181

Re: Jean Bultot

Goede vondst. En dan denk ik automatisch, welke groepen buitenlanders waren hier in België aanwezig? En dan komen we in het Leo scenario. Ik heb aan insider ooit de vraag gesteld, welke Belgen waren naast Bouhouche aanwezig in Suriname ivm een mogelijke staatsgreep aldaar. Ik heb geen antwoord gekregen. We kunnen uitwisselingen tussen groepen en landen dus absoluut niet uitsluiten.

Zou ook een oplossing kunnen zijn voor de vraag, waarom hadden zij make up op. Misschien moest dat de iets donkerdere huidskleur verbergen.

We zijn hier al jaren met namen aan het goochelen maar het is mijn vaste overtuiging dat er (hopelijk) namen tussen zitten waar we nog nooit van gehoord hebben. Met hopelijk bedoel ik, ik hoop dat we ooit de daders zullen kennen.

Niet dat deze piste nieuw is.

182

Re: Jean Bultot

Het is maar een detail. En voor sommigen natuurlijk ook weer toeval… Bultot vertrok op 27 januari 1986 voor een reisje naar Paraguay. Toevallig dezelfde datum waarop in het kader van het onderzoek van de moord op Juan Mendez een aanhoudingsbevel tegen Madani Bouhouche werd uitgevaardigd. Je kan over Bultot (nog) veel vertellen maar een onwaarschijnlijk gevoel voor timing had hij wel. Maar het zal inderdaad wel toeval zijn.

Re: Jean Bultot

De heer Bultot is vandaag overleden.

184

Re: Jean Bultot

Van timing gesproken. Ik hoop dat er op dit ogenblik een van die beroemde advocaten bij een rechter zit om een lijkschouwing te eisen. Of beter, ik hoop dat men al onderweg is. Ondertussen kunnen ze ook eens navragen of ze wel de juiste Rene N in het vizier hadden.

Re: Jean Bultot

Heb onlangs nog kort met hem gecorrespondeerd. Treurig en jammer, in meerdere opzichten.

Bekend is dat Beijer hem in Paraguay vertelde dat Madani Bouhouche Juan Mendez heeft vermoord (» plus.lesoir.be). Ik hoop dat Bultot een advocaat, notaris of een andere persoon in de arm heeft genomen, die het verhaal van Bultot over de zaak van de Bende van Nijvel en aanverwante zaken, na zijn dood mag en zal vrijgeven.

Re: Jean Bultot

Het is nu 18-07-2021, 23:43 uur. Zag dat zijn Messenger-account drie uur geleden nog actief was. Voor wat dat waard is.

Re: Jean Bultot

Asjemenou wrote:

Het is nu 18-07-2021, 23:43 uur. Zag dat zijn Messenger-account drie uur geleden nog actief was. Voor wat dat waard is.

Dat is zijn echtgenote die alle rouwbetuigingen in ontvangst neemt.

188

Re: Jean Bultot

Ah ja? Zou hij in de jaren '80 zelf ook steunbetuigingen naar de slachtoffers gestuurd hebben? En verkocht hij wapens om op kokosnoten te schieten?

Ik zou eens graag weten van wie hij destijds al die documenten kreeg uit het dossier Mendez bijvoorbeeld. Zou een zekere Marianne dat ook niet graag geweten hebben? Blijkbaar niet. Ik kan mij echt niet meer vinden in woorden als "jammer" of "gemiste kans". Echt niet. Sorry.

189

Re: Jean Bultot

fenix wrote:

Ondertussen kunnen ze ook eens navragen of ze wel de juiste Rene N in het vizier hadden.

Ja daar heb je gelijk in. Afgelopen week bedacht ik me dit ook, omdat er eerder sprake was van een andere R Noel. Toevallig dat men een overleden RN opgraaft, terwijl de tips kwamen over de andere....

Re: Jean Bultot

Een 'gemiste kans', het is eerder van niet willen ...