1

Topic: Norbert Munten

Norbert Munten werd in december 1981 gearresteerd, samen met de Ethiopiër Daniel Sajfou (35) en Jean Medina (29). Hij was de leider van een bende die inbraken pleegde in de streek van Halle. Zie » Forum

In april 1984 werd hij in een café aan de Naamse Poort in Brussel neergestoken tijdens een ruzie. De dader van die steekpartij werd in februari 1986 aangehouden.

Dader van messteken aangehouden te Brussel

In verband met het toebrengen van messteken aan twee mannen tijdens het voorbije weekeinde in het Brusselse heeft het parket enkele bijkomende gegevens verstrekt. De man die in de herberg aan de Samaritaanstraat 27 te Brussel een steek in de borst kreeg, is de 25-jarige Jean-Claude Roosemont uit Sint-Gillis. De dader die werd aangehouden is de 19-jarige Gregor Chauland uit Anderlecht, Beide mannen waren slaags geraakt om een vrouw met wie ze allebei wilden dansen.

Anderzijds werd vernomen dat het tweede gelijkaardig geval nabij de Naamse poort te Brussel, niet plaatsvond op straat, zoals aanvankelijk werd gemeld, maar wel in de drankgelegenheid Brummel 2 aan de Kernstraat. Hier was het slachtoffer de 38-jarige Norbert Munten uit Sint-Jans-Molenbeek De dader is voortvluchtig. Beide slachtoffers zin buiten levensgevaar.

Bron: Gazet van Antwerpen | 24 Mei 1984

Aanrander opgepikt te Brussel

De vermeende dader van een moordpoging op de persoon van Norbert Munten op 29 april 1984 in de Kernstraat te Brussel is woensdag opgepakt en door de onderzoeksrechter onder aanhoudingsbevel geplaatst. Het betreft een 38-jarige man.

De speurders hadden een tip gekregen als zou hij met de auto rijden van de zuster van zijn bijzit en valse identiteitspapieren gebruiken. De auto werd door de politie van Watermaal-Bosvoorde opgemerkt in de IJsvogellaan. De wagen werd in het oog gehouden en woensdag omstreeks 11 u. stapten er twee mensen in. Eén van hen was de man in kwestie.

Hij werd ter beschikking gesteld van het parket en onder aanhoudingsbevel geplaatst door de onderzoeksrechter. Hij geeft toe dat de feiten hebben plaats gehad, maar ontkent dat hij Norbert Munten heeft willen doden. Zoals Munten zegt hij dat het eerder om een vechtpartij ging.

Bron: Gazet van Antwerpen | 14 Februari 1986

Patrick Baudry vertelde tegenover Guy Bouten nog een anekdote over Norbert Munten:

(...) Je was ook goed bevriend met de De Staerkes.

"Wat is daar mis mee? Op zekere dag krijg ik in de CD het bezoek van twee gangsters. Ik ruik dat van op afstand. Het waren Julien De Staerke en Johnny l'Indien, de bijnaam van Norbert Munten. Ik kreeg direct een blaffer tegen mijn hoofd en ze eisten geld. Ik wist niet eens waarom. Nu bleek mijn barman bij hen in het krijt te staan, maar hij kon niet betalen en ze hadden er niets beters op gevonden dan zich tot mij te richten."

"Ik ben altijd vooruitziend en had een wapen verborgen onder het tafeltje waar we zaten. Ze dwongen me in hun voertuig plaats te nemen maar ik zag de kans het wapen mee te grissen. We reden weg met Julien aan het stuur. Munten met mij dus achterin. Plots haalde ik het wapen te voorschijn en toen zijn we beginnen te onderhandelen en hebben we het misverstand uitgepraat. Op die manier ben ik met de clan-De Staerke in aanraking gekomen."

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Norbert Munten

Norbert Munten, alias Johnny l'Indien.