Re: Stopzetting onderzoek

Het federaal parket heeft tot op heden nimmer naar buiten toe uitgedragen dat sprake van een verdenking van het (mede)plegen van een of meer Bendefeiten, tegen een of meerdere personen. Met andere woorden: het gedrag van het federaal parket lijkt nog steeds te duiden op het feit dat de minimale ondergrens, op basis waarvan iemand op grond van de wet (en de jurisprudentie) als (Bende-)verdachte kan worden aangemerkt (en strafrechtelijk kan worden vervolgd), niet is bereikt.

In het geval die ondergrens wel zou zijn bereikt, had het federaal parket het spel op de wagen kunnen zetten, mét een openbaar strafproces, de daarbij komende openlegging van het strafdossier en publieke aandacht, dat bij elkaar opgeteld als een katalysator had kunnen werken, met onder andere tal van (schokkende) revelaties als gevolg. Tot nu toe nog niets van dat, helaas, wat weinig goeds voorspelt.

Maar goed, een dag voor de verjaringstermijn kan het federaal parket strafrechtelijke vervolging van een of meer personen bevelen, waarmee de verjaring zal zijn gestuit.

Overigens vind ik het bizar - haast ongeloofwaardig - dat zowel het federaal parket als de onderzoeksrechter zich ten overstaan van de pers inderdaad negatief of somber zou hebben uitgelaten over het welslagen van het strafrechtelijk onderzoek naar de Bende-verdachten. Ik vraag mij nog steeds af of er van die zijde daadwerkelijk - officieel - is bevestigd dat daarvan sprake is.

Ik stel mij nu voor dat het federaal parket de buitenwacht op het verkeerde been heeft gezet en komt met een perscommuniqué, dat op zijn minst België op haar grondvesten doet schudden…

Re: Stopzetting onderzoek

Ik doelde op de hieronder staande melding, die ik zonder uitdrukkelijke bevestiging door of namens Cappelle en Van Duyse, in twijfel trek, althans zo onprofessioneel zullen Cappelle en Van Duyse niet zijn geweest.

““De tijd gaat snel, de verjaring nadert en Covid-19 heeft dit onderzoek ook nog eens twee jaar gekost. Indien er tegen het einde van dit jaar - ik bedoel 2022 - geen nieuwe elementen opduiken, zullen we het onderzoek moeten stoppen en het dossier sluiten. De bevoegde magistrate (Marianne Cappelle, DDC) is van mening dat de termijnen om het dossier nog voor de verjaring voor de rechtbank te kunnen brengen te kort zijn’, gaat Van Duyse verder.“

Bron: https://www.hln.be/binnenland/40-jaar-b … ogle.nl%2F

Re: Stopzetting onderzoek

Hamvraag is ook: durft het federaal parket het aan een Bende-verdachte - het hoeft er maar een te zijn! - op basis van (net) voldoende feiten en omstandigheden als verdachte in het strafproces te dagen, waarna het Bendedossier open(!) zal komen te liggen en er over die boeg - ook met behulp van ‘the power of the crowd’ - aan waarheidsvinding zal kunnen worden gedaan. Als ik federaal procureur zou zijn, zou ik uit alle macht daarop aansturen, maar gelukkig ben ik geen federaal procureur, want dan zou ik al heel lang geen oog meer dicht doen. Ieder zijn vak!

https://www.hln.be/binnenland/federaal- … ~aa62d58b/

Re: Stopzetting onderzoek

LEO wrote:

We rijden dezelfde trein fenix , trek aub niet aan de noodrem ! Samen uit , samen thuis !

Je oldtimer .

Zou lief allemaal.
Liefste Coco, je mag af en toe eens van de trein stappen, maar weet als je ooit opnieuw wil  opstappen, ik je persoonlijk afzet aan het perron.
Wat ik van jou weet is dat je inzet voor elke nabestaande is en was : de vlotte sprekers, de afwezigen, de verwaarloosden, de onzichtbaren maar allen zo gehavend. Jij bent de persoon die verenigt in plaats van te verdelen. Met jou op een dienst slachtofferbejegening zou het daar gestoven hebben. Mijn veerkracht heeft een uppercut gehad de laatste maand, maar er komt zeker een wederopstanding.
We moeten nog beginnen aan het avontuur "Le fabuleux destin de Noix de coco et ....." Ik weet dat je nu glimlacht.

45

Re: Stopzetting onderzoek

Chapeau voor de vrouwen!
En alle mensen met goede bedoelingen..

Re: Stopzetting onderzoek

Het wordt hier gelacht.
В красной стране тоже

Re: Stopzetting onderzoek

Na het herlezen van het boek van Hilde Geens en recente posts op dit forum denk ik dat zowel justitie als publiek zich collectief bij de neus heeft laten nemen.
Er leiden heel veel sporen naar de WNP. Zowel Paul Ponsaers als Eddy Vos suggereren zelfs te veel!
Een voorbeeld: de Ford Taunus aan het sbroekpark had de nummerplaat van Christian Elnikoff . Nogthans hebben de getuigen iemand anders herkend. Wat als die nummerplaat een van de vele valse sporen was? Van het begin af aan tot na de overval in Aalst werd er mer valse nummerplaten gemanipuleerd.
Tegen elke dadergroep die in het vizier komt in dit dossier zijn er aanwijzingen. De maskers van de bende Haemers, de Ruger van Cocu, de verkenningen van de WNP, de papieren van Bultot, het identiteitsplaatje van Grandjean,...
Owel zijn al deze verdachten schuldig en bestond de bende uit zo'n 100 tal man waarvan geen enkele ooit uit de biecht geklapt heeft ofwel werden al die sporen doelbeust gelegd omdat de speurders verplicht werden ze allemaal te onderzoeken.
Degene die hiertoe in staat geweest is moet in zowel het misdaadmilieu als bij justitie actief zijn. Moet bepaalde mensen kunnen gechanteerd hebben (Goffinon, Dery?) en beschikken over een netwerk van geld en opslagplaatsen.
Deze personen hebben ervoor gezorgd om zelf geen sporen na te laten.
Of misschien eentje: een paar foto's genomen van de Delhaize in Aalst zogezegd na de overval genomen maar waarvan intussen bewezen is dat ze voordien genomen zijn.
Indien de Slimans hiertoe allemaal in staat waren neem ik mijn pet voor ze af.
Het is een theorie die helaas niet bewezen kan worden maar ik denkt dat het de enige juiste is.

Re: Stopzetting onderzoek

Na het herlezen van het boek van Hilde Geens en recente posts op dit forum denk ik dat zowel justitie als publiek zich collectief bij de neus heeft laten nemen.
Er leiden heel veel sporen naar de WNP. Zowel Paul Ponsaers als Eddy Vos suggereren zelfs te veel!
Een voorbeeld: de Ford Taunus aan het sbroekpark had de nummerplaat van Christian Elnikoff . Nogthans hebben de getuigen iemand anders herkend. Wat als die nummerplaat een van de vele valse sporen was? Van het begin af aan tot na de overval in Aalst werd er mer valse nummerplaten gemanipuleerd.
Tegen elke dadergroep die in het vizier komt in dit dossier zijn er aanwijzingen. De maskers van de bende Haemers, de Ruger van Cocu, de verkenningen van de WNP, de papieren van Bultot, het identiteitsplaatje van Grandjean,...
Owel zijn al deze verdachten schuldig en bestond de bende uit zo'n 100 tal man waarvan geen enkele ooit uit de biecht geklapt heeft ofwel werden al die sporen doelbeust gelegd omdat de speurders verplicht werden ze allemaal te onderzoeken.
Degene die hiertoe in staat geweest is moet in zowel het misdaadmilieu als bij justitie actief zijn. Moet bepaalde mensen kunnen gechanteerd hebben (Goffinon, Dery?) en beschikken over een netwerk van geld en opslagplaatsen.
Deze personen hebben ervoor gezorgd om zelf geen sporen na te laten.
Of misschien eentje: een paar foto's genomen van de Delhaize in Aalst zogezegd na de overval genomen maar waarvan intussen bewezen is dat ze voordien genomen zijn.
Indien de Slimans hiertoe allemaal in staat waren neem ik mijn pet voor ze af.
Het is een theorie die helaas niet bewezen kan worden maar ik denkt dat het de enige juiste is.

Re: Stopzetting onderzoek

Bob vreest alleen maar voor Poutine.

50

Re: Stopzetting onderzoek

Wie is Poutine, Etienne1420 ? Toch weer geen nieuwe naam, zeker ... Poetin ? Die is met andere zaken bezig, beste Etienne. Maar als je me zijn e-mailadres geeft, wil ik hem best eens naar een stand van zaken vragen mbt tot de BVN. Je weet maar nooit, hé.