Re: René Noël

fenix wrote:

Weet er hier iemand waar de post van coconut naartoe is waar iemand in post 19 naar verwees ?

Ik denk dat je het te ver zoek, is gewoon post 18 van Coconut, met daarin de link als je klikt op Michel Noël.

72

Re: René Noël

Bedankt. Het is een herwerkte post.

73

Re: René Noël

De veroordelingen van deze René Noël:

  • 29/08/55 , Brussel

  • 15/07/59, Brussel

  • 13/05/76, Dinant

  • 8/04/83, Brussel

  • 15/10/86, ?

Niet vergeten dat er minstens 3 mannen zijn die deze naam dragen. Op het moment van de feiten in Overijse was hij daar woonachtig maar hij verdween zeer kort na de feiten. Hij leek naar 't schijnt sprekend op de robotfoto van "de oude". Is ook garagist geweest. Droeg vaak een vissershoedje. Wolf van het franstalige forum scheen hem gekend te hebben (van ziens). Er zijn geen concrete bewijzen tegen deze man i.v.m. de Bende van Nijvel. We proberen gewoon te achterhalen of iemand deze man gekend heeft. En natuurlijk zijn we ook op zoek naar krantenartikels i.v.m. de veroordelingen. Er is ook sprake van brandstichting.

74

Re: René Noël

Een tijdje geleden schreef P-51 in het topic Nijvel dit » Forum

Ik denk dat ik "iets" gevonden heb, een mogelijke verklaring dus.

Lang geleden heeft iemand mij in een mail dit geschreven (ik citeer):

Heb je soms een bewijs dat Bouhouche slechts 300 meter van Mendez (Rozierensesteenweg 205) zou gewoond hebben, daar ik dit enkel gelezen heb in het forumitem "getuigenis regio Overijse"?

Een absolute zekerheid is dat Skyper verschillende malen in de Parklaan te Overijse (net boven het meer van Genval in Overijse) zag dat Haemers er zijn hond uit zijn auto kwam uitllaten, en 100 meter verder terug in de auto liet komen. De Parklaan ligt slechts 200 m van de zus van Mendez (Boslaan 27 op hoek met Varenslaan); minder dan 500 m van het overleden forumlid Skyper; minder dan 2 km van de woning van Mendez, en 9 km van de woning waar RN woonde (Halsdreef); en 9,5 km van de loods (Eikenlaan 36).

De plaats waar Skyper de man ontmoette die er hout kwam opruimen (ik vermoed RN), startte op de hoek van de Parklaan met de Boslaan, en liep achter de woning van Skyper, waar hij vermoeddelijk een bendewagen (zwarte VW Golf gti met rode bries op zijkant) zag staan enkele uren vóór de overval in Eigenbrakel op 27 september 1985.

Ik vermoed dat Skyper en Wolf van het franstalige forum één en dezelfde persoon waren. En dat de Koen uit dit artikel zijn zoon is » Nieuws

Wat een toeval want de tekst in het artikel uit de brief van de vader is dezelfde tekst die ik ooit doorgestuurd kreeg.

En hoe komen we nu bij René Noël? Dat was de man met de kettingzaag in het bos. Diezelfde René Noël heeft iets met Brakel.

Tot daar enkele elementen waarom sommige mensen dachten in René Noël een verdachte te zien. Ik ben in de posts hierboven vergeten te vermelden dat hij steeds een vissershoedje droeg.

Dus, indien Skyper en Wolf dezelfde man waren is alvast uw vraag opgelost.

75

Re: René Noël

Ik denk niet dat Skyper en Wolf één en dezelfde persoon waren. Wolf zou zich - na een korte passage op de site van Les Tuéries - teruggetrokken hebben in een meer 'natuurlijke' omgeving. Heb ik ergens gelezen, kan dit niet verifiëren.

Misschien kan Michel (van Les Tuéries) hier iets meer duiding over geven ...