Ik verklaarde eerder al eens dat Bultot mensen zocht om schijnovervallen te plegen, maar wie zat er achter dat idee? Als het waar zou zijn tenminste. Ik lees in het boek De Bende en co toch dat Bultot omging met zowel politiekers als met gangsters. Bultot en zijn schietclub Phenix werden definitief uitgesloten door de Belgian Practical Shooting Association. Toch slaagde hij er in nog een open kampioenschap te organiseren op de schietstand Triton, onder het zwembad in Evere, de wedstrijd werd gepatroneerd door minister Cécile Goor en Pierre Mainil (beiden ex-leden van CEPIC). En richtte hij later zijn eigen federatie op.
In Triton gaf Bultot eerder ook al demostraties voor ambtenaren,politie en inlichtingendiensten om de kwaliteit aan te tonen van de kogelwerende kunststof KEVLAR bij gebruik in autoportieren. Bultot maakte tijdens de demonstratie gebruik van een wapen dat hem geleverd werd door Antoine Delsault, een gepensioneerde militair, militant van Forces Nouvelles en betaald informant van de Staatsveilgheid.
Op 9 november 1985 word in bossen van Houssières een uitgebrande GTI aangetroffen. In de portieren van de auto vond men sporen van Kevlar terug. Ook verbrande documenten en papier, waarvan een stuk niet verkoold was, daar stonden een paar woorden op zoals "ventre" en "genou". En een treinticket Brussel-Oostende. En een foto van een vrouw die onherkenbaar was maar waar men wel kon zien dat het kind naast haar op de foto helblond was. Het handschrift was van de vriendin van Bultot, Claudine Falkenburg. Zij werkte in die periode op het kabinet van Cecile Goor (minister). Het zoontje van Claudine had helblonde haren. En zij reisde veel van Brussel naar Oostende.
Als we dit nu allemaal eens bekijken: De Bende die de GTI in brand stak moet toch in verband gestaan hebben met Bultot. Misschien niet rechtstreeks, want eigenlijk lijkt het erop dat ze hem er willen inluizen. Of niet? Waarom brand dat papier en die niet helemaal op en licht daar een treinticket? Ik vindt dit toch vreemd zaakje.
Hoe was de band tussen Bultot en Bouhouche? Ze kenden elkaar goed en waren vrienden, maar was dat echt vriendschap? Want als ik dan lees dat Bouhouche de moord van Mendez in Bultot zijn schoenen wil schuiven dan stel ik mij toch vragen. Ik denk dat Bouhouche zijn vrienden misbruikte, zoals Bultot, Mendez en misschien ook wel Beijer. Bouhouche was vals denk ik, vriendschap kon alleen als hij met die mensen iets kon doen en er iets van gedaan kon krijgen en er zelf beter van werd of kon worden.