1

Topic: Michel Garcia

Samenvatting

Een wapenhandelaar die in het verleden werd veroordeeld voor diefstal, heling en de exploitatie van bordelen. In januari 1992 werd hij in Noord-Frankrijk samen met zijn gearresteerd.

Prostitutiewet in Noord-Frankrijk en België opgerold

In het Noord Franse Aubers in het departement Nord is een echtpaar aangehouden dat een prostitutienet in Noord-Frankrijk en in België leidde.

De 40-jarige Michel Garcia, wapenhandelaar en veroordeeld voor diefstal, heling en de exploitatie van bordelen en de 31-jarige Mireille Destaing, zijn vrouw, eveneens veroordeeld voor diefstal met geweld, moordpoging en koppelarij werden in beschuldiging gesteld voor koppelarij met verzwarende omstandigheden en in de gevangenis opgesloten.

Aan de praktijken van het paar werd een einde gesteld door de Franse dienst voor de bestrijding van slavenhandel samen met een rogatoire commissie geleid door de instructierechter Boissac van Rijsel.

Na een half jaar onderzoek en in samenwerking met de Belgische rijkswacht kon worden bewezen dat Mireille Destaing, die zelf als prostitué werkzaam was, in bars in Bergen, Gent, Oostende en in andere Belgische steden prostitués uit het noorden van Frankrijk had geïntroduceerd.

De inkomsten van deze jonge vrouwen kwamen via Mireille Destaing bij Michel Garcia terecht.

Bron: Gazet van Antwerpen | 30 Januari 1992

In mijn ondertussen heel oude, geschreven notities vind ik zijn naam terug met de vermelding dat hij banden heeft met het milieu van huurlingen. Jammer genoeg staat er geen bron bij en weet ik dus ook niet waarom ik dat toen genoteerd heb.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube