Re: René Noël (huurling)

dim wrote:

Jean-Claude Darville, huurling uit Ukkel en kennis van Schramme, duikt op in de computer van Forgeot als klant van Le Dolo, de partouzetent waarvan de chauffeur (Max le voiturier) tijdens de Dutroux-periode rond 1996 (i.v.m. Nihoul) beweerde dat er huurlingen uit het Ukkelse en de stal van Schramme over de vloer kwamen die iets te maken hadden met de Bende of tenminste er meer over wisten. En dat diezelfde (Ukkelse) huurlingenmilieu's ook opduiken in het rapport Toussaint (in relatie met ex-leden van de bende Haemers en met Cryns) en in het schema opgesteld door Latinus. Dat de broer van Frederic Saucez beweert dat WNP nauw samenwerkte met huurlingen. Haemers-Darville-huurlingen-WNP is een as waar te veel rond te doen is om nog van toeval te spreken.

Deze post dateert van 28 september 2012 - bijna 10 jaar geleden! - maar is interessant en relevant om nog eens tegen het licht te houden René Noël vs Schramme vs Denard vs de eerder genoemde protagonisten ivm de Bende Van Nijvel.

Re: René Noël (huurling)

the end wrote:

De link van bovenstaande naar het feit van Waver of de moord is Beesel is hoogst interessant. Want vanuit diezelfde kleine biotoop kom je via het leveren van keukentoestellen in de keuken van 2 plaatsen waar de bende geweest is. Dat van die keukentoestellen staat in pv's trouwens ik schrijf over dingen die amper iemand kan weten.

Zou the end de firma in huishoudtoestellen "General Contractors" bedoelen?

Re: René Noël (huurling)

Bende Van Nijvel: de DNA-test uitgevoerd na de opgraving van de Bande-begraafplaats (in Nassogne) is negatief

Het onderzoek in het kader van het dossier van de Bende Van Nijvel werd herleid tot een burger van Bande (Nassogne), verdacht van betrokkenheid bij wapenhandel. Vandaag is het resultaat van de DNA-test bekend. Geen enkel DNA-spoor dat bewaard is gebleven, komt overeen met dat van René Noël (huurling).

Bron: Sudinfo (Google Translate)

Re: René Noël (huurling)

Duidelijk en is er ook 'DNA-uitsluitsel' in de zaak-Vincx?

25

Re: René Noël (huurling)

Kunt ge u voorstellen hoeveel verschillende daders er al naar voor zijn gebracht? Ieder en elk met mogelijke verbanden en theorieën die zouden kunnen kloppen. Als je de echte daders wil hebben dan moet je het aller begin bestuderen met de entourages van toen. Bekijk wie de vlucht nam naar het buitenland, voornamelijk Frankrijk als vlucht.

Men had de politiek als opdrachtgever, met daaronder de top van de Rijkswacht en de gekende groeperingen, en daaronder de crimineel die moest opdraaien indien het fout zou lopen. En daar is het fout gelopen ook. Waarom zou Lekeu indertijd gelogen hebben, hij belde zelf! Er was een stap te ver gegaan volgens hem.

Dit en veel meer speelt allemaal nog weinig rol heb ik de indruk, verhaaltjes voor het slapengaan zullen ze denken bij de Cel. Wij willen DNA, wel ge gaat gene vinden. Wel tijd verprutsen en een onderzoek naar een onderzoek gebruiken als afsluiter.

Zo denk ik erover, aan hun het tegendeel te bewijzen.

Re: René Noël (huurling)

Je spreekt van Frankrijk en van DNA, HIPA. Wel, dat DNA -staal is naar een labo in Frankrijk gestuurd en daar jammerlijk aan zijn eind gekomen. Het stond in de sterren geschreven.

Zoals de vingerafdrukken uit het dossier verdwenen zijn, niet in één keer, maar in twee keer. Hoe groot is de kans, als het om cruciaal bewijs gaat?

Re: René Noël (huurling)

Ik vind deze bijdrage wel verrassend van jou HIPA; vooral omdat je stelt dat men bij het aller begin moet beginnen. Zelf denk ik (en ik was van mening dat jij ook op dat spoor zat) dat men net de laatste feiten moet bestuderen om het fenomeen Bende van Nijvel en haar gelaagdheid in motieven te begrijpen. Met de laatste feiten bedoel ik de combinatie Aalst en de moord op Mendez en de drie voornaamste hoofdrol spelers in dit verhaal. Ook vind ik de idee van de politiek als opdrachtgever gewoon te vaag; imo is er niet één politieke partij die echt baat heeft bij feiten zoals deze zich toendertijd hebben afgespeeld.

Het telefoontje van Lekeu is een interessante bemerking, meermaals heb ik de vraag gesteld wat hiervan het motief kon zijn. Voor jou is dit dus duidelijk spijt.

28

Re: René Noël (huurling)

HIPA wrote:

Wij willen DNA, wel ge gaat gene vinden.

Precies dit dacht ik deze week ook toen ik bovenstaand las. Men heeft nu al zo veel personen gevraagd DNA af te staan, zelfs meer dan er verdachten genoemd staan op dit forum.

Het blijft echter de keuze van de onderzoekscel wie er wel en niet uitgenodigd wordt voor DNA onderzoek; personen die buiten schot moeten blijven kunnen op deze manier buiten het onderzoek blijven. Geen mens die er nu zicht op heeft wie wel en niet DNA heeft afgestaan. Wat je je ook kunt afvragen is op welke wijze men DNA verkrijgt van reeds gecremeerde verdachten.

Waarom niet naast het onderzoeken van verdachten ook een grootschalig onderzoek houden zoals men dit in Nederland heeft gedaan bij de moord op Marianne Vaatstra en de moord op Nikki Verstappen. Als je het onderzoek doet op deze manier, dan kun je ook via directe en indirecte familieleden verdachten op het spoor komen. Misschien ook verdachten die niet in het dossier staan ...

Re: René Noël (huurling)

edd wrote:

Het blijft echter de keuze van de onderzoekscel wie er wel en niet uitgenodigd wordt voor DNA onderzoek; personen die buiten schot moeten blijven kunnen op deze manier buiten het onderzoek blijven...

Klopt. Meer algemeen kan je je afvragen edd waarom bepaalde feiten dan wel of niet bij de Bende Van Nijvel behoren en het onderzoek daarin gestuurd wordt, louter dan enkel het DNA van al dan niet die of die persoon te onderzoeken.

Om maar lukraak uit het hoofd twee zaken te noemen...

Waarom hoort bijvoorbeeld de overval op een warenhuis van Delhaize in Sint-Lambrechts-Woluwe op 21 januari 1983 niet tot de misdaden van "de Bende Van Nijvel"?

En waarom wordt de moord op Juan Mendez niet gekoppeld aan het onderzoek naar de Bende Van Nijvel en viel de koppeling weg?

Nog even herhalen... daags na de moord op Juan Mendez was er een geheime ontmoeting in de bioscoop ‘El Dorado’ tussen Jean Bultot, Dominique Mersch en Madani Bouhouche, zo wees het onderzoek uit. Uit de stukken blijkt dan ook dat het parket te Dendermonde in de eerste maanden van 1988 het onderzoek in de zaak Juan Mendez werkelijk op de voet volgde. Haast om de week werd de procureur-generaal te Gent op de hoogte gebracht van de vorderingen van dit onderzoek. Later in het jaar viel deze correspondentie zo goed als stil, alsook de communicatie met Nijvel.

Dit laatste wordt een patroon, denkend aan bijvoorbeeld Bonkoffsky of de foto van de man met de Franchi SPAS-12.

Re: René Noël (huurling)

HIPA wrote:

Kunt ge u voorstellen hoeveel verschillende daders er al naar voor zijn gebracht? Ieder en elk met mogelijke verbanden en theorieën die zouden kunnen kloppen. Als je de echte daders wil hebben dan moet je het aller begin bestuderen met de entourages van toen. Bekijk wie de vlucht nam naar het buitenland, voornamelijk Frankrijk als vlucht.

Men had de politiek als opdrachtgever, met daaronder de top van de Rijkswacht en de gekende groeperingen, en daaronder de crimineel die moest opdraaien indien het fout zou lopen. En daar is het fout gelopen ook. Waarom zou Lekeu indertijd gelogen hebben, hij belde zelf! Er was een stap te ver gegaan volgens hem.

Dit en veel meer speelt allemaal nog weinig rol heb ik de indruk, verhaaltjes voor het slapengaan zullen ze denken bij de Cel. Wij willen DNA, wel ge gaat gene vinden. Wel tijd verprutsen en een onderzoek naar een onderzoek gebruiken als afsluiter.

Zo denk ik erover, aan hun het tegendeel te bewijzen.

Als u het heeft over ‘de politiek als opdrachtgever’, ga ik ervan uit dat u ook doelt op (bijvoorbeeld) de CIA, de Mossad en de Belgische Staatsveiligheid.

In dit kader refereer ik aan Martial Lekeu, die in augustus 1984 naar Frankrijk vluchtte, om vervolgens de wijk te nemen naar de Verenigde Staten, alwaar hij mocht blijven, een werk- en verblijfsvergunning kreeg en tot zijn dood (in Orlando) woonde en als privé-detective werkzaam was. Her en der wordt gesuggereerd dat Lekeu (im-/expliciet) in opdracht van de CIA, Mossad en de Belgische staatsveiligheid (geheime dienst) werkte. Dit is toch wat u (ook) verstaat onder ‘de politiek als opdrachtgever’? U bedoelt daarmee toch ook te zeggen dat Robert Beijer en Madani Bouhouche als (ex-)rijkswachters (BOB’ers) werkten voor de CIA, en/of Mossad en/of de Belgische Staatsveiligheid?

Volgens een aantal bronnen zou die situatie moeten worden gezien in het licht van seksuele orgieën van het streng verboden soort, die in de jaren 70 van de vorige eeuw, al dan niet in opdracht van een of meer (staats)veiligheidsdiensten, zouden hebben plaatsgevonden. Tijdens die orgieën zouden (hoge) (Belgische) gezagsdragers - lees ook: grootaandeelhouder(s) van supermarkten en (andere) ‘captains of industry’ - door een of meer geheime (staats)veiligheidsdiensten in compromitterende (seksueel) (grensoverschrijdende) posities op de gevoelige plaat zijn vastgelegd. Daardoor zouden nationale en internationale geheime diensten de facto de (staats)macht in België hebben kunnen overnemen van de (Belgische) (hoge) gezagsdragers, die zich voortaan moesten schikken in hun rol als marionetten van die nationale en internationale geheime diensten, die op hun beurt werden aangestuurd door hun ‘politieke opdrachtgevers’ (hun staten) in - bijvoorbeeld - het kader van ‘drugs voor wapenleveranties’ of de ‘strategie van de spanning’, hoewel ik mij kan voorstellen dat het niet zo zwart-wit heeft gelegen, voor zover het hele verhaal hiervoor (zo goed als geheel) op waarheid berust. Is dit wat u bedoelt met de ‘entourages van toen’, HIPA?

Dat hieruit (on)rechtstreeks onder andere de overvallen in Eigenbrakel, Overijse en Aalst zijn gerold - de neerslag van een gecorrumpeerd/gechanteerd/lamgelegd politieel en staatsapparaat en - wellicht - supermarktapparaat, op basis van afpersing -, valt niet uit te sluiten. Probleem is wel dat er tot nu toe weinig bewijs, laat staan keihard bewijs ligt, waarop die stelling of de stelling: de Bende van Nijvel begint bij de Roze Balletten, kan worden gebaseerd. Er is zeker sprake van rook, flinke rook, zo komt mij voor, mede aangezien het feit dat lieden van de Belgische Staatsveiligheid zich (in de jaren 70 en 80) bezighielden met zaken, waaruit zou kunnen worden afgeleid dat zij zich niet of nauwelijks druk hoefden te maken om (strafrechtelijke) vervolging, wat zou kunnen wijzen op een overgenomen (staats)macht door (onder andere) diezelfde Belgische Staatsveiligheid, als gevolg van (mede haar) afpersing van hen die normaal gesproken die (staats)macht kunnen en moeten uitoefenen, terwijl de staatsveiligheid daarbij een dienende rol zou moeten vervullen, waarvan op meerdere momenten en in meerdere situaties geenszins sprake lijkt te zijn geweest.

Ik denk nog steeds dat, hoe bitter het ook moge klinken, een man als Robert Beijer (tegen betaling) meer licht in de duisternis kan brengen, aangezien hij degene is die de speurders kan wijzen op en brengen naar een of meer materiële elementen die kunnen leiden tot oplossing van het Benderaadsel. Bij mijn weten is Beijer ernstig ziek, wat een reden te meer is om niet langer te wachten om hem hierover te benaderen.