Topic: Reus Zottegem

In Zottegem had men de wapenhandel Podevijn (trouwens nu nog). Niet ver van het station. In de tijd van de Bende ging ik vaak binnen in het café "Den Uil" aan het station. Daar kwam een ex-Dyane lid, iedere keer voor hij de trein nam, binnen om iets te drinken. Na de Bende overvallen (na Aalst) heeft men deze daar nooit meer teruggezien. Vele bezoekers van het café en een zekere Guy, een inwoner aan een appartement aan het station, waren nogal geschrokken met de gelijkenissen van een robotfoto. Deze rijkswachter hebben ze daarna nooit meer gezien in het café of aan het station; Ik vertel maar één van de verhalen dat toen daar de ronde deden...

2

Re: Reus Zottegem

tamara: 29 jaar in 1985 en reed toen ook met een Zwarte Volkswagen Golf.

Re: Reus Zottegem

tamara, tiens, zeer interessante info... Dat was al lang geleden. Op welke robotfoto geleek hij aub?

Re: Reus Zottegem

Zeer interessante info. Ik kan het niet helpen maar krijg nog steeds een ongemakkelijk gevoel als ik de naam Podevijn zie voorbij komen, maar kan tezelfdertijd niet laten eens te reageren als iemand de naam noemt.

5

Re: Reus Zottegem

Nog even geduld.

Re: Reus Zottegem

Ik weet niet over welke robotfoto ze het hadden, maar aangezien het  over een Diane-lid ging met een groot breed gestalte, denk ik aan de reus. Hij was in die jaren woonachtig in Zottegem en is na Aalst daar vertrokken, waarschijnlijk volgens mensen die hem kenden, naar het buitenland. Meer weet ik daar ook niet over, maar er waren wel een tiental Zottegemnaars die dat vertelden. Trouwens nogal een aparte wapenwinkel van Podevijn, vanaf dat je de grote poort opentrekt staan de camera' overal op u gericht, terwijl het nog 100meter stappen is, en dan de trappen omhoog om in de winkel te komen. Daar kan je dan alles maar dan alles krijgen. Staat daar zelfs een hele verzameling oorlogswapens.

7

Re: Reus Zottegem

tamara wrote:

Daar kwam een ex-Dyane lid, iedere keer voor hij de trein nam, binnen om iets te drinken

Is het bekend naar waar hij de trein nam?

Re: Reus Zottegem

Interessant. Maar waarom komt men daar mee nu af? Waar was die informatie gebleven al die jaren? En niemand die natuurlijk zijn naam weet....

9

Re: Reus Zottegem

sherlock: omdat een zekere angst nog steeds gegrond is. Strafzaak Iraklia, safehouse Q., ... Misdaad is grenzeloos in normen en tijden.

Re: Reus Zottegem

Ook even verwijzen naar een relevante post van oud forumlid Aubanel (iemand die naar mijn gevoel wel wist waarover hij sprak) :

Ik ken de juiste reden niet, maar weet dat in Zottegem in het kader van het Bende van Nijvel-onderzoek verscheidene onderzoekdaden zijn gesteld. Bron kan ik niet noemen.

Nieuw en onbekend is de informatie dus niet.