141

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Thierry Debels weet duidelijk niet waarover hij schrijft. Daarnaast herhaal ik graag hetgeen ik in oktober vorig jaar schreef:

Het was noodzakelijk en uitermate goed dat de onderzoekers dit gedaan hebben.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

142

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Ah, allee gij. En wat is het resultaat dan?

143

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Dat wil dus zeggen dat jij beter weet Ben. Interessant.

144

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Ben wrote:

Thierry Debels weet duidelijk niet waarover hij schrijft.

Anderen wel die tweemaal verschillende meldingen weergeven in hun boek over het aantal afgevuurde kogels op een slachtoffer. En dan nog tweemaal de verkeerde aantal kogels vermelden.

145

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Bossi wrote:

Anderen wel die tweemaal verschillende meldingen weergeven in hun boek over het aantal afgevuurde kogels op een slachtoffer.

Ik geef toch geen mening over de fouten van anderen? Ik zeg gewoon dat hetgeen Thierry Debels schrijft absoluut fout is omdat hij niet weet wat er echt gebeurd is. Ooit zal dat verhaal wel bekend worden en dan zal iedereen weten dat hetgeen forumlid steinerpag een tijdje geleden geschreven heeft, volledig terecht is: "Het doet niets ter zake".

Voor de rest wens ik er op dit moment niet verder op in te gaan.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

146

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Waarvan akte. Ik interpreteer dit als volgt. Thierry Debels weet niet wat er gebeurd is. Steinerprach weet het wel. Steinerprach concludeert 'Het doet niets ter zake', waardoor Ben ook concludeert dat het niets ter zake doet.

Mogen wij dan aub ook een andere mening hebben? Of moeten wij met zijn allen gaan geloven dat de Bende puur banditisme was, dat mensen afgeknald werden omdat ze toevallig in de weg liepen? Dat de cel volop aan het werk is? Dat het eveneens puur toeval was dat de bewaking in Aalst 72 uur voor de overval afgeblazen werd? Dat het puur toeval was dat de cel ooit een paar pv's verloor, dat andere pv's toevallig vervalst werden? Dat men uitgerekend bij Marie Jeanne ging terug halen wat men zogezegd niet meer vond?

Ooit zal het verhaal wel bekend worden ... ooit zal de Bende wel bekend worden ... ooit zullen wetenschappers achter de waarheid komen ...ooit.

Wat doen wij hier dan eigenlijk?

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Bossi wrote:

Anderen wel die tweemaal verschillende meldingen weergeven in hun boek over het aantal afgevuurde kogels op een slachtoffer. En dan nog tweemaal de verkeerde aantal kogels vermelden.

Eenduidige informatie naar de buitenwereld toe is een zeldzaamheid als het over het Bende dossier gaat. Dat geldt inderdaad ook voor bovenstaande. We kunnen enkel afgaan op de woorden van één van de kinderen van Jan Palsterman, deze jammerlijk overleden persoon was bij toeval op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. In dat geval zou het aantal kogels zelfs niets uit maken. Eén probleem, wat als we de logistieke en pre technologische middelen in al haar vormen waarover de Bende in Aalst beschikten met z'n allen onderschatten? Bij elke post hier heb ik de neiging om op eenzelfde manier af te sluiten; we zullen het helaas nooit weten.

148

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

fenix wrote:

Thierry Debels weet niet wat er gebeurd is. Steinerprach weet het wel. Steinerprach concludeert 'Het doet niets ter zake', waardoor Ben ook concludeert dat het niets ter zake doet.

Ik weet niet wie Steinerpag is, ik kan dus ook niet namens hem/haar spreken. Ik kan alleen op basis van hij/zij schrijft, concluderen dat hij/zij ook weet wat er gebeurd is en we dus samen kunnen concluderen dat het niets ter zake doet. En als Thierry Debels zou uitzoeken wat er gebeurd is, zou hij tot dezelfde conclusie komen.

fenix wrote:

Mogen wij dan aub ook een andere mening hebben?

In dit geval niet, vermits het hier niet over meningen gaat maar over vaststaande feiten.

fenix wrote:

Of moeten wij met zijn allen gaan geloven dat de Bende puur banditisme was, dat mensen afgeknald werden omdat ze toevallig in de weg liepen?

Je hoeft niet zo verongelijkt doen, iedereen mag zijn eigen mening hebben over de Bende-feiten.

fenix wrote:

Wat doen wij hier dan eigenlijk?

Ik weet wat ik hier doe. Wat jij hier doet, moet je voor jezelf uitmaken. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

149

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

fenix wrote:

Wat doen wij hier dan eigenlijk?

Je mag kiezen. Ons verbeelden dat er nog een speld in de hooiberg zit... “Making predictions is tough. Especially for the future. (Yogi Berra)... Real tragedy is never resolved. It goes on hopelessly for ever (Chinua Achebe)....

150

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

fenix wrote:

Wat doen wij hier dan eigenlijk?

Wij discussiëren hier en trachten reconstructies te maken over/van feiten die zich tussen de 43 en 39 jaar geleden afspeelden en waar een heel legioen personen die in tegenstelling tot ons wél toegang hadden tot alle documentatie en die in tijd dichter bij de feiten stonden nooit wijs uit geraakt zijn.

Ik laat het aan iedereen over om voor zich de kans te bepalen dat daar ooit iets uitkomt dat bijdraagt aan het -niet oplossen want dat is onmogelijk- maar laten evolueren van de zaak.

Ik heb onlangs een aantal oude nieuwsuitzendingen en documentaires uit de tijd van de feiten bekeken en wat me daarbij frappeert is een zekere naïviteit van toen gekoppeld aan het feit dat bepaalde zaken inmiddels toch wel uitgeklaard raakten zoals de aanslag op Vernaillen. Wat me ook opvalt: in hoeverre de tand des tijds doorknaagt: bepaalde zaken waar wij hier soms over discussiëren werden door toenmalige ooggetuigen glashelder beschreven en zijn nog te zien in die documentaires.

Ik blijf erbij: men had er beter een punt achter gezet, de definitieve verjaring uitgesproken en dan wetenschappers toegang gegeven tot het hele dossier. Dan was er mogelijks nog iets goeds uitgekomen.