Re: Opsporingsbericht juni 2020

Darty wrote:

De man op de ‘opsporingsfoto, middenboven,’ heeft wel meer trekken/tekening in het gezicht dan de man op de andere foto’s.

Kan liggen aan invallend zonlicht en/of lage resolutie van foto.

https://i.imgur.com/WyfJNgL.jpg

322

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik had ook een probleem met de oren MAAR ik heb het lang geleden uitgeprobeerd, door de druk van de pruik kunnen de oren naar voor komen. Zeker als je die vlak voor de foto nog eens naar voren trekt zodat je eigen haar er niet onderuit komt. Klinkt mss belachelijk maar is een feit.

323

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Vergroot de foto's uit neem een vergrootglas en bekijk het, het zijn andere oren 100% zeker.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

324

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Had ik al gedaan.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

https://i.imgur.com/77z77iZ.jpg

326

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Libert is geen match, teveel verschillen.

327

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Trobken wrote:

Overigens, je bent portrettekenaar zeg je. Ga je zelf iets doen met de circulerende relevante foto's hier op het forum? Ik heb Jan Rosseel kort ontmoet bij een voordracht van hem in Gent, vond ik wel de moeite » www.foam.org Een creatieve invalshoek met de vele beelden hier, het kan inspirerend werken...

Ik ben geen portrettekenaar van beroep hé, ik volg als passie / hobby les op de kunstacademie (2 avonden per week + een namiddag op zaterdag) maar portretten is m'n specialiteit dus op zich zou ik er indien nodig wel kunnen tekenen (auto's ben ik ook goed in) en aan Ben (of iemand anders) bezorgen ja maar het is niet bepaald een fijn / aangenaam / inspirerend thema om mee te werken eerlijk gezegd. Ik kan hyper realistisch tekenen of schilderen maar persoonlijk vind ik dat eerder saai en totaal niet creatief, dan kan je even goed een foto nemen vind ik maar indien nodig kan ik het wel.

Wel raad ik slachtoffers (wat ik zelf niet ben, ik was 9 jaar ten tijde vd feiten in de Delhaize en woon(de) regio Antwerpen) aan om kunst te hanteren als middel om een uitlaatklep te vinden om ze dingen beter te kunnen verwerken of te plaatsen.

En dus ja op basis van mijn ervaring en expertise als (hobby) portrettekenaar ben ik écht 100% zeker dat die foto Libert is. Allée mannen bekijk die neus en die kin (en hoe die ook onderaan uitsteekt, zelfs het kuiltje in z'n kin) en z'n voorhoofd eens, de afmetingen etc. ... Dat is gewoon zo duidelijke dezelfde mens voor mij. Bestudeer de neus eens goed, dat is iets dat bij mensen vaak erg verschilt hoor.

Tru Dat wrote:

Libert is geen match, teveel verschillen.

Ik kan jou ook foto's tonen van een vrouw waarmee ik heel lang samen was en ik garandeer je dat jij zal zweren dat er te veel verschillen zijn en het onmogelijk dezelfde vrouw is, ik denk dat je er zelfs 3 vrouwen in zal herkennen: maar toch is het dezelfde vrouw. Mij heeft het altijd verbaast hoe verschillend ze er uit zag op verschillende momenten in haar leven als ik die foto's bekijk, zelfs ik die haar partner was moet dan even met m'n ogen knipperen van ja dit was zij ook.

Maar om terug te komen op gezichten: je moet weten hoe je moet kijken, dat heeft te maken met hoe je observeert, via mindfulness kan je dat enorm aanscherpen. Mensen kunnen er serieus anders uit zien en soms zelfs bijna onherkenbaar zijn op foto afhangende van de context, kapsel, leeftijd etc. ... Maar wat nooit verandert dat zijn de verhoudingen en afstanden op het gelaat! Mensen hebben verleerd om goed waar te nemen en het is heel moeilijk om dit terug aan te leren, iets als teken of schilderkunst helpt daar natuurlijk enorm mee, tenminste als je een persoon, voorwerp of foto als onderwerp neemt.

De grootte van een oogkas is bv. altijd identiek als de afstand tussen het linker en rechter oogkas (het is symmetrisch). De onderkant van de neus zit qua verhouding bij iedereen ook op dezelfde plek op het gelaat (procentueel). Dat geeft dus referentiepunten voor een tekenaar omdat die oogkas bv. bij de ene kleiner is als bij de andere of dat de neusvleugels kleiner of groter zijn etc...Als je weet dat die referentiepunten identiek zijn kan je daardoor meer op andere details focussen. Enfin je moet me natuurlijk niet geloven, het blijf uiteindelijk slechts puur mijn mening hé. Het is mijn persoonlijke overtuiging op basis van observatie, dat is geen wiskunde en ook geen bewijs dus je hoeft ntlk niet te geloven, ieder zijn visie.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Nog steeds geen antwoord vanwege "the end" op mijn vraag: "Wie is R.A.?" in zijn post 337 hierboven.

329

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Kurosawa wrote:

Enfin je moet me natuurlijk niet geloven, het blijf uiteindelijk slechts puur mijn mening hé. Het is mijn persoonlijke overtuiging op basis van observatie, dat is geen wiskunde en ook geen bewijs dus je hoeft het niet te geloven, ieder zijn visie.

Het is inderdaad je mening en dat mag zoals het ook mijn mening is en als je mij wenst te leren hoe je gezichten leest ben je aan het verkeerde adres. Deze foto is absoluut niet Libert en nee ik geloof je niet maar dat is geen waardebepaling blijf vooral reageren op het forum want alle meningen zijn belangrijk .

330

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Je schrijft dat je op een academie zit, mss kan je de foto daar eens laten bekijken door een aantal mensen en ons eens laten weten hoeveel mensen er daar beweren dat het om dezelfde man gaat. Zou gewoon eens interessant zijn als experiment. Je moet mij niet meer overtuigen van het feit dat elke mens anders "ziet". Een deel van mensen met autisme bijvoorbeeld zien ongelofelijk in detail. Zien zelfs in één oogopslag hoeveel lucifers er in een doosje zitten als je ze uitstrooit. Of horen dingen die wij niet horen ... hetgeen natuurlijk spijtig genoeg tot overprikkeling gaat leiden (lijden). Maar dat is een ander hoofdstuk. Dus ja, waarom de foto eens niet laten bekijken door mensen met andere kwaliteiten dan de doorsnee van ons.