1

Topic: Stopzetting onderzoek

En dat was het dan. Federaal parket kondigt stopzetting onderzoek naar de Bende van Nijvel aan. Morgen in De Morgen.

Re: Stopzetting onderzoek

Zullen we dan eerst maar : Morgen de Morgen afwachten om te zien wat de motivatie hiervoor is. Overigens, stopzetting is niet mogelijk omdat 'anderen' het onderzoek voort zullen zetten. Wat mag dan de reden zijn van een dergelijk besluit?

3

Re: Stopzetting onderzoek

Werkelijk de schaamte voorbij. Alsof de Morgen voor zoiets voor haar beurt zou spreken. Wat een populisme. De maskers vallen af!

Re: Stopzetting onderzoek

Als dat waar is : een schande voor het "gerecht", een schande voor "België", en een schande voor de slachtoffers...

Re: Stopzetting onderzoek

De manier van communiceren, is de meest walgelijke in de geschiedenis van de journalistiek. Slaapwel, de kroniek van een aangekondigde dood.

6

Re: Stopzetting onderzoek

Walgelijk naar de slachtoffers toe. In naam van de Belgische staat wil ik mij hier excuseren bij de slachtoffers voor deze uiterst onrespectvolle (niet) communicatie. Eigenlijk eindigt het voor hun zoals het begonnen is. Slachtofferhulp bestond toen niet en ze bestaat ook nu blijkbaar niet. Ik ben echt diep beschaamd dat ik Belg ben. Mocht ik het gsm nummer van onze premier hebben, ik belde hem nu op.

Re: Stopzetting onderzoek

Ja dat was het dan. Bossi heeft mij hier al een tijdje geleden voor verwittigd. De onwettige overheveling van het dossier van Dendermonde naar Charleroi alsook de ruimschootse overschrijding van de wettige verjaringstermijnen, zouden voor het federaal parket moeilijk worden bij het vervolgen van Daders. Uiteindelijk werd ons dit bevestigd door meerdere bronnen.

8

Re: Stopzetting onderzoek

Was dit de ontploffing dat dit jaar zou gebeuren zoals men verkondigde? Na 37 jaren en 40 jaar is hier in België niemand meer vervolgbaar. Ook niet met de Juridische onwettigheden dat in één wel bepaalde zaak met het Bende van Nijvel dossier gebeurde. Spijtig voor de mensen die heel veel tijd en geld hebben gestoken met de hoop om slachtoffers en nabestaanden te helpen. Er is nu eenmaal een juridische waarheid. Alles, maar dan ook alles is onderzocht. Van één zaak ben ik persoonlijk zelf overtuigd. Ik heb geen dode mussen in de handen gelegd en zaken benoemd zoals ze zijn. Maar ook ondankbaarheid was mij zeker niet onbekend. Hopelijk laat niemand zich verder leiden door emoties.

9

Re: Stopzetting onderzoek

Ze hebben veel gedaan al die jaren geleden, maar het is ze niet gelukt iedereen klein te krijgen. Mogen de slachtoffers rust vinden en de nabestaanden kracht.

Het is misschien beter te weten dat 'het volk' achter je staat, daar waar de overheid te kort schoot.

Re: Stopzetting onderzoek

Als het onderzoek wordt stopgezet, is het dan niet zo dat het dossier door iedereen ingezien kan worden?