21

Re: Edmond Masson

En voldoet een bodybuilder aan de omschrijving "zeer mager, fijngebouwd lichaam"? Ik denk het niet hé.

Ik weet dat je de piste-Adam graag wilt koppelen aan de Bende van Nijvel, maar het moet wel ergens kunnen kloppen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Edmond Masson

Edmond Masson heeft net zoveel met De Bende van Nijvel te maken als ik, helemaal niets!

Re: Edmond Masson

Helemaal mee eens! Wie komt toch altijd opnieuw aandraven met die halvegare Slimans, Masson e.a? Men zou haast beginnen denken aan een dwaalspoor... Jean-Pierre Adam op kop. De argumenten zullen toch van een ander kaliber moeten zijn, vrees ik. Ik zou graag willen zeggen: stop ermee, het heeft geen zin, je zit er helemaal naast. Maar ik heb geleerd om iets nu net niet te zeggen. Waarmee het dan toch gezegd is.

Re: Edmond Masson

Klopt, dit clubje heeft enkel als doel deze non piste levendig te houden. Ik denk dat de beste reactie hier geen reactie meer is zodat ze hun eigen monologen kunnen voeren (tot de webmaster het welletjes vindt).

Re: Edmond Masson

Spectator Of Life wrote:

Klopt, dit clubje heeft enkel als doel deze non piste levendig te houden. Ik denk dat de beste reactie hier geen reactie meer is zodat ze hun eigen monologen kunnen voeren (tot de webmaster het welletjes vindt).

Hoe kan het bestaan dat de rijkswacht zelf deze zonder (!) opgaaf van redenen door de plee gespoelde piste levendig heeft gehouden, om vervolgens te stellen dat ‘dit clubje enkel als doel heeft deze non-piste levendig te houden’, waarbij het er kennelijk niet toe doet dat zelfs de toenmalige minister van Justitie, Koen Geens, namens de Belgische Staat zijn excuses heeft aangeboden, juist omdat deze zonder opgaaf van redenen door de plee gespoelde piste niet levend(ig) werd gehouden. Kortom, als er wat dat aangaat klachten zijn, stel ik voor dat die bij Koen Geens worden ingediend, tenzij hij evenzeer wordt beschouwd als zijnde lid van ‘dit clubje’. Anders geformuleerd: de destijds bij het uitvoerend onderzoek tegen Xavier Sliman betrokken rijkswachters hebben beweerd noch geconcludeerd dat dat kon worden afgesloten. Daar zien de excuses van Koen Geens de facto ook op, als ik voor ‘dit clubje’ mag spreken.

Dat ik, mede in mijn hoedanigheid van advocaat, zeker - (juridisch) aantoonbaar; ik kreeg het een en ander onder mijn neus geschoven - weet dat door … - ik mag (helaas nog steeds) geen namen noemen - in de zaak-Sliman destijds op wezenlijke punten is gelogen door … ten overstaan van de verhorend rijkswachters, mag wat mij betreft ook voor rekening komen van ‘dit clubje’ en - nogmaals - dien anders maar een klacht in tegen Koen Geens, huidig lid van de kamer van volksvertegenwoordigers van België en laat mij er verder buiten.

Zo is mij ook recente, mij nogal choquerende informatie van bij de overval op Dekaise aanwezige getuigen onder ogen gekomen, maar ook daarover moet ‘hij die daarover gaat’ zich vroeg of laat maar concreet over uitlaten. Ik volg (hem) min of meer, met interesse.

Dat het toch Martine Michel was die een onderzoek naar de gebroeders Sliman heeft bevolen, kan niemand mij kwalijk nemen. Don’t shoot the messenger.

Ook Edmomd Masson is of wordt door 'lid van het clubje' onderzoeksrechter Martine Michel op de korrel genomen. U kunt uw klachten hierover indienen bij Koen Geens, tevens 'clublid'.

Anders geformuleerd: zowel Koen Geens als Martine Michel smeedde een groot complot tegen de gebroeders Sliman, inclusief onder anderen Edmond Masson, zonder dat ik daar in ben gekend, maar waar ik hier wel op word afgerekend. Ik protesteer daartegen.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

26

Re: Edmond Masson

Youssou N'Dour wrote:

Dat het toch Martine Michel was die een onderzoek naar de gebroeders Sliman heeft bevolen, kan niemand mij kwalijk nemen. Don’t shoot the messenger.

Dus de onderzoeksrechter heeft een onderzoek bevolen naar de gebroeders Sliman en langs de andere kant weigeren de onderzoekers DNA-sporen van de Sliman-piste te onderzoeken?

Ik snap echt niets meer van de piste Sliman ...

En voor de rest begrijp ik echt niet wat je wilt zeggen met bovenstaande post. Het helpt soms om korter, maar duidelijker, te reageren. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

27

Re: Edmond Masson

Er zijn genoeg - inmiddels gepensioneerde - personen van een bepaalde lichting van de GP die maar wat graag hebben dat de focus van corruptie en banden met de georganiseerde misdaad van henzelf en/of hun collega’s verschuift naar misdaden van gangsters die nauwelijks tot NIET relevant zijn aan de vele misdaden die hier besproken worden.

En met hen zij die smullen van sterke verhalen. Zij die daartoe alle bewezen details verzwijgend en/of negerend die deze sterke verhalen linea recta naar de prullenbak doen belanden.

Michel Anthemus had wapens bij zich van deze overval bij Dekaise. Die hij in handen kreeg van een tussenpersoon en dat was NIET een van de Slimans.

Wel de reden waarom Reyniers dringend Anthemus moest oppakken in Parijs en Jules Montel vermoord werd.

Je krijgt met de piste van de Slimans nooit een sluitende reconstructie van alle relevante gebeurtenissen. Maar dat is het opzet van sommigen.

Re: Edmond Masson

Ik meen dat Bruno Vandeuren bij Delhuvenne de naam Anthemus liet vallen.

Re: Edmond Masson

Ben wrote:

Dus de onderzoeksrechter heeft een onderzoek bevolen naar de gebroeders Sliman en langs de andere kant weigeren de onderzoekers DNA-sporen van de Sliman-piste te onderzoeken?

Ik snap echt niets meer van de piste Sliman ...

En voor de rest begrijp ik echt niet wat je wilt zeggen met bovenstaande post. Het helpt soms om korter, maar duidelijker, te reageren. wink

De onderzoeksrechter heeft een onderzoek bevolen - lees ook: een onderzoek aangezwengeld of daartoe een ambtsinstructie gegeven - naar (vingerafdrukken en DNA van) zowel de gebroeders Sliman als hun toenmalige 'partners in crime'.

Inderdaad is gebleken dat onderzoekers (begin maart 2023) hebben geweigerd in ontvangst te nemen DNA-sporen, die zouden zien op de piste-Sliman. Misschien beviel hen de wijze waarop die sporen werden aangeboden niet, althans ook ik ben er inmiddels wel achter dat de wegen van de cel Waals-Brabant niet altijd doorgrondelijk zijn.

Ik weet ook niet wat uiteindelijk uit het onder auspiciën van onderzoeksrechter Martine Michel verrichte onderzoek op de (DNA-)piste-Sliman naar voren is gekomen of nog zal komen. Ik hoop dat zij en haar team succes zullen hebben op die piste, althans ik wens hen daarop veel succes toe!

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Edmond Masson

Ik begrijp het bovenstaande niet goed maar distilleer er het volgende uit, corrigeer me indien ik het verkeerd zie:

Volgens u heeft de OR een kantschrift afgeleverd met opdracht vingerafdrukken en DNA van de Slimans te vergelijken met sporen aangetroffen tijdens onderzoek van bendefeiten, correct?

Wat die vingerafdrukken betreft, dat is niet moeilijk: de FR autoriteiten hebben die. En ik denk ook de Belgische, vanuit een ander onderzoek.

Wat betreft DNA: als dat onderzocht wordt dan is de basisvereiste wel dat je zeker bent dat het staal dat je gaat vergelijken met het bij de misdrijven aangetroffen materiaal met 100% zekerheid afkomstig is van de verdachte(n) die je onderzoekt. Dat is een andere kwestie. Als een derde komt aanzetten met 'een staal' van materiaal van een verdachte waarvan hij beweert dat dat zeker van één van de Slimans is dan zal geen enkele onderzoeker daar warm van lopen. Je begint nl al met een staal waar geen zekerheid over bestaat wat betreft afkomst en chain of evidence. Dat is fataal. Ik dacht dat de Slimans begraven werden. Dat wordt dus opgraven en hopen dat er goed materiaal is.