1

Topic: "Chez Willems"

Dag iederen

Volgens JPA ging regelmatig Michel PIRO in Oostend poker spelen. Dat was in stadcentrum in een café "Chez Willems" of "Bij Willems".
Heeft iemand meer informatie kwa die café betreft ?

2

Re: "Chez Willems"

https://www.beeldbankkusterfgoed.be/m/1 … d24e1187d9
https://www.beeldbankkusterfgoed.be/m/6 … 5b1b086427

Was het geen hotel?

3

Re: "Chez Willems"

Dank U vriendelikj EDD. Een andere bron spreekt van "Chez William ", nu een bar gay.

Het link tussen deze plaats en de bende is niet evident. Maar als U het spoor van JPA volgt, U zal regelmatig rond het proxenetismmilieu en het speelmilieu.

Moet herrineren dat deze milieus tot 80% in franse handen waren.

4

Re: "Chez Willems"

Ah, is dat een spoor dat JPA volgde? In verband met vader of zoon VDE werd dit spoor blijkbaar ook gevolgd. Want op HET FRANSTALIGE FORUM SCHREEF JE OA / "La liaison potentielle des TBW 1ère vague et le milieu ou l'environnement du proxénétisme ne commence pas là :

Nous avons une information qu'en 1981 le mot "PROXENETISME" figure en regard du nom de la victime de l'Auberge "Het Kasteel" et de son fils. La personnalité plus que trouble de ce dernier ne laisse pas de poser question.

Pas op met wat je schrijft he, want Willems zou nu ineens niet Willems maar William zijn. Hopelijk is je info over het kasteel correcter.

On pourrait avoir l'impression que c'était plutôt le fils de la victime qui aurait du être la cible. Mais ceci fait l'objet d'un autre débat."

En ergens anders schreef je dat er op 27/02/1981 een huiszoeking zou plaats gehad hebben io van Van Bellingen. Kan je mij die info bezorgen aub ? Staat die in het boek van JPA? Want je had het over een bestaand PV indien ik het goed begrepen heb. ?

5

Re: "Chez Willems"

fenix wrote:

En ergens anders schreef je dat er op 27/02/1981 een huiszoeking zou plaats gehad hebben io van Van Bellingen. Kan je mij die info bezorgen aub ? Staat die in het boek van JPA? Want je had het over een bestaand PV indien ik het goed begrepen heb. ?

Nee, komt van een andere bron dat ik mag niet noemen.

6

Re: "Chez Willems"

Ik denk dat je die bron best mag noemen betreffende een huizoeking die inmiddels 41 geleden is.