1

Topic: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Van Quickenborne neemt ontslag na grove fout van Parket » www.hln.be/binnenland/

Alweer ... de zoveelste fout ...

Re: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Die zag ik al aankomen alleen hij had het veel eerder moeten doen, want dan zat er in zijn plaats misschien wel een competent iemand en was het drama van vorige week en de andere drama's misschien niet gebeurd.

Re: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Ex-minister Van Quickenborne leek wel in shock. Wat een blamage voor de Belgische overheid.

Dit in schril contrast toen de overheid nog danig in haar vuist kon lachen nadat ze alle mogelijke truuken van de foor had toegepast in de zaak Jean-François Buslik » Nieuws

4

Re: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Tja, van mij mag heel de regering gaan. Want welke verklaringen heeft de premier allemaal gegeven ivm Tunesie. Maar het is niet aan mij noch de plaats hier om politieke analyses te geven. Mocht de regering vallen zou dit natuurlijk gevolgen hebben voor wat deze Bende betreft of beter gezegd de verjaring. Er lag dacht ik ook nog heel wat wetgeving te wachten ivm slachtoffers van terrorisme (andere dan de Bendeslachtoffers maar wel met terugwerkende kracht naar bijvoorbeeld de feiten van de laatste week). Wat belangrijk is voor mij is dat het alweer het parket van Brussel is waar de fout gemaakt werd. Het enige waar ze daar de laatste tijd mee bezig zijn is wie moet wie opvolgen heb ik de indruk.

Re: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Generaal De Croo moest gered worden. Hoewel het een vergissing was. Anders hadden we een groot probleem.

Re: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Etienne1420 wrote:

Hoewel het een vergissing was. Anders hadden we een groot probleem.

Het parket kan natuurlijk ook nog altijd vorderen dat er niemand hoeft te worden vervolgd naar analogie met de zaak Chovanec » vrt nws

7

Re: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Ik word echt op mijn wenken bediend.

Ik zat mij  gisteren af te vragen hoe lang het zou duren voor men in deze zaak met een of ander sex schandaal zou boven komen of afrekeningen i.v.m. benoemingscarrousels.

En hop, vandaag in de krant:

Seksschandaal

Volgens onze informatie zou de magistraat bij het Brusselse parket die het dossier vergat, geen onbesproken figuur zijn. Er liep ooit een onderzoek tegen hem omdat hij betrokken was in een seksschandaal. Het dossier werd geklasseerd, maar hij kon die smet nooit afschudden. “Hij was niet incompetent. Maar ook geen sterk figuur”, zegt men ons. De magistraat zou ooit ook het bekende fraudedossier Beaulieu onderzocht hebben. Het dossier heeft ettelijke maanden onaangeroerd in de gang voor zijn bureau gelegen. De zaak is uiteindelijk op niks uitgedraaid.

Ik denk dat ik de naam van de magistraat ken. Het is echt niet de eerste keer dat hij iets in zijn schuif laat liggen (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat hij dat in de zaak met de Tunesiër bewust heeft gedaan). De man is duidelijk veel meer met andere dingen bezig dan zijn schuif uitkuisen.

Ik ben ooit via de Bende van Nijvel bij hem uitgekomen. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat hij iets met de bende te maken had.

(De schaamteloos rijke en zichzelf onaantastbaar voelende milieus die deze crisissen veroorzaken, demonstreren al van af het Romeinse Rijk, over de krankzinnige veertiende eeuw tot nu een moraal die steunt op oeverloos bezit, brutale macht en de belangrijkste drijfveer van het bestaan: Seks.)

8

Re: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Zal een tip geven. Post 10 van Coconut.

Ben niet zeker maar quasi zeker. Ik probeer hier de laatste tijd wat meer op mijn tellen te passen gezien mijn posts een bepaalde test moeten kunnen doorstaan. Smiley. (Bedankt voor de tip over de Smiley P51 , groetjes.)

Re: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Op de persconferentie van gisteravond is gezegd geweest dat er een database gaat komen van alle personen die het bevel hebben gekregen om het land te verlaten.

10

Re: Minister van Justitie Van Quickenborne neemt ontslag

Dat is inderdaad één van de vijf punten die gisteren aangekondigd werd. Je mocht de vier andere ook noemen hoor. Die zijn namelijk relevanter voor dit forum.

  1. Het kader van het parket van Brussel zal volledig ingevuld worden. Het wordt zelfs uitgebreid met vijf extra magistraten, meldt De Croo. 'Er wordt een wettelijke regeling gesteld waardoor de procureur des Konings benoemd kan worden. Een dossier dat al lang geblokkeerd zit. Daarnaast heeft de Brusselse procureur-generaal aanvaard om de dagelijkse leiding te versterken in samenwerking met het bestaande team.'

  2. Als tweede punt meldt De Croo dat 'de federale gerechtelijke politie Brussel zal versterkt worden met vijftig mensen. De noden in Brussel zijn groot. Ook de spoorwegpolitie zal met 25 mensen worden versterkt.'

  3. De Croo stelde vast dat er 'bijzonder veel' informatie was over aanslagpleger Abdesalem Lassoued en diens gedrag. 'Ik zou willen dat het Comité I en het Comité P een evaluatie doen van de huidige procedures.'

  4. De info-uitwisseling tussen de Dienst Vreemdelingenzaken, Justitie en politie moet versterkt worden, zegt De Croo. 'Zij moeten beter gebruik kunnen maken van de info die ter beschikking wordt gesteld.'

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube