Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Wel, die machteloosheid spatte van het scherm en ik had bijna medelijden met de minister, bijna. Want laat ons vooral niet vergeten ddd, dat het gros van de magistraten die daar zitten nog politieke benoemingen zijn. Gezien de minister advocaat was wist hij toch van de machtsverhoudingen. En laat ons vooral niet vergeten dat Geens daar zat in de zaak Chovanec. Het kwam hem dus zeer goed uit om daar en op die plek zijn machteloosheid te demonstreren. Je moet mij de tjeventrucs niet leren, ik heb er veel te lang tussen gezeten (politiek manoeuvre dat als typisch voor de CD&V, of de tsjeven (tsjeef) beschouwd wordt en wat erop neerkomt dubbel spel te spelen).

De schuld uitspreiden over àlle politiekers is een tjeventruc, in dit geval de schuld uitspreiden over alle magistraten. Ik weet niet of Geens op justitie een goede keuze was van zijn partij, volgens mij is hij net iets te intelligent en net iets te veel academicus.

Maar bon, ook zijn voorgangers zijn er niet in geslaagd de magistratuur echt tot de orde te roepen. Justitie is een staat op zich die zoals je zegt ontsnapt aan elke democratische controle of principes. Als outsider denk ik dat er zware structurele hervormingen nodig zijn omdat het zo niet verder kan. Maar mss zitten er net iets te veel advocaten in de politiek om aan die boom te zagen.

Om het op een populistische manier te zeggen: die stal moet eens dringend uitgemest worden.

82

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Ben wrote:

Ze hebben het wel degelijk op voorhand gevraagd maar de onderzoekers kregen een "nee" als antwoord. De onderzoeksrechter zag dan blijkbaar geen andere keuze dan een huiszoeking uit te voeren.

Dan zou ik ook graag willen weten wie uw bron is want uw toelichting is onjuist. De onderzoeksrechter zag dan blijkbaar... Blijkbaar is geen zekerheid.

83

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Wat is er nu gebeurd met dat dossier? Heeft mevrouw Callebaut dat nu al terug gekregen? En was dit dossier nuttig?

84

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Het zou evident zijn het dossier terug ter beschikking te stellen gezien de rechtmatige inbezitstelling aan mevrouw Callebaut. Ontbrekende of vernietigde stukken zijn in ieder geval altijd nuttig voor het onderzoek. Mocht men er geen aandacht aan besteden dan faalt men. Ik zeg mogelijks en sluit het niet uit dat er een derde onderzoekscommissie zou kunnen komen.

85

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Als er een Derde Bendecommissie komt dan zou ik zeker Hugo Coveliers zien zitten.

86

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Coveliers staat nog steeds ingeschreven in het tableau van de Orde der Advocaten in Antwerpen. Als ik me niet vergis heeft hij zijn politieke activiteiten stop gezet in 2011/2012. Samen met advocaat Walter Damen nam hij de verdediging waar inzake ere Rechter Walter De Smedt ivm rechtsweigering waarop vrijspraken volgde. Rechtsweigering is onbestaande wanneer er vonnis is geveld. PG Yves Liégeois kwam van een kale reis terug.

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Omdat ze dus heelder stukken van hun dossier kwijtgeraakt zijn, die madame Callebaut wellicht nog ergens liggen had, zijn ze bij dat mens binnengevallen. Ze zouden dit ook gewoon kunnen vragen hebben denk je? Er was een waterkans dat ze het dossier niet zou teruggegeven hebben. Eigenlijk was het wel hun eigen dossier.

Ze kunnen toch ook niet afkomen zo van sorry madam, mijn collega is het originele dossier kwijtgeraakt en daarom willen we het uwe komen inkijken. Neen, dan komen ze zonder wat te zeggen madam Callebaut haar huis binnenste buiten keren. Er is wat voor te zeggen maar toch.

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Die vraag is volgens Ben zijn post (pagina 6 van dit topic geloof ik) meermaals en tevergeefs gesteld.

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Columbo, CWB heeft het eerst gevraagd aan madam Callebaut maar ze kregen een njet, ook begrijpelijk lijkt me.

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Bossi wrote:

Geachte heer Commissaris,
Geachte heer *************,

Ik heb getracht u op Maandag 8, Dinsdag 9 en heden Woensdag 10 juni jl. telefonisch te bereiken.

Als uwe frank (eurocent) gaat vallen, dan gaat dat ook nogal nen boenk geven, peins ik.

The truth nothing but the truth