Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Het forum geeft ons  interessante details over de surveillance  van Delhaize in Aalst  ( cf Hypotheses, Aalst 19.30 theorie).
In zijn antwoord van 8 januari 1986 voor de commissie  binnenlandse zaken van het Parlement, specifieert de Heer Nothomb  met bettrekking tot het toezicht op Delhaize.
Volgens hem werd het tot sluitingstijd gesurveilleerd , maar wel mobiel met tussenstops.
Hij voegt eraan toe dat op het moment  van de aanval het team van de Gendarmerie dat de Delhaize in de gaten hiels " in de directe  omgeving " was.
Onze referentieteskt , die kranten en P-V citeert, specificeert dat het team van surveillance gendarmes om 19H47 uur voor de aanval  zou zijn gewaarschuwd  terwijl het " in de straten naast Delhaize " was.
Als dit het geval is, zeggen we tegen  onszelf dat de  aangrenzende  straten van Delhaize niet zo dichtbij  hadden moeten zijn, aangezien deze gendarmes niet hebben gezien en gehoord wat er gebeurde en ze pas om 19H47 uur werden  geïnformeerd.
Controleren.

162

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

@ Believer Murcielago

Weet U de plaats, liefst het adres van het vroegere politiecommissariaat in Aalst, anno 1985, en de lokatie van de rijkswachtkazerne?
Ik zou graag mijn kaartjes verder aanvullen daarmee.

Ik weet dat het vertrek van Nevens gesitueerd was aan de Nationale bank. Tenzij ik me vergis was dat aan het Keizersplein 42.

vriendelijke groet

163

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Django68 wrote:

Ik denk niet dat men dit dossier zomaar gaat laten verjaren, wat er ook wordt beweerd.
Het aanpassen van de dna wetgeving zou alvast ook een goede zaak zijn.

Alle Burgerlijke partijen inzake de BVN zullen opgeroepen worden voor de raadkamer te Charleroi. Aldaar zullen zij officieel de beslissing vernemen op basis van het verslag door de Onderzoeksrechter. Zonder aanwijzingen en sterke bewijzen om verdachten te vervolgen is het een einde verhaal. C'est tout.

Trouwens, ook de redelijke termijnen zijn ver overschreden in deze zaak om nog iemand te kunnen vervolgen.

Er zijn advocaten die hun cliënten reeds lang hebben medegedeeld dat Charleroi de ultieme begraafplaats was voor het dossier van de BVN. Die raadsmannen zijn tenminste oprecht en eerlijk geweest tegenover hun cliënten en die al reeds lang zijn vergoed geweest.

164

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Billy& wrote:

@ Believer Murcielago

Weet U de plaats, liefst het adres van het vroegere politiecommissariaat in Aalst, anno 1985, en de lokatie van de rijkswachtkazerne?
Ik zou graag mijn kaartjes verder aanvullen daarmee.

Ik weet dat het vertrek van Nevens gesitueerd was aan de Nationale bank. Tenzij ik me vergis was dat aan het Keizersplein 42.

vriendelijke groet

Politiecommissariaat was op Kanunnik Collinetplein
Rijkswacht in de denderstraat

165

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Bossi wrote:
Django68 wrote:

Ik denk niet dat men dit dossier zomaar gaat laten verjaren, wat er ook wordt beweerd.
Het aanpassen van de dna wetgeving zou alvast ook een goede zaak zijn.

Alle Burgerlijke partijen inzake de BVN zullen opgeroepen worden voor de raadkamer te Charleroi. Aldaar zullen zij officieel de beslissing vernemen op basis van het verslag door de Onderzoeksrechter. Zonder aanwijzingen en sterke bewijzen om verdachten te vervolgen is het een einde verhaal. C'est tout.

Trouwens, ook de redelijke termijnen zijn ver overschreden in deze zaak om nog iemand te kunnen vervolgen.

Er zijn advocaten die hun cliënten reeds lang hebben medegedeeld dat Charleroi de ultieme begraafplaats was voor het dossier van de BVN. Die raadsmannen zijn tenminste oprecht en eerlijk geweest tegenover hun cliënten en die al reeds lang zijn vergoed geweest.

En wat betreft het aanpassen van de dna wet? In het buitenland wordt daarmee de ene cold case na de andere gekraakt. ook in het bende dossier zou dit wonderen kunnen verrichten.
Enkel in België is dit niet mogelijk.

166

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Django68 wrote:

En wat betreft het aanpassen van de dna wet? In het buitenland wordt daarmee de ene cold case na de andere gekraakt. ook in het bende dossier zou dit wonderen kunnen verrichten.
Enkel in België is dit niet mogelijk.

Ik kan u volgen. Alhier in Absurdistan is men altijd achternaloper geweest.

167

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Bossi wrote:
Django68 wrote:

En wat betreft het aanpassen van de dna wet? In het buitenland wordt daarmee de ene cold case na de andere gekraakt. ook in het bende dossier zou dit wonderen kunnen verrichten.
Enkel in België is dit niet mogelijk.

Ik kan u volgen. Alhier in Absurdistan is men altijd achternaloper geweest.

Bij gebrek aan bewijsmateriaal en getuigen die willen spreken is het de laatste optie.

168

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

@JOS

dank U wel smile

169

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

ikbenhetbeu73 wrote:

Jullie zijn die op het dak nog vergeten.
Aalst proloog post 27 van Ben:



Op de avond van de overval in Aalst lagen er wel degelijk rijkswachters op het dak van de Delhaize. Waarom zijn ze dan niet in actie gekomen? Een rijkswachter - die ook lid is van een schietclub - werkte die avond in de centrale radiokamer van de rijkswacht (als zoiets bestaat natuurlijk) en hoorde op het moment van de overval het bevel over de radio aan de rijkswachters op het dak om niet te schieten.

Ik wil wel even benadrukken dat ik geen enkel bewijs heb dat dit verhaal waar is.

Dat bewijs van een Indianenverhaal zal men ook nergens terug vinden.

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Kort vraagje over de beige auto op de parklaan, is deze vertrokken tijdens de overval, of zijn er personen afgezet en is ie dan meteen weggereden?