201

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Mgr wrote:

Inderdaad veel gelijkenissen. Maar Ben schreef dat de vermoedelijke naam niet op dit forum voorkomt.

Heb dit ergens anders gelezen:

Dat is in de bossen van Vielsalm daar is al jaar en dag een tactisch schiet parcours. Dit is Marcel Fourette de uitbater.

Ik heb geprobeerd de persoon te contacteren maar antwoord voorlopig niet. Misschien dat er hier mensen zijn die meer weten van van de schietparcours te Vielsalm en de eigenaar(s)

202

Re: Opsporingsbericht juni 2020

P-51 wrote:

Heb je intussen meer nieuws over deze man (zonder zijn naam te vermelden)?

Nee, momenteel niet. Ik laat dit over aan de speurders. Zij zullen moeten uitzoeken of die man effectief de man op de foto is.

the end wrote:

Het is Libert niet, andere foto's van hem zijn daar niet voor nodig. Hij weet ook niet wie op die foto staat.

Hoe weet jij zo zeker dat Libert niet weet wie er op die foto staat?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

203

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Hoe weet jij zo zeker dat Libert niet weet wie er op die foto staat?

Het gaat niet alleen om Libert, de cel weet niks over die foto dit vertelt de woordvoerder. Ze weten ook niet wie de fotograaf is. Anders zou die oproep er niet zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

204

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het is niet omdat de Cel publiek verklaart dat ze niets over die foto weten, dat dit ook klopt. Er kunnen veel meer redenen zijn om die foto te delen. Het kan bv. dat ze wel weten wie er op die foto staat, waar die foto getrokken is en wie die foto genomen heeft maar dat ze door die foto te delen een boodschap willen overbrengen naar het milieu van de persoon die op die foto staat, een boodschap om naar voor te treden - eventueel als spijtoptant - en om te vertellen wat je weet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

205

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Er is 34 jaar de verkeerde naam aan die foto toegevoegd. En nu zouden ze het weten en daarom dat ze die foto verspreiden, een rare logica die je er op nahoud Ben.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

206

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het is een denkpiste, daarom dat er ook het woordje "bv." bij staat. Het is ook niet zo raar dat de onderzoekers meer weten dan dat ze communiceren. Het is ook niet raar dat er soms dubbele boodschappen in hun communicatie zit, denk bv. aan de robotfoto met het moedervlekje of het opsporingsbericht via VTM over de duik in Ronquières.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

207

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Een dubbele boodschap? Welke dan? We zijn ondertussen 38 jaar verder sinds Waver! Welke boodschap zit er in het feit dat er 12 jaar wordt gewacht voor er robotfoto's verspreid worden van de feiten van 85, ze 34 jaar de verkeerde naam op een foto plakken.

Over de duik:

Ook volgens federaal parket is onderzoek Bende van Nijvel gemanipuleerd: "Dit roept vragen op"

Over de veiligheidsdiensten die voor de bende feiten hun eigen diensten opdoeken:

De vaststellingen van het comité I waren dan ook een leerzame toevoeging aan wat op de website van De Bende Van Nijvel wordt beweerd:

De nieuwe tip is een mogelijke aanvulling van het destijds door het Vast Comité I grondig voorbereid en daadwerkelijk gevoerd onderzoek naar een geheime cel binnen de Staatsveiligheid.

“In de periode dat België de grootste na-oorlogse terroristische acties meemaakt, legt de top van de Staatsveiligheid de onderzoeken naar extreme groeperingen stil. Sectie B2C van de Staatsveiligheid is niet meer. De cel werd opgedoekt een jaar voor de drie grote Bende-overvallen. Vanaf dat moment was de Staatsveiligheid ‘blind’. Er kwam geen informatie meer binnen van informanten en infiltranten en er was geen enkel contact meer met extreemrechts. Zonder ooit een reden te geven en na maanden van tegenwerking werd de sectie opgedoekt. Kleine pesterijen, zoals het verbod van hun overste om dossiers op te vragen, deed bij de speurders niet vermoeden dat dit het einde zou betekenen. Ze dachten dat het om een tijdelijke maatregel ging.”

Bron » Nieuws

Nog in herinnering brengen ook de x-nota! Die zegt dat de veiligheidsdiensten juist niet blind waren in tegendeel zelfs!

Marc De Mesmaeker, de topman van de federale politie zegt op 15 juni 2018 het volgende:

De Bende van Nijvel reken ik trouwens niet bij terreur, want dat was zware criminaliteit

Bron » Nieuws

Schrijf aub niet dat er daar ook een dubbele boodschap in zit! Hoe zit het met de banditem die ze zoeken?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

208

Re: Opsporingsbericht juni 2020

the end wrote:

Een dubbele boodschap? Welke dan?

Als er een verborgen of dubbele boodschap in het opsporingsbericht zit, dan zullen wij die waarschijnlijk niet opmerken. Ik geef opnieuw de robotfoto met het moedervlekje als voorbeeld: de meeste mensen zullen niet gemerkt hebben dat er een pukkel / moedervlek ontbrak op de robotfoto. Dat was natuurlijk de bedoeling. Het ging de onderzoekers vooral om de mensen die dit wel hadden opgemerkt.

the end wrote:

Welke boodschap zit er in het feit dat er 12 jaar wordt gewacht voor er robotfoto's verspreid worden van de feiten van 85, ze 34 jaar de verkeerde naam op een foto plakken.

Geen idee en dat staat ook volledig los van mijn punt.

the end wrote:

Over de veiligheidsdiensten die voor de bende feiten hun eigen diensten opdoeken:

Heeft niets te maken met deze discussie en mijn punt.

the end wrote:

Schrijf aub niet dat er daar ook een dubbele boodschap in zit! Hoe zit het met de banditem die ze zoeken?

Dat zeg ik ook nergens en het delen van die quote heeft niets met deze discussie te maken. Daarnaast mag Marc De Mesmaeker die mening over de Bende van Nijvel hebben. Hij zegt ook nergens dat dit het officiële standpunt van de onderzoekscel is. Hij gebruikt duidelijk de formulering "reken ik", wat dus betekent dat het over een persoonlijke opinie gaat.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

209

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Heeft niets te maken met deze discussie en mijn punt.

Ik zal maar op één punt reageren, want het heeft er immers alles mee te maken. Er is namelijk 34 jaar een verkeerde naam op een foto geplakt omdat ze bij de cel blind waren! Er is verkeerdelijk een WNP er benoemd als persoon op de foto, dit was het domein van die dienst die opgedoekt was voor de bende aanslagen!

Ben wrote:

Dat zeg ik ook nergens en het delen van die quote heeft niets met deze discussie te maken. Daarnaast mag Marc De Mesmaeker die mening over de Bende van Nijvel hebben. Hij zegt ook nergens dat dit het officiële standpunt van de onderzoekscel is. Hij gebruikt duidelijk de formulering "reken ik", wat dus betekent dat het over een persoonlijke opinie gaat.

Een slachtoffer zegt op 15 oktober 2018, vier maanden de persoonlijke mening van het hoofd van de federale politie in Belgie het volgende:

Op een avond, niet lang na de herdenking, vertel ik hem over mijn hoop om het statuut van terreurslachtoffer te krijgen. ‘Ik ben het beu telkens te moeten bewijzen dat ik gehandicapt ben om een karige invaliditeitsuitkering te krijgen.’ Vernaillen knikt, en vindt dat hij daar eigenlijk ook recht op heeft. ‘Ik beschouw mezelf als het eerste slachtoffer van de Bende van Nijvel,’ zegt hij.

Bovenstaande heeft ook alles met de oproep te maken, want wat denk je dat deze die meer weten het over banditisme zullen hebben?

Wel als die foto met Aalst te maken heeft dan staat die in relatie met de x-nota.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

210

Re: Opsporingsbericht juni 2020

the end wrote:

Wel als die foto met Aalst te maken heeft dan staat die in relatie met de x-nota.

Kun je daar wat meer over kwijt, the end? Puzzelen is leuk maar zou je zo vriendelijk willen zijn om het eerste stukje te leggen? En niet doen zoals Libert, Beijer en consoorten ... die gooien nl. de heleboel steeds weer overhoop.