151

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Django68 wrote:

Ik denk niet dat men dit dossier zomaar gaat laten verjaren, wat er ook wordt beweerd. Het aanpassen van de dna wetgeving zou alvast ook een goede zaak zijn.

Alle Burgerlijke partijen inzake de Bende van Nijvel zullen opgeroepen worden voor de raadkamer te Charleroi. Aldaar zullen zij officieel de beslissing vernemen op basis van het verslag door de Onderzoeksrechter. Zonder aanwijzingen en sterke bewijzen om verdachten te vervolgen is het een einde verhaal. C'est tout.

Trouwens, ook de redelijke termijnen zijn ver overschreden in deze zaak om nog iemand te kunnen vervolgen.

Er zijn advocaten die hun cliënten reeds lang hebben medegedeeld dat Charleroi de ultieme begraafplaats was voor het dossier van de Bende van Nijvel. Die raadsmannen zijn tenminste oprecht en eerlijk geweest tegenover hun cliënten en die al reeds lang zijn vergoed geweest.

152

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Billy& wrote:

Weet U de plaats, liefst het adres van het vroegere politiecommissariaat in Aalst, anno 1985, en de lokatie van de rijkswachtkazerne? Ik zou graag mijn kaartjes verder aanvullen daarmee.

Politiecommissariaat was op Kanunnik Collinetplein. Rijkswacht in de Denderstraat.

153

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

En wat betreft het aanpassen van de DNA-wet? In het buitenland wordt daarmee de ene cold case na de andere gekraakt. ook in het bende dossier zou dit wonderen kunnen verrichten. Enkel in België is dit niet mogelijk.

154

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Ik kan u volgen. Alhier in Absurdistan is men altijd achternaloper geweest.

155

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Bij gebrek aan bewijsmateriaal en getuigen die willen spreken is het de laatste optie.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Kort vraagje over de beige auto op de parklaan, is deze vertrokken tijdens de overval, of zijn er personen afgezet en is ie dan meteen weggereden?

157

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Gaat dit over een beige Ford Taunus?

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Ja degene uit getuigenis Murcielago. Al lees ik de ene keer dat het een Taunus is en de andere keer niet. Maar daar gaat het niet om smile die beige wagen, wanneer is die weggereden?

159

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Ik heb net de reeks artikelen in kwestie gelezen. In nummer 3 dat gaat over de aanslag te Aalst staat er een tekening met onderschrift 'SCV/1 Gent'. Ze toont een voor- en achteraanzicht van een persoon die een handvuurwapen gericht houdt en een automatisch wapen op de rug draagt, via een draagriem schuin over de borst. Niet meteen wat een pro zou doen maar soit.

Weet iemand wat die foto voorstelt? Ik neem aan dat het niet een loutere illustratie bij het artikel is (er staat geen verdere uitleg bij). Het punt is: op het achteraanzicht is dat automatisch wapen getekend. En dat is met zekerheid geen Ingram en geen Uzi maar m.i. een vrij goede weergave van een HK MP5 (SD), model 2. Bij mijn weten zijn die nooit gebruikt bij de bendefeiten.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Xenophon wrote:

En dat is met zekerheid geen Ingram en geen Uzi maar m.i. een vrij goede weergave van een HK MP5 (SD), model 2. Bij mijn weten zijn die nooit gebruikt bij de bendefeiten.

Misschien niet geschoten met de H&K, maar wel aanwezig?

» Forum