Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Tip voor degene die twijfelen het te kopen. Koop het bij Bol.com Lees het uit binnen de 30 dagen termijn en stuur het binnen deze termijn terug. Geld terug.

22

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Dat is een beetje een cynische manier om met degelijke onderzoeksjournalistiek om te gaan. Guy Bouten heeft lang aan zijn boek gewerkt en heeft er heel wat werk ingestoken.

Ik hoop het boek dit weekend te kunnen halen (na een eerste oppervlakkige scan) en er dan volgende week of de week erna aan te beginnen. Na het uitlezen ervan zal het trots zijn plaats innemen tussen de andere bendeliteratuur, waaronder het oeuvre van Bouten, in mijn boekenkast. Het zal soms of vaak (afhankelijk van de waarde van de inhoud) ter hand worden genomen om zaken te controleren en misschien zelfs een tweede en derde maal worden gelezen.

Ik zal blij zijn om mijn geld te hebben uitgegeven aan degelijke Nederlandstalige non-fictie over een onderwerp dat mij interesseert. Ik weet ook dat mijn geld zal zijn gegaan naar een onafhankelijke plaatselijke boekhandel die kwaliteit hoog in het vaandel draagt, een Vlaamse uitgeverij en een auteur met wie ik het vaak niet eens ben maar wiens gedrevenheid ik niet kan ontkennen en die mij met zijn eerste boek heeft doen kennismaken met de Bende van Nijvel en de hoofdrolspelers in de hele saga.

23

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ik ga het boek alvast niet kopen omdat ik Bouten niet geloof. De tip van Vlaerenko zou ik wissen omdat dat totaal oneerlijk is en hier niet thuis hoort. Koop het boek correct of koop het niet. Het is niet de eerste keer dat Bouten onthullingen doet en beweert dat het de waarheid is, de realiteit was tot nu toe anders ...

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

vlaerenko wrote:

Tip voor degene die twijfelen het te kopen. Koop het bij Bol.com Lees het uit binnen de 30 dagen termijn en stuur het binnen deze termijn terug. Geld terug.

Ik hoop niet dat iedereen dat gaat doen met alle boeken, want dan zijn er snel geen schrijvers meer...

Ik ben bepaald geen fan van Bouten, maar als je zijn boek wil lezen, dan betaal er gewoon voor. Hij heeft er wel voor gewerkt en voor het geld zal hij het echt niet doen, want zo veel levert dat niet op. Of leen het anders in de bibliotheek.

25

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Hij komt hier (NL) vrijdag uit. Ik heb hem zojuist besteld want de Bende van Nijvel en die van C.Maurice net uit. Die 21 euro zal ook niet boeien. Dat staat ten slotte niet in verhouding tot de uren die in het lezen van de boeken, de commissie verslagen en de eindeloze forum bijdragen van jullie tongue is gaan zitten.

Onderzoeksjournalisten zijn een uitstervend ras, dus ik hoop dat Bouten & co nog jaren door gaan. Dat levert over het algemeen meer informatie op dan media beluste politici die de woorden "in het belang van het onderzoek" uit hun hoofd geleerd hebben.

26

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

In het ene boek komen de documenten van Bouhouche uit de garage van een buurman, in het nieuwe boek uit de kelder van de buurman, tot zover correcte weergave. Het zijn natuurlijk sensatie verkooptrucs. Net als al zijn andere boeken is ook dit boek een crimi roman en Bouten een mislukt journalist.

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ebook gekocht op bol maar wil niet downloaden. Met andere boeken geen probleem. sad

28

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Beste, ik heb hetzelfde probleem en dit al met bol.com besproken. Blijkbaar heeft de leverancier een fout gemaakt met het uploaden. Ze zoeken naar een oplossing binnen de 2 dagen. Indien het dit weekend niet in orde is annuleer ik de aankoop.

29

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

bkv wrote:

Pff, 21 euro voor de 4e recyclage van zijn boek uit 2008.

Er is een Kindle versie op Amazon voor 17.99 euro. Handig voor op de iPad. Als het 320 blz onzin is, is dat wel minder handig voor hergebruik op het toilet.

30

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

vlaerenko wrote:

Tip voor degene die twijfelen het te kopen. Koop het bij Bol.com Lees het uit binnen de 30 dagen termijn en stuur het binnen deze termijn terug. Geld terug.

Ik hoop dat niemand deze tip volgt. Als je het boek niet wilt, koop het niet. Wil je het wel maar wil je er niet voor betalen? Ga dan naar uw lokale bibliotheek. De impact van webwinkels zoals Bol.com en Amazon op het milieu en de mensen die er werken, is al erg genoeg.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube