Re: Reus Zottegem

Spectator Of Life wrote:

Ook even verwijzen naar een relevante post van oud forumlid Aubanel (iemand die naar mijn gevoel wel wist waarover hij sprak) :

Ik ken de juiste reden niet, maar weet dat in Zottegem in het kader van het Bende van Nijvel-onderzoek verscheidene onderzoekdaden zijn gesteld. Bron kan ik niet noemen.

Nieuw en onbekend is de informatie dus niet.

En of ... Aubanel wist waarover hij sprak!

12

Re: Reus Zottegem

Als ik mij niet vergis is daar in een vijver gedoken. We hebben het hier toch niet over de man op de foto met het geweer?!

Re: Reus Zottegem

De vader van PDS was afkomstig uit Zottegem. In de jaren '80 en '90 was Zottegem bekend omwille van haar uitgaansleven.

In het topic rond Laurent Podevijn wordt er verwezen naar de wapenhandel uit het Zottegemse, maar is er met zekerheid een link behalve de familienaam? Die aanname wordt gemaakt maar heb daarover nergens bevestiging gelezen.

14

Re: Reus Zottegem

sherlock wrote:

Interessant. Maar waarom komt men daar mee nu af? Waar was die informatie gebleven al die jaren? En niemand die natuurlijk zijn naam weet ...

"Wie met een waargebeurd verhaal aan de slag gaat, riskeert ook juridische repercussies als iets niet volledig accuraat of net te expliciet in beeld gebracht wordt. Coninx kreeg daardoor voortdurend juridisch advies. “Bovendien is er het risico op reëel geweld. Ik ken iemand die een boek over de Bende schreef en het niet durft uit te brengen omdat hij eerder al een aanslag op zijn leven meemaakte.

"De angst is terecht.”

Bron » www.demorgen.be