11

Re: Edmond Masson

Dat is hier al meerdere keren uitgelegd. Zelfs een man van 187 cm moest je in die periode NOOIT, maar dan ook nooit zoeken. Die stak er altijd boven uit. Men moest natuurlijk willen zoeken. Of men had hem al gevonden ... Ik gok op het laatste.

Re: Edmond Masson

C.P. wrote:

Auteur met wijnvlek in de hals

Op de Delhaize van Beersel op 7 oktober 1983 omstreeks 19u30 wordt één van de drie auteurs als volgt beschreven: vrij lang, met een indrukwekkende bouw (moest bodybuilding beoefenen), met een lange jas aan. Had een wijnvlek in zijn nek.

Onder de verschillende verdachten van de "Piste Française" is er één die heel goed zou kunnen matchen:

  1. Hij had een indrukwekkende bouw (zie foto hieronder)

  2. Hij deed aan bodybuilding, hij deed zelfs op hoog niveau mee

  3. Zelfs als hij niet 1,90 m lang was, trok de vechtschoenen aan en trok hem een lange jas aan ... Hij zal worden omschreven als een reus.

  4. De PJ van Reims vond bij hem thuis tijdens een huiszoeking in 1987 een masker van een oude man vergelijkbaar met de maskers die werden gebruikt in de Auberge des Trois Canards op 2 oktober 1983 + Overijse op 27 september 1985.

Jean-Pierre Adam probeer hem al jaren te vinden, maar elke keer als we hem een adres invullen en hij verschijnt... is de persoon in kwestie verdwenen. Het doel is om hem te ontmoeten en te zien of hij deze wijnvlek niet in zijn nek zou hebben. Kan iemand Jean-Pierre Adam helpen hem te lokaliseren of kan iemand bevestigen dat hij een wijnvlek in zijn nek heeft?

Je brengt het alsof deze Masson een wijnvlek heeft om vervolgens het gekende verhaal te vertellen met aan het einde de vraag; zou deze man een wijnvlek kunnen hebben? Om vervolgens zelf met foto's te komen waarop de man geen wijnvlek in de hals heeft. Het gaat precies niet zo best met de piste Sliman.

Bovendien was die mens precies nogal een spierbundel. Dit komt niet overeen met het signalement op het forum van deze dader:

Beschrijving van de daders (Beersel) :

Dader 1: 1m90 – Zeer mager, fijngebouwd lichaam. Met een moedervlek in de nek (2,5 cm breed en 3,5 tot 5 cm lang).

Re: Edmond Masson

De eerste foto is interessant, in het licht van de dader, met een (echte of neppe) (wijn)vlek op zijn hals, zoals zou zijn gezien tijdens de overval op de Delhaize te Beersel, op 8 oktober 1983 (» Nieuws).

Overigens is de lengte van Edmond Masson - op foto 1 zijn loopt haar tot behoorlijk ver door in of over zijn nek; het kan ook een klein ‘matje’ zijn -, mij onbekend. Dat de Franse politie in 1987 bij Edmond Masson een masker (à la) een van de maskers van de bij/in de Delhaizes van Eigenbrakel en Overijse gebruikte maskers heeft aangetroffen, vind ik een saillant detail. Misschien zit daarop wel DNA, geachte Franse politie en Cel Waals-Brabant!

Als je de man op foto 3 een lange zwarte jas, laarzen en een wapen zou hebben gegeven en hem, in (elkaar gedoken) kijkend op 27-09-1985 vanachter de geparkeerde auto’s, hebben laten paraderen op het terrein van de Delhaize te Overijse, dan zal hij daar, lopende tussen het publiek, een letterlijk en figuurlijk nogal imposante indruk kunnen hebben achtergelaten. Maar goed, niet bewezen is dat hij toen een van de daders was. Graag een likje DNA een of meer van die daders, dank u wel!

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

14

Re: Edmond Masson

Youssou N'Dour wrote:

Welke referentie of referenties liggen ten grondslag aan de door de Cel Waals-Brabant ingenomen stelling dat een van de deelnemers van de overval in Overijse, op 27 september 1985, 1,90 meter of mogelijk nog groter was?

Het gerechtelijk onderzoek. Zie » Forum

Er zijn niet veel kanshebbers om de reus van de Bende van Nijvel te zijn, maar Edmond Masson is er geen van.

Xenophon wrote:

Ben, ik weet dat het door Eddy Vos uitgedragen wordt als evangelie maar persoonlijk zou ik voorzichtig zijn met die lengtebepaling.

Ik baseer me voor die stelling niet op het “evangelie van Eddy Vos”.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Edmond Masson

» nl.wikipedia.org

In het licht van de overval op de Delhaize te Beersel waarbij volgens een getuige een van de daders een vlek op zijn hals had.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

16

Re: Edmond Masson

Dus Masson had in die periode een liefje en die hielden ervan om zuigzoenen te zetten? Of hoe moet ik je post interpreteren? wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Edmond Masson

Ben wrote:

Dus Masson had in die periode een liefje en die hielden ervan om zuigzoenen te zetten? Of hoe moet ik je post interpreteren? wink

Dit (*) zou de getuige op 08-10-1983 bij een van de tot op heden nog niet bekende daders kunnen hebben gezien.

(*) » www.minutefacile.com

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

18

Re: Edmond Masson

Jezus, wat gaan we nog allemaal te lezen krijgen. Mocht ik weten dat ik de volgende dag een overval ging plegen zou ik dat liefje van mij verbieden mij die dag een "zuigzoen" te geven. Had ik ergens een vlek dan zou ik er voor zorgen dat die weggemoffeld was. En mocht het een tatoeage geweest zijn die gezien werd dan was ze misschien aangebracht voor 1 dag zoals er ook pukkels aangebracht werden of een valse snor. Voor mij is dit een non discussie die ons geen stap verder brengt.

19

Re: Edmond Masson

Youssou N'Dour wrote:

Dit (*) zou de getuige op 08-10-1983 bij een van de tot op heden nog niet bekende daders kunnen hebben gezien.

Ik weet wat de getuige gezien heeft maar je plaatst dit bij Edmond Masson. Dus hoe link je een zuigzoen - als het in Beersel al een zuigzoen was - aan Edmond Masson?

fenix wrote:

Mocht ik weten dat ik de volgende dag een overval ging plegen zou ik dat liefje van mij verbieden mij die dag een "zuigzoen" te geven.

Passie en rationeel denken gaan niet altijd hand in hand. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Edmond Masson

Ik schreef over een dader met een vlek, welke vlek volgens de CBW een moedervlek was.

Ik schreef uitdrukkelijk niet dat Edmond Masson een (moeder)vlek in de nek had en ik vroeg mij de facto af wat voor een vlek in de nek de dader, de getuige op 09-10-1983 heeft gezien, te meer omdat de CBW op haar website stelt dat het een moedervlek was, waarop ik mij afvroeg hoe zeker die stelling is.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.