181

Re: Zesdelige reeks krant De Morgen

Ja maar ... het is ondertussen toch gebleken dat getuigen en slachtoffers de enigen zijn die we kunnen vertrouwen. Een paar jaren geleden, toen ik hoorde wat men met de getuigenis van Bely had aangevangen wist ik al dat, wil men heel die zaak tot een deftig einde brengen, men alle getuigen hun verklaringen moest laten herlezen en herbevestigen. En dan spreken we nog niet over de verdwenen pv's. Men had op een gegeven moment van nul moeten herbeginnen. Dat had niet veel meer moeite en tijd gekost dan het hele dossier te laten vertalen. Hoe we 't ook keren of draaien, het is naar de ...

Misschien is dat wel de enige reden waarom ik hier blijf verder doen. Blijven aantonen hoe de Belgische staat met de slachtoffers en met ons geld gesold heeft. Met opzet en voorbedachte rade. Grotendeels toch. Als ik mijn belastingen niet betaal moet ik ook niet afkomen met het verhaal dat mijn boekhouding gedaan wordt door 3 boekhouders waaronder 1 franstalige. Sorry he, maar er gaat geen week voorbij waarin ik de zogezegde stoel van X niet nodig heb. En zoals geweten trop is te veel.

En een bende van 50 man dat komt dan in de buurt van een "organisatie" he. En dat is wat sommige gangsters getuigden. Tu tueras. Point.

Opvallend is dat je 50-60 man noemt en ze op één of andere manier elkaar kennen, met elkaar verbonden zijn enz
De huurlingen Elnikoff, Bender - Lammers - Bouhouche - clan De Staerke - clan Haemers en dan de hele Aalsterse 'scene', al die wapenhandelaars en louche garagisten die op hun beurt dan ook weer de aangebrande Rijkswachters kennen, Mendez die iedereen in het dossier leek te kennen, Podevijn enz. Niet te vergelijken met een onderzoek met een aantal verdachten wiens werelden los staan van elkaar.

183

fenix wrote:

En een bende van 50 man dat komt dan in de buurt van een "organisatie" he. En dat is wat sommige gangsters getuigden. Tu tueras. Point.

Een bende met 50 leden waarvan niemand praat?

Nu ik denk dat er ook wel lichtpuntjes zijn. Eddy Vos had het over een overvloed van aanwijzingen tegen de WNP. Teveel aanwijzingen. Vos wist ook de exacte lengte van de reus. Het DNA-onderzoek is ook nog niet afgerond en met misschien een wetverandering in het vooruitzicht zou dit nog verassende resultaten kunnen opleveren. Wat Beijer en De Staerke en nog een aantal anderen betreft: afwezigheid van bewijs betekent geen bewijs van afwezigheid

184

Er circuleren ook namen die zelfs niet vernoemd werden als daders/uitvoerders. Zonder aanwijsbare redenen ... maar toch, alles blijkt te kunnen in dit dossier. En het bos zonder herkenbare bomen wordt alsmaar groter. Ik vraag me meer en meer af wanneer mevr. Capelle haar eindrapport gaat inleveren. Hopelijk toch met concrete namen ...