1

Topic: Eigenbrakel: 21 December 1997

Op 21 december 1997 wordt in een veld in Eigenbrakel een skelet gevonden. De onbekende man was vermoord met een schot in het hoofd. Het veld - kort daarvoor nog een bos - ligt aan de Chemin du Foriest » Google Maps

De identiteit van deze man en de moordenaars blijven onbekend.

Skelet in bos vertoont kogelinslag

Een menselijk skelet is ontdekt in een onlangs gekapt bos aan de Foriestweg in Eigenbrakel. Het lijdt geen twijfel dat er moord in het spel is. De achterkant van de schedel vertoont een klein gat dat veroorzaakt is door een kogel. Het geraamte werd ontdekt door de eigenaars die het terrein nu gebruiken als weide voor de paarden. De beenderen worden momenteel onderzocht door politieartsen. Het onderzoek zou spoedig witsluitsel kunnen geven over de ouderdom van het skelet, boe lang het in het bos begraven lag en het tijdstip waarop de man of vrouw is overleden.

Bron: Gazet van Antwerpen | 22 December 1997

Misschien is dat wel de reden waarom ze nooit een lijk hebben gevonden in het Bois de la Houssière. Het lijk van de killer was in 1997 al gevonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Eigenbrakel: 21 December 1997

Ben wrote:

Misschien is dat wel de reden waarom ze nooit een lijk hebben gevonden in het Bois de la Houssière. Het lijk van de killer was in 1997 al gevonden.

Mooi opzoekingswerk maar dit zou toch een van de eerste onderzoeksdaden van de CWB moeten geweest zijn in relevantie tot de opgravingswerken in het beruchte bos. En er werd ook al heel veel forensische triage gedaan, met hulp van DNA-analyse. Daarom acht ik de kans klein dat dit skelet ‘er iets’ mee te maken heeft. Maar een vraag aan de onderzoeksrechter tot deze case is wel gerechtvaardigd.

Deels relevant hieraan » justitie.belgium.be

3

Re: Eigenbrakel: 21 December 1997

Tiens wrote:

Daarom acht ik de kans klein dat dit skelet ‘er iets’ mee te maken heeft.

Voor zover ik heb kunnen ontdekken, blijft de identiteit van het lijk onbekend.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

4

Re: Eigenbrakel: 21 December 1997

Bekend zou toch moeten zijn wat de ouderdom van het skelet is.

5

Re: Eigenbrakel: 21 December 1997

De man was 60 jaar oud en 1m75 groot. Zo heb ik het lang geleden eens opgeschreven in één van mijn notitieboekjes (toen ik het jammer genoeg niet zo belangrijk vond om ook op te schrijven waar die info vandaan komt).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6

Re: Eigenbrakel: 21 December 1997

En wanneer is het lijkt begraven, is dat duidelijk geworden?

Vanaf Aalst via Ninove bijna 1 rechte weg naar deze locatie...

7

Re: Eigenbrakel: 21 December 1997

edd wrote:

En wanneer is het lijkt begraven, is dat duidelijk geworden?

Daar heb ik jammer genoeg geen informatie over.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Eigenbrakel: 21 December 1997

Zou Vos, die altijd heeft gedacht dat The Killer is geraakt in Aalst, dan niet op de hoogte zijn van de details van deze vondst?

9

Re: Eigenbrakel: 21 December 1997

Ik zou denken van wel. Als je op zoek gaat naar een lijk - omdat je sterke aanwijzingen hebt dat er iemand dood is - ga je toch eerst op zoek naar alle onbekende lijken die in de regio in heel die periode gevonden zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

10

Re: Eigenbrakel: 21 December 1997

Ben wrote:

Ik zou denken van wel. Als je op zoek gaat naar een lijk - omdat je sterke aanwijzingen hebt dat er iemand dood is - ga je toch eerst op zoek naar alle onbekende lijken die in de regio in heel die periode gevonden zijn.

Hear hear ... Om niet in herhaling te vallen:

Tiens wrote:

Mooi opzoekingswerk maar dit zou toch een van de eerste onderzoeksdaden van de CWB moeten geweest zijn in relevantie tot de opgravingswerken in het beruchte bos. En er werd ook al heel veel forensische triage gedaan, met hulp van DNA-analyse. Daarom acht ik de kans klein dat dit skelet ‘er iets’ mee te maken heeft. Maar een vraag aan de onderzoeksrechter tot deze case is wel gerechtvaardigd.

Als je dus een vermoeden hebt dat dit skelet iets met de ‘Bende van Nijvel’ te maken had of heeft, stuur de onderzoeksrechter dan een mailtje ... De aangestelde onderzoeksrechter inzake dit skelet dat gevonden werd in de Chemin du Foriest was Marc Cruysmans.

Een naam out of the blue of course. Je kan daar naar verwijzen.

Het betrof overigens geen man van in de 60 maar rond de leeftijd van 50 jaar. Ik hou het hierop, anders zou er nog durven beweerd worden dat ik dit topic ondermijn.