Re: Stopzetting onderzoek

P-51 wrote:

Wie is Poutine, Etienne1420 ? Toch weer geen nieuwe naam, zeker ... Poetin ? Die is met andere zaken bezig, beste Etienne. Maar als je me zijn e-mailadres geeft, wil ik hem best eens naar een stand van zaken vragen mbt tot de BVN. Je weet maar nooit, hé.

Als je BOB wil bereiken ga dan naar Facebook.  Bob Beijer  also known as Jo Heinen.

Re: Stopzetting onderzoek

Django68 wrote:

Na het herlezen van het boek van Hilde Geens en recente posts op dit forum denk ik dat zowel justitie als publiek zich collectief bij de neus heeft laten nemen.
Er leiden heel veel sporen naar de WNP. Zowel Paul Ponsaers als Eddy Vos suggereren zelfs te veel!
Een voorbeeld: de Ford Taunus aan het sbroekpark had de nummerplaat van Christian Elnikoff . Nogthans hebben de getuigen iemand anders herkend. Wat als die nummerplaat een van de vele valse sporen was? Van het begin af aan tot na de overval in Aalst werd er mer valse nummerplaten gemanipuleerd.
Tegen elke dadergroep die in het vizier komt in dit dossier zijn er aanwijzingen. De maskers van de bende Haemers, de Ruger van Cocu, de verkenningen van de WNP, de papieren van Bultot, het identiteitsplaatje van Grandjean,...
Owel zijn al deze verdachten schuldig en bestond de bende uit zo'n 100 tal man waarvan geen enkele ooit uit de biecht geklapt heeft ofwel werden al die sporen doelbeust gelegd omdat de speurders verplicht werden ze allemaal te onderzoeken.
Degene die hiertoe in staat geweest is moet in zowel het misdaadmilieu als bij justitie actief zijn. Moet bepaalde mensen kunnen gechanteerd hebben (Goffinon, Dery?) en beschikken over een netwerk van geld en opslagplaatsen.
Deze personen hebben ervoor gezorgd om zelf geen sporen na te laten.
Of misschien eentje: een paar foto's genomen van de Delhaize in Aalst zogezegd na de overval genomen maar waarvan intussen bewezen is dat ze voordien genomen zijn.
Indien de Slimans hiertoe allemaal in staat waren neem ik mijn pet voor ze af.
Het is een theorie die helaas niet bewezen kan worden maar ik denkt dat het de enige juiste is.

Het was ook Dekaise die ik meen een van de Slimans herkend heeft. Misschien is hem dit gesuggereerd door B&B die de wapenhandelaar ook gebruikt hebben om speurders in diskrediet te brengen. Dekaise heeft niet alles verteld en werd ongetwijfeld bedreigd. Wanneer je een soort mindmap of schema maakt met alle verdachten dan merk je dat ze allemaal op een of andere manier met Bouhouche en beijer verbonden zijn.

Re: Stopzetting onderzoek

WNP is een afleidingsmanoeuvre.

Het draait om drugs, wapens, chantage, racket, witwas, het noordkwartier,...

Via deze weg veel grote namen betrokken, want er was extreem veel mee te verdienen.

Samenstelling bende naargelang de omstandigheden.

54

Re: Stopzetting onderzoek

Django68 wrote:

Tegen elke dadergroep die in het vizier komt in dit dossier zijn er aanwijzingen.

Ik ben helaas ook uitgekomen op een bende. De bende 'Cartouche'. Daarover later meer. Trouwens niemand hoeft zich te verwonderen in het dossier BVN. Zoals ik reeds verschillende malen verkondigde. Er waren geen voorleidingen noch aanhoudingen in het dossier. De overheveling van het dossier was in onwettige staat. De voorgaande Minister van Justitie, Geens, mag men gerust aanspreken over zijn onjuiste toelichtingen aan de bevolking. De verlenging van de verjaringstermijnen in één welbepaalde zaak, is volledig onwettig. Zelfs de redelijke termijnen inzake de BVN zijn ver overschreden over de jaren heen. Ook de Kamer van Inbeschuldigingstelling had een harde noot kunnen presenteren door een arrest van buitenvervolgingstelling lastens de verdachten. Buiten het Hof van Cassatie lag de mogelijkheid open dat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) zich mocht buigen over het dossier BVN.

Er zijn ook advocaten die hun cliënten zeer duidelijk hebben ingelicht dat men de zaak BVN nooit of te nimmer nog voor het Assisen kon brengen.

De zaak BVN omhelst alle dossiers ipv uitspraken te lezen alszijnde : "Eén voor allen, allen voor Aalst"

Re: Stopzetting onderzoek

“Het dossier van de Bende van Nijvel mag niet gesloten worden”
https://www.apache.be/2022/08/31/dossie … ten-worden

Re: Stopzetting onderzoek

Het voeren van een strafproces tegen een of meer personen, tegen wie uit feiten en omstandigheden (net) voldoende verdenking bestaat dat zij betrokken waren bij een of meer Bende-feiten, zal de nodige dynamiek veroorzaken. Daarmee bedoel ik ook te zeggen dat het voeren van zo’n strafproces en daarbij behorende openbaarmaking van tot dan toe voor het publiek tot toe onbekend gebleven informatie, nieuwe inzichten zal geven over wat er in de jaren 82-86 precies is gebeurd en welke personen daarbij een al dan niet kwalijke rol hebben gespeeld.

In wezen kijken we al sinds 1986 aan tegen een zo goed als gesloten dossier over de zaak van de Bende van Nijvel, alias een vicieuze cirkel, wat mij, mede met het oog op het publieke belang, dat wat mij betreft staat voor (1)waarheidsvinding, (2)genoegdoening voor de slachtoffers en (3)bestraffing van de daders, voorkomt als een ongewenste zaak.

Het voeren van een strafproces tegen een of meer verdachten, biedt ook de historici onder ons de mogelijkheid om, net als in de zaak-Lahaut (https://nl.wikipedia.org/wiki/Julien_Lahaut), tot beter gefundeerde conclusies te komen dan die wie nu aantreffen in de boeken, waaronder het laatste boek van Hilde Geens en de parlementaire verslagen, die over de Bende van Nijvel zijn verschenen.

Re: Stopzetting onderzoek

Justitie kan falen.

Re: Stopzetting onderzoek

Het dossier zou naar de archieven van het koninkrijk kunnen worden gestuurd.

59

Re: Stopzetting onderzoek

Maigret wrote:

Als het onderzoek wordt stopgezet
is het dan niet zo dat
het dossier door iedereen ingezien kan worden?

Alleen de Burgerlijke Partijen en verdachten hebben inzage in het dossier. Het onderzoek vanaf 2018 tot op heden moet nog vrijgegeven worden. Vandaar dat het gelogen is dat men probeerde te doen geloven dat met informatie en tips niets gebeurde sinds 2018.

Re: Stopzetting onderzoek

Ze verliezen al delen van het dossier gedurende het onderzoek. Wat zal daarna ermee gebeuren ?