Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Ikbenhetbeu73,
Mij vader kan het nu nog bevestigen, Albert VDA kan het spijtig genoeg niet meer bevestigen. Om nog maar te zwijgen over de toestanden van de BOB bij Albert thuis, samen met mijn vader.
Bij elke ondervraging was het een strijd.
Daardoor kwam R Romelart van de GP AALST bij Albert VDA en mijn papa.
Albert en mijn papa waren altijd heel argwanend tov de rijkswacht.

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

pfffffffffen de Roger kan het ook niet meer bevestigen. Ik bedoel deze hier; "Zeker nu blijkt dat een opmerkelijke getuigenis over de aanslag op de Delhaize van Aalst jarenlang geheim werd gehouden. Een getuigenis die destijds werd opgetekend door de ex-rijkswachter die zich onlangs van het leven beroofde. De getuigenis waarvan sprake lekte pas onlangs uit, terwijl ze al in 1989 werd opgetekend, en wel door Roger Romelaert: de oud-speurder van de cel Delta die zich onlangs van het leven beroofde.

De getuige, René D., was voor de politie iemand die af en toe met cheques sjoemelde. Op 9 november 1985 reed hij nietsvermoedend de parking op van de Delhaize in Aalst, toen leden van de Bende er het vuur openden op alles wat bewoog. René en zijn passagier raakten gewond. Maar René meende een van de gemaskerde schutters te herkennen aan zijn gitzwarte ogen en zijn manier van lopen. “Het was Philippe De Staerke”, verklaarde hij. Omdat René, zoals De Staerke, van zigeunerafkomst was, riep hij de man iets in typisch zigeunerdialect toe. Waarop de schutter opkeek, zich omdraaide en hem verder ongemoeid liet. “Dat kan geen toeval geweest zijn”, besloot René D."

In ieder geval, het gevonden DNA profiel, dat een zeer uitzonderlijk profiel was, kwam toch wel niet overeen zeker met de groep waartoe bovenstaand individu behoorde. Ik durf zijn naam bijna niet meer neer te schrijven omdat je er gif kan op nemen dat men alweer gaat repliceren...........die is vrijgesproken. Hetgeen niet klopt..........

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Ik wist niet dat René D van zigeunerafkomst was. Ik ken nochtans René redelijk goed.
Ik wist ook niet dat hij gewond werd.
Hij heeft mij nog gebeld op de avond van de feiten in 85.

154

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

ikbenhetbeu73 wrote:

Ik durf zijn naam bijna niet meer neer te schrijven omdat je er gif kan op nemen dat men alweer gaat repliceren...........die is vrijgesproken. Hetgeen niet klopt..........

De Staercke P. is niet vrijgesproken maar buiten vervolging gesteld. Een buitenvervolgingstelling is absoluut geen vrijspraak. Wanneer er nieuwe sterke aanwijzingen en bewijzen kunnen aangetoond worden, kan elke buitenvervolging gestelde opnieuw vervolgd worden en staat dit volledig los van het eerste.

155

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Believer Murcielago wrote:

Ik wist niet dat René D van zigeunerafkomst was. Ik ken nochtans René redelijk goed.
Ik wist ook niet dat hij gewond werd.
Hij heeft mij nog gebeld op de avond van de feiten in 85.

Renè de Jonge kreeg bij de aanslag van de Bende van Nijvel op het Delhaize-filiaal in Aalst een projectiel in het hoofd. Voordat hij naar het ziekenhuis werd gebracht, zei hij dat de schutter -die in de buurt van de locatie van de pallets was gestationeerd- vier keer had geschoten. "De schutter van het parkeerterrein was ongeveer 1,8 meter lang, 25-28 jaar oud, met een grijskleurige gebreide bivakmuts en een lange grijze jas met een enkele rij knopen. Hij was gewapend met een jachtgeweer dat hij met beide handen vasthield, de rechterhand bij de trekker en op heuphoogte. Hij schoot ons meteen neer toen we de parkeerplaats opreden."

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Ach zo René De Jonge
Ik dacht René DW

157

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Intussen is er nog steeds geen officiële bevestiging gekomen dat het onderzoek zou stopgezet worden

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Django68 wrote:

Intussen is er nog steeds geen officiële bevestiging gekomen dat het onderzoek zou stopgezet worden

Gelukkig maar.
Oprechte dank aan goedhartige leden die constructief te werk gaan en de politiek sensibiliseren over de partijgrenzen om het nieuwe voorstel ivm de verjaring tot een goed einde te brengen. Het was 5 voor 12.
Je ziet ze niet, je hoort ze niet maar ze werken zich uit de naad.

Ik was al fan van het artikel "België alleen kan niet bekennen" van Walter De Smedt maar zijn nieuwe bijdrage waarom het dossier niet mag verjaren heeft mij ook bekoord.

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Het is een goede beslissing. Dit is een gerechtelijke instructie.
Middelen kunnen worden toegewezen aan het zoeken naar de Waarheid.
De vraag kan worden gesteld of 3 jaar om een assisenproces af te leggen niet overdreven is.
Hoe dan ook, de onderzoekers zijn in de wind.

160

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

benhetbeu wrote:
Django68 wrote:

Intussen is er nog steeds geen officiële bevestiging gekomen dat het onderzoek zou stopgezet worden

Gelukkig maar.
Oprechte dank aan goedhartige leden die constructief te werk gaan en de politiek sensibiliseren over de partijgrenzen om het nieuwe voorstel ivm de verjaring tot een goed einde te brengen. Het was 5 voor 12.
Je ziet ze niet, je hoort ze niet maar ze werken zich uit de naad.

Ik was al fan van het artikel "België alleen kan niet bekennen" van Walter De Smedt maar zijn nieuwe bijdrage waarom het dossier niet mag verjaren heeft mij ook bekoord.

Ik denk niet dat men dit dossier zomaar gaat laten verjaren, wat er ook wordt beweerd.
Het aanpassen van de dna wetgeving zou alvast ook een goede zaak zijn.