Re: Stopzetting onderzoek
Ik denk dat u gelijk hebt Ben.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Stopzetting onderzoek
Ik denk dat u gelijk hebt Ben.
Bron? Want dat betekent dan dat Ramaël bijkomend onderzoek heeft gevraagd naar een overval waar hij zelf als onderzoeksrechter verantwoordelijk voor was. Daarmee zegt hij dan eigenlijk dat hij toen zijn werk niet goed heeft gedaan.
Ik ga niet be oordelen of Ramaêl zijn werk wel of niet goed heeft gedaan? Dat laat ik over aan anderen. Bij mijn weten verdacht Ramaêl na de diefstal bij Piot in Maubeuge, de broers Sliman reeds van bij het begin van zijn onderzoek, maar kon hij geen hard bewijs tegen hen voorleggen.
En voortgaande op jouw opmerking dat er destijds wel degelijk onderzoek naar de bende Sliman is gevoerd, lijkt het mij zeer raar dat hem dit wordt toegestaan, wetende dat er niets van (bloed)sporen bewaard is gebleven en de gebruikte bewaartechnieken niet deugen, en alle mogelijke onderzoekspistes zijn behandeld? Dus ben ik net als iedereen benieuwd wat de uitslag zal zijn.
Bij mijn weten verdacht Ramaêl na de diefstal bij Piot in Maubeuge, de broers Sliman reeds van bij het begin van zijn onderzoek, maar kon hij geen hard bewijs tegen hen voorleggen.
Dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Dus Ramael kende de Slimans al toen hij onderzoeksrechter was in Maubeuge? Heeft hij - toen de overval in Maubeuge werd gelinkt aan de Bende-feiten - de Belgische speurders op de hoogte gebracht van zijn vermoedens over de Slimans?
En voortgaande op jouw opmerking dat er destijds wel degelijk onderzoek naar de bende Sliman is gevoerd, lijkt het mij zeer raar dat hem dit wordt toegestaan, wetende dat er niets van (bloed)sporen bewaard is gebleven en de gebruikte bewaartechnieken niet deugen, en alle mogelijke onderzoekspistes zijn behandeld?
Noch de advocaat, noch de rechter van het Hof van Beroep hebben het hele dossier gelezen.
Ik ga niet be oordelen of Ramaêl zijn werk wel of niet goed heeft gedaan? Dat laat ik over aan anderen. Bij mijn weten verdacht Ramaêl na de diefstal bij Piot in Maubeuge, de broers Sliman reeds van bij het begin van zijn onderzoek, maar kon hij geen hard bewijs tegen hen voorleggen.
En voortgaande op jouw opmerking dat er destijds wel degelijk onderzoek naar de bende Sliman is gevoerd, lijkt het mij zeer raar dat hem dit wordt toegestaan, wetende dat er niets van (bloed)sporen bewaard is gebleven en de gebruikte bewaartechnieken niet deugen, en alle mogelijke onderzoekspistes zijn behandeld? Dus ben ik net als iedereen benieuwd wat de uitslag zal zijn.
Wat schrijft u hier, highonprozac?! Verdacht Patrick Ramaël de gebroeders Sliman reeds vanaf het begin van zijn onderzoek (in zijn hoedanigheid van Franse onderzoeksrechter) naar de gewelddadigheden tijdens de nacht van 13 op 14 augustus 1982 in Maubeuge?! Vertel nu toch!
Noch de advocaat, noch de rechter van het Hof van Beroep hebben het hele dossier gelezen.
Wie heeft het dossier wel helemaal gelezen?
Interview met Patrick Ramaël:
Het begon aan de andere kant van Frankrijk. "Ik was onderzoeksrechter bij het parket van Avesnes (Noord) tijdens de overval op de kruidenierswinkel in Maubeuge in 1982."
Patrick Ramaël, die de zaak nooit heeft losgelaten, reageert opgetogen op het nieuws. “Ik heb er altijd in geloofd”, verklaart hij aan de RTBF. “Een onderzoeksrechter die systematisch mijn vragen tot onderzoeksdaden weigerde, wordt nu verplicht om het Franse spoor toch te onderzoeken"…
Bron: RTBF | 25 April 2025
Ik ga er dan ook vanuit dat Patrick Ramaël het dossier Piot in Maubeuge kende.
Ik heb zojuist bericht gekregen van Patrick Ramael. Blijkt dat mijn 'hersenspinsel' niet klopt! (Dementie?) Patrick Ramael schreef:
"Beste meneer je moet niet alles geloven wat men schrijft op de sociale media."
Aan alle posters, mijn oprechte excuses voor deze foute informatie!
Uit Le Soir:
(...) Le parquet précise par ailleurs qu’en plus du carnet, plusieurs autres pistes font l’objet d’analyses complémentaires. Des précisions seront communiquées ultérieurement à ce sujet.
Lees hier het hele artikel » Nieuws
Ik heb er geen idee van welke "andere pistes" er op dit moment gevolgd worden.
Wie heeft het dossier wel helemaal gelezen?
Ik ken er wel een paar. ![]()
Vanmorgen het eerste deel gelezen over het onderzoek naar de bende in de periode 2018 - 2024. Na het lezen kan je niet anders dan plaatservervangende schaamte voelen over zoveel onkundigheid. De CWB lijkt een hedendaagse versie van de Kolderbrigade voor wie zich die serie nog kan herinneren.
Als wat er in dat artikel staat allemaal klopt dan is het een regelrechte schande. Misschien dat het onderzoek inderdaad niet bewust is gemanipuleerd. Met zoveel onkunde is dat niet eens nodig. Volgende week gaat het over de wapenvondst in Ronquières waarvan Martine Michel overtuigd is dat die is gemanipuleerd. Ook daar zijn serieuze twijfels over
Kun je aangeven waar je dit hebt kunnen lezen en is dit ook beschikbaar?
De Humo van deze week
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Stopzetting onderzoek