Topic: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ik lees net op het Franstalige forum dat er volgende maand een nieuw boek van Guy Bouten verschijnt met Bouhouche als rode draad.

2

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Hopelijk is het wat meer dan een recyclage van vorige boeken.

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Bouhouche is ook een rode draad. Ik hoop dat Bouten nieuwigheden aanbrengt die contextueel correct zijn. Geen spinsels.

4

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Zijn interviews vind ik op zich zeer interessant, maar hij trekt gewoon veel te snel conclusies. Kan het? Past het in mijn verhaal? Dan is het zo. En dan zijn die conclusies voortaan vaststaande feiten waar ik verder in het boek nieuwe conclusies op bouw. Waanzin.

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Los daarvan ben ik overtuigd van de betrokkenheid van Bouhouche.

6

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ik vind Bouten zijn boeken telkens heel interessant en ben echt benieuwd. Bouten zei mij ooit dat hij Bouhouche nooit heeft ontmoet en hij er bang voor was. Chapeau voor Bouten dat hij blijft moeite doen voor de Bende van Nijvel.

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Uit zéér goede bron daarnet vernomen dat dit boek bepaalde nieuwe onthullingen zal doen mbt Dany-boy. Hoe zou het eigenlijk nu met onzen Thai zijn?

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Bedoel je die zeer vermogende Belg/Thai wiens behandeling jij en ik nu betalen? Een paar dagen geleden heb ik iemand horen zeggen; "Waarom heeft de Belgische staat niet voorgesteld ok we betalen jouw behandeling terug op het moment dat onze graafmachines "iets" gevonden hebben daar langs de vaart in Vilvoorde."

Tja, waarom niet? Hij zou in het vervolg mss twee maal nadenken alvorens hij nog eens met onze voeten gaat spelen ... of met die van de nabestaanden.

9

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen - Guy Bouten

Voor het eerst wordt de naam van de 'killer' naar buiten gebracht. Wat leren ons de gevangenismemoires van Bouhouche, leider van De Bende? Het Bende-dossier eindelijk ontrafeld?

De moorden van de Bende van Nijvel waren het werk van een groep onder het bevel van ex-rijkswachter Madani Bouhouche. De killers gingen schuil achter de façade van Gladio, het ondergrondse NATO stay-behind netwerk. Deze 'gestructureerde organisatie' had tot doel de publieke opinie bang te maken zodat enkele toppolitici de ordestrijdkrachten 'moesten' versterken, en tegelijk een sterke staat te rechtvaardigen. De organisatie was echter ook een instrument in handen van extreem-rechts en van een mafieus netwerk, actief in de drugs- en wapenhandel.

Product details

  • Afwerking: Paperback

  • Aantal pagina's: 320

  • Afmetingen: 0x0

  • Verschijningsdatum: 28/01/2020

  • EAN: 9789401468459

  • Nur-code: Mens en maatschappij algemeen

  • Uitgever: Lannoo

  • Druk: 1

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

10

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Pff, 21 euro voor de 4e recyclage van zijn boek uit 2008.