen verschil. Het is de kwaliteit van die persoon die telt.
Het wil niet zeggen omdat iemand de feiten heeft meegemaakt dat deze een expert is in de materie. Omgekeerd hetzelfde.
Dat er na al die jaren nog steeds mensen bij komen die zich beginnen interesseren in de zaak en hun uiterste best doen om informatie te verzamelen, dat is een goede zaak.
Daarom ijver ik er zo hard voor om zoveel mogelijk correcte informatie bekend te maken zodat "nieuwe geïnteresseerden" kunnen beginnen opbouwen op een basis die liefst zo correct mogelijk is (wat niet altijd eenvoudig is).




coconut wrote:

Knokke is zeker geen slechte plaats om van daaruit eens opnieuw naar sommige verbanden te kijken. De "beau monde "van toen was daar zeker aanwezig. Net zoals sommigen daarvan aanwezig waren in Nieuwpoort waar hun boten lagen.

Geheel ter zijde geef ik eventjes mee dat Knokke & Nieuwpoort beide in West-Vlaanderen aan de kustlijn liggen maar dat moet ook zowat de grootste verbintenis tussen die 2 zijn.
Verder liggen die niet bepaald vlakbij.
Om dit eventjes te vergelijken:
De parking van Delhaize-AALST ligt in vogelvlucht dichter bij de parking van Colruyt-NIJVEL dan dat het centrum van Knokke bij de jachthaven van Nieuwpoort ligt.
Met de auto (en zonder file & spits-verkeer) sta je sneller van Aalst in Nijvel, Waver, Overijse, Braine l'Alleud... dan van Knokke naar Nieuwpoort.

In vogelvlucht ligt de parking van Delhaize-Aalst zelfs dichter bij de provinciegrens van West-Vlaanderen en zelfs dichter bij Nederland... dan dat Knokke-centrum van Nieuwpoort-centrum ligt.


coconut wrote:

Geloof mij vrij, of ik nu in Knokke vertrek of vanuit de Dolo of de Happy Few, het justitiepaleis of de Generale Bank; ik stuit altijd op hetzelfde "kringske".

Geloof mij vrij, vertrek niet vanuit de Dolo, Happy Few of eender wat, vertrek van op de parking van Delhaize Aalst in omgekeerde volgorde. (ik weet wel wat je bedoelt met "als ik nu vertrek vanuit", maar je begrijpt wellicht ook wel wat ik bedoel als ik schrijf te vertrekken vanuit Aalst of Overijse of Eigenbrakel... voor wat 1985 betreft).

Vertrek niet vanuit een persoon maar vanaf een feit. Je kan zowat de helft van België (bij wijze van spreken) met wat bochtenwerk aan een Bendefeit linken.

Non semper ea sunt quae videntur

87

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Da's de kern van de zaak ... heeft iemand ooit al een optelsom gemaakt van het aantal potentiële daders ? Om nog maar te zwijgen van de tussenpersonen en opdrachtgevers etc. ? Ik ben de tel intussen al kwijtgeraakt; mijn telraam doet het nl. niet meer. smile

88

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

FreCR wrote:

Denk je nu écht dat leden van de geheime veiligheidsdienst van Rusland de kwartmarathon lopen en zich laten fotograferen en poseren voor foto's, in een sport-outfit met het logo op van die veiligheidsdienst? Keep on dreaming. In Jommeke-stripboeken gebeurt dat misschien wel ja.


Ik dacht dat het intussen duidelijk was voor de meesten dat je u niet mag focussen op de info die hij zelf aanbrengt maar dat je u moet focussen op de info welke hij over zwijgt en niets over aanbrengt.
Dat truukske past hij al meer dan 30 jaar met succes toe, en zo te zien blijft dat werken.


Dat bompa Beijer er in 2018 nog steeds in slaagt om mensen te foppen op deze manier, dat zal hem plezieren. Benieuwd wat 2019 zal brengen.

Ik heb toch niets gezegd over banden met Rusland ?

Beijer heeft natuurlijk niets te maken met de geheime veiligheidsdienst van Rusland. Dat is wel duidelijk. Wie het boek gelezen heeft, heeft dat direct door. Aan die kant van het verhaal klopt niets. Waarom sleur je dat er onmiddellijk bij ? Daar zei ik toch niets over ? Als je dat erop gooit wordt alles wat ik zei ongeloofwaardig ? Die taktiek ken ik van ergens.

Wat wel klopt is dat hij in Zuid-Amerika in Paraguay bot gevangen heeft bij Bultot, en bij Van de Weghe in Pattaya wel opvang en hulp gevonden heeft.

89

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Kees BK wrote:
bertlagaisse wrote:

De zaak Suleiman is pas in 1989 !

Tussen 85 en 89
- Zijn heel wat boxen gevonden door de speurders in de zaak Mendez,
- ZIjn heel wat boxen geleegd door Amory etc, op vraag van Bouhouche
- Is Bouhouche beginnen praten in de gevangenis (opgepakt in 86)
- Is Beijer de wereld rond gevlucht: Spanje, Paraguay (weggestuurd door Bultot), Brazilie, Thailand, Vietnam...
- Is Beijer opgepakt en in de gevangenis gestoken in Thailand voor 6 a 7 maand voor pasport fraude
- Is Beijer getransporteerd naar Belgie in 89 volgens mij.
- Is Beijer dan pas vrijgelaten onder voorwaarden. En Bouhouche ook.
En tegen dan had hij niet veel niet meer over van zijn box netwerk met wapens.
De speurders hadden het meeste al gevonden of het was in het kanaal gegooid.


De zaak Suleiman is een "achterkomertje", iets vreemd. Uitgevoerd zonder de gestolen infrastructuur (auto's en wapens).

Beijer schrijft zelf dat het een routine klusje was en ze daarom hun eigen auto mee hadden. Het was gewoon "een schuld incasseren" waar ze zich aan mispakt hadden.
Beijer ging nu en dan es mee practical shooten. Maar niet zo fanatiek als Bouhouche zijn echte vrienden.

Heer Bert,

Het woord "achterkomertje" begrijp ik niet goed. Bedoel je misschien "achterkamertje" zoals iets geheim bespreken in de achterkamer ?

Zucht ... Hollanders.
Dat het 15 jaar geduurd heeft voordat we jullie er uit geflikkerd hebben kan ik nog altijd niet begrijpen ;-) De zoon van Oranje vond het heel leuk in Brussel in die tijd, maar om een of andere reden wouden bepaalde mensen toch liever een Von-Saksen-Coburg.
Maar dit ter zijde.
Goed, je kan dus niet alleen het geschrift en inhoudelijke element van Acke zijn archief begrijpen, een simpel Vlaams woord is al te moeilijk.

Laat het mij als volgt uitleggen:
Als je van 1981 tot en met 1984 een heleboel kindjes krijgt. Laten we zeggen minstens eentje per jaar. Soms 2 per jaar.
En dan van 1985 tot 1988 niet. Je leeft zelfs gescheiden wegens een serieus meningsverschil over jullie toekomstplannen
En dan in 1989 is er plots een hereniging met een nieuw kindje ...

Awel dat is een "achterkomertje" in het West-Vlaams. En een "na-komertje" bij de rest van Vlaanderen blijkbaar ;-)

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

weet je wat de "normale hedendaagse mens " doet. Dit
NAKOMERTJE - definitie - Encyclo
NAKOMERTJE. 1) Hekkensluitertje 2) Kind 3) Laat geboren jongste kind 4) Laatst geboren jongste kind 5) Late vrucht 6) Later geboren kind 7) Later geborene.

Dus nadien is het "hek" gesloten, dus Bert je definitie was onvolledig, dus na de hereniging met een nieuw kindje komt er geen tweede nieuw kindje meer. Fini, gedaan.
Sorry, kreeg last van het FReCR virus.(hi hi )