71

Re: Claude Dubois

Mincky wrote:

En Dubois schijnt ook een ziekelijke trek te hebben om dingen kapot te snijden, net zoals de nummerplaat?

Dat klopt.

Merovinger wrote:

In zijn dossier zit slechts één foto van Dubois, een kopie van een oude pasfoto. Een man van 1m85 met een snor. Volgens zijn advocaat lijkt hij sterk op de robotfoto van de reus. Dubois wou niet gefotografeerd worden tijdens zijn proces vandaar dat er geen foto's van te vinden zijn.

Zijn gezicht was niet zo langwerpig en trok iets meer op robotfoto 17.

72

Re: Claude Dubois

Zijn advocaat vertelde niet de waarheid. Misschien kende hij de waarheid niet (voordeel van de twijfel). De moord op de Algerijn ging niet om geld maar uit jaloezie i.v.m. Dubois vriendin uitbaatster van de winkel. De moord op Colette draaide wel om geld en deze moord heeft hij destijds bekend. Hij had de ziekelijke trek papier in stukken te trekken plastic verpakkingen stuk te snijden enz...

Ik herken hem niet echt in de robotfotos maar nummer 17 komt bij benadering het dichtste bij. I.v.m. de eerste golf overvallen sprak Dubois over een Fransman. Welke Fransman?

Re: Claude Dubois

Tru Dat wrote:

I.v.m. de eerste golf overvallen sprak Dubois over een Fransman. Welke Fransman?

Dubois heeft met u over de overvallen van de Bende van Nijvel gesproken? Wat vertelde hij dan?

74

Re: Claude Dubois

U moet dat gesprek niet als persoonlijk tegen mij zien. Het was algemeen mijn werkgever was erbij en nog een klant of handelsvertegenwoordiger. Het topic Bende van Nijvel was hot zeker als je weet dat op 800 meter van mijn werk de Delhaize Ukkel Fort Jaco overvallen was. Alles exact weet ik niet meer maar het ging erover dat een bende gekken kleine criminelen zich door extreem geweld te gebruiken zich onaantastbaar voelden en cash geld nodig hadden. Het ging over de eerste reeks overvallen dus niet 1985.

Hij had het over een Fransman die hij wel in staat zag met zijn bende dergelijke feiten te plegen. Hij vertelde dat die bende in Frankrijk ook zo opereerde en dat die persoon nergens om gaf en ook nergens bang voor was, daarom niet in die bewoording, het is meer dan 30 jaar geleden. Maar flarden komen terug. Hij noemde geen namen en Dubois was wel bekend met de meeste criminele milieus. Bij Fransman dacht ik aan Calmette maar nu duiken er nieuwe sporen op op de fora. Ik kan enkel schrijven over datgene dat ik me bewust herinner en bij twijfel post ik het niet. Dat wil niet zeggen dat ik zaken verzwijg maar voordat ik post moet ik zeker zijn dat de info juist is.

Helaas weet ik dus niet wie het was die Fransman.

75

Re: Claude Dubois

De be-/omschrijving beantwoordt wel aan het profiel van Thierry Sliman ...

Re: Claude Dubois

Tru Dat wrote:

Dubois reed destijds met een witte BMW 635 csi. Er lagen 2 wapens vooraan in de wagen. Hij wou een achterlicht laten herstellen (stoplicht) omdat hij een belangrijke rit moest doen. De koffer moest daarvoor open maar dat mocht niet van Dubois en uit koleire stampte hij tegen zijn eigen wagen met een ferme bluts als resultaat. Lagen er wapens in of gestolen goederen of iets anders? Dat weet ik niet.

De nummerplaat mocht ook niet worden ingeschreven in het register, dat was destijds verplicht. Elke wagen die in een garage stond moest officieel ingeschreven worden.

Wanneer was dat dat Dubois een BMW reed? 1986? Hebt u Dubois ook ooit met een andere wagen zien rijden, voor zover u zich dat herinnert?

77

Re: Claude Dubois

Ik zag Dubois enkel met de BMW. Hij werd wel eens afgezet met een andere wagen maar van wie die was of welke heb ik geen idee. Die BMW was een tweedehands en nog niet officieel op Claude Dubois' naam op dat moment maar hij reed er wel mee.

Mijn ontmoeting met Claude Dubois moet in 1983 of '84 geweest zijn, sorry al lang geleden dus weinig herinneringen die bijgebleven zijn. Hetgeen mij het meeste bij bleef was zijn bekentenis en dat mijn werkgever zei: "niet tegenspreken geef hem zijn zin en schrijf het op; die Claude Dubois is gevaarlijk."

Als u nog vragen heeft stel ze gerust, misschien kan ik er op antwoorden.

Re: Claude Dubois

Kan er iemand aub een foto posten van die Claude Dubois? Indien niet, hem nauwkeurig beschrijven: leeftijd, uiterlijk, woonplaats, veroordelingen, beroep, ... Ziet er toch een ultra gevaarlijk individu uit.

Re: Claude Dubois

Tru Dat wrote:

U moet dat gesprek niet als persoonlijk tegen mij zien. Het was algemeen mijn werkgever was erbij en nog een klant of handelsvertegenwoordiger. Het topic Bende van Nijvel was hot zeker als je weet dat op 800 meter van mijn werk de Delhaize Ukkel Fort Jaco overvallen was. Alles exact weet ik niet meer maar het ging erover dat een bende gekken kleine criminelen zich door extreem geweld te gebruiken zich onaantastbaar voelden en cash geld nodig hadden. Het ging over de eerste reeks overvallen dus niet 1985.

Hij had het over een Fransman die hij wel in staat zag met zijn bende dergelijke feiten te plegen. Hij vertelde dat die bende in Frankrijk ook zo opereerde en dat die persoon nergens om gaf en ook nergens bang voor was, daarom niet in die bewoording, het is meer dan 30 jaar geleden. Maar flarden komen terug. Hij noemde geen namen en Dubois was wel bekend met de meeste criminele milieus. Bij Fransman dacht ik aan Calmette maar nu duiken er nieuwe sporen op op de fora. Ik kan enkel schrijven over datgene dat ik me bewust herinner en bij twijfel post ik het niet. Dat wil niet zeggen dat ik zaken verzwijg maar voordat ik post moet ik zeker zijn dat de info juist is.

Helaas weet ik dus niet wie het was die Fransman.

Toevallig las ik dit eens terug en ik heb ook verschillende keertjes in die kroeg KGB geweest (met collega's) in de jaren eind tachtig en negentig! De beschrijving klopt ... staartje etc. Al zag ik in die kerel niet echt een gevaarlijke gek schuilen maar ok ik ken de man slechts van achter de toog.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat gegeven over die bende Fransen, net zoals dus de speurder op rust dhr. Adam stelde! Een Franse bende (ze zou uit een zestal hebben bestaan) die meedogenloos en bloeddorstig was (ze doodden met het gemak van een appel schillen). Ja, de bende van de gebroeders Sliman! Ik vind hier de laatste tijd echter geen verdere info over en blijf die piste toch geloofwaardig achten. Heeft er iemand meer info hierover?

Het interview met dhr Adam komt echt geloofwaardig over en daarom wil ik dit hier toch eventjes heroppikken. Dat deze bende in België actief zou zijn geweest zou kunnen verklaren waarom er nooit iemand (dat eventuele dode bendelid) iemand als vermist heeft opgegeven! Een Fransman zou hier uiteraard niet echt gemist worden.

Kortom: is hier nog meer info over?

Re: Claude Dubois

Dus meer info over die Franse bende? En ik geloof dat ik dit van Claude verkeerd voor heb, want sprake van Top Ten in Vilvoorde en dat is dus wat anders dan de KGB aan de marktplaats dichtbij stadhuis toch? Sorry dat ik hier eventjes wat dingen door elkaar haspel!