Re: Eigenbrakel: 8 Juni

K& wrote:

Dus was geen scanner ingebouwd? Ik hoop een bevestiging te verkrijgen van de extra kogelgaten in de koffer als gevolg van een extra schutter aan de Diable Amoureux.

Dat de bende ingebouwde scanners zou hebben gebruikt, daarvan heb ik nog nooit wat vernomen. Wel waren ze in het bezit van draagbare politiezenders, die ze dus ook als scanner konden gebruiken.

Over de kogelinslagen kan ik geen zekerheid geven, wel dacht ik ergens te hebben gelezen dat hier sprake was van een omwonende die de schoten op de Golf had gehoord, en die gewapend met een geweer zou zijn buitengekomen en de bende zou hebben beschoten. Ik heb dat ook maar gelezen, of er wat van aan is kan ik dus totaal niet bevestigen.

12 (edited by K& 16-05-2013 12:47)

Re: Eigenbrakel: 8 Juni

Ik volg graag de simpele weg: de straat en de omgeving er rond, de rest lees ik ook wel maar dit vraagt een zeer goede kennis welke ik niet heb.

13

Re: Eigenbrakel: 8 Juni

De beste manier is om van beide kanten uit te werken. Ik ben daarom blij dat K& en anderen zich hebben toegelegd op het "terrein", want ik ontbeer de technische kennis omtrent auto's, wapens, zenders, ... en loop wat verloren in de geografie van de getroffen oorden. Ik voel me meer thuis in het structureren en analyseren van de bovenwereld. Hopelijk vallen ooit alle stukjes in elkaar.

14

Re: Eigenbrakel: 8 Juni

K& wrote:

Ik volg graag de simpele weg: de straat en de omgeving er rond, de rest lees ik ook wel maar dit vraagt een zeer goede kennis welke ik niet heb.

En de werking van K& werkt, op vergadering bracht hij alles mooi weer wat er in die nacht in Eigenbrakel/Nijvel/Diable Amereux allemaal gebeurd was. Het geeft er toch een duidelijkere kijk op van wat ze gedaan hebben.

Het is zoals K& zegt: stukje per stuk uitkammen en je komt verder, het is natuurlijk niet zo simpel maar we doen ons best.

15 (edited by K& 16-05-2013 12:47)

Re: Eigenbrakel: 8 Juni

Cette info vous semble-t-elle importante: La saab aurait été aperçue le 16/9/83 par le gérant d'un auto-center à St denis Westrem. Vous connaissez cet endroit?

Re: Eigenbrakel: 8 Juni

Tijdens welke periode? Dit kan belangrijk zijn.

Re: Eigenbrakel: 8 Juni

Hopelijk leven met z'n allen met het besef dat dus werkelijk belangrijk is. Ik krijg steeds meer en meer de indruk dat er zich oude bekenden op het forum bevinden. Teneinde na te gaan, wat men weet of vergis ik mij?

Re: Eigenbrakel: 8 Juni

Het is in elk geval opmerkelijk dat Murat Kapllan in een Saab in die periode gesignaleerd is. Een Saab is nu niet bepaald een populair voertuig en bovendien, vrij duur in aankoop. Ik weet niet hoeveel er rondreden in België in de jaren 80 maar veel kunnen het er niet geweest zijn.

19 (edited by K& 16-05-2013 12:45)

Re: Eigenbrakel: 8 Juni

Een familielid van Becker reed er zich toen ook mee te pletter. Dus het was dus wel gegeerd en stevig zo je er niet aan prutst.

Re: Eigenbrakel: 8 Juni

K& wrote:

Een familielid van Becker reed er zich toen ook mee te pletter. Dus het was dus wel gegeerd en stevig zo je er niet aan prutst.

De Saab was zeker gegeerd, nu nog zelf, dat model is een stijl icoon hé. Het was een sportcar voor 4 personen gebouwd met Zweeds staal, een tank dus, en het was zeker een voertuig dat geschikt was om het uit te houden bij achtervolgingen, veel beter dan een golf overigens en ge kon daar ook een tik mee uitdelen. Een goeie vraag zou eigenlijk zijn, waarom zijn ze eigenlijk van die Saab afgestapt?

Een grote hatchback, dus je kon naar achter vuren, sterk en snel. Ik kan me buiten de Ford Capri niet echt andere hatchbacks herinneren uit de jaren 80 de in aanmerking komen, buiten de golf GTI dan, maar die is dan weer relatief klein.

Als je vandaag naar de ultieme getaway car zou vragen zou ik persoonlijk opteren voor nen SUV, veel power, ook de mogelijkheid om langs achter te schieten en veel massa om voertuigen die in de weg rijden, uit de weg te mikken. Of nen break van de zogenaamde A-merken, dat is eigenlijk nog beter die hebben een betere wegligging.