Topic: Scenario TV-serie

Beste leden, beheerder, ik denk dat hier op het Bende van Nijvel-forum meer dan genoeg materiaal voorhanden is om één of meerdere scenario's te bedenken voor een TV-serie over de manipulatie van het onderzoek. Misschien moet er maar eens een regisseur of producent gepolst worden over het idee.

Re: Scenario TV-serie

Dat lijkt mij helemaal geen slecht idee. Zo zou men onder meer de bewuste brief van Lucien Desmet in het scenario kunnen verwerken. Forumlid Fenix vraagt al zo lang naar de herkomst ervan » Forum

3

Re: Scenario TV-serie

Ik denk dat ze niet bij Fenix moeten zijn maar bijvoorbeeld bij deze man:

Journalist Georges Timmerman verzamelde 45 jaar lang persknipsels, rapporten, nota’s, processen-verbaal en andere documenten. Hij duikt in zijn archief en serveert vergeten, verwaarloosde, verloren én nieuwe verhalen, zonder directe aanleiding en zonder link met de actualiteit. Noem het een vorm van journalistieke archeologie, een genre dat zich situeert in het niemandsland tussen berichtgeving en geschiedenis.

De man heeft oa artikels geschreven in Apache over Guy Mathot. Op het eerste zicht heeft Mathot weinig met de Bende te maken. Tenzij hij de BV was die vroeg "Mag ik eens mee doen Patrick?".

Een gerucht? Een roddel? Merkwaardig genoeg een gerucht dat al langer de ronde doet en nu weer opduikt op het internet.

Re: Scenario TV-serie

fenix wrote:

Ik denk dat ze niet bij Fenix moeten zijn maar bijvoorbeeld bij deze man:

Journalist Georges Timmerman verzamelde 45 jaar lang persknipsels, rapporten, nota’s, processen-verbaal en andere documenten. Hij duikt in zijn archief en serveert vergeten, verwaarloosde, verloren én nieuwe verhalen, zonder directe aanleiding en zonder link met de actualiteit. Noem het een vorm van journalistieke archeologie, een genre dat zich situeert in het niemandsland tussen berichtgeving en geschiedenis.

U denkt dus dat journalist Georges Timmerman iets te maken te moet hebben met de brief van Lucien Desmet.

5

Re: Scenario TV-serie

Neen, ik bedoelde dat die man betere teksten voor scenario's liggen heeft. De zin; "Mag ik eens meedoen Patrick?" Is in bovenstaande post belangrijk. Ik kende die uitspraak al langer maar wist niet wie die uitgesproken had. Nu denk ik het te weten.

Re: Scenario TV-serie

Stropkens wrote:

Beste leden, beheerder, ik denk dat hier op het Bende van Nijvel-forum meer dan genoeg materiaal voorhanden is om één of meerdere scenario's te bedenken voor een TV-serie over de manipulatie van het onderzoek. Misschien moet er maar eens een regisseur of producent gepolst worden over het idee.

Stropkens, dat verhaal van gisteren waar ge een politiekantoor binnen stapt met een robotfoto van de Bende van Nijvel en daar dan met uw klikken en klakken buiten vliegt zou geweldige stuff zijn voor een film of reality TV. Als ge nog dergelijke verhalen kent kunt ge ze hier onder dit topic posten.

Re: Scenario TV-serie

Waar staat dat verhaal waar Stopkens een politiekantoor binnen stapt met een foto ven daar dan met zijn klikken en klakken buiten vliegt?

Re: Scenario TV-serie

Werd verwijderd door Ben. En dat was geen slechte zaak voor de credibiliteit van Stropkens als je 't mij vraagt. Hij moet het hier nog maar eens brengen als hij wil, mijn commentaar zal hetzelfde zijn als gisteren.

9

Re: Scenario TV-serie

Guy Mathot zocht kicks naar het schijnt .
Haemers en zijn broer namen hem mee op een overval omdat hij dit eens wou ervaren !
Het was geen Delhaize … een echte overval voor geld .
Is mij verteld door iemand die Haemers goed kende !
Als hij liegt … ik dan ook !

Re: Scenario TV-serie

Xenophon wrote:

Werd verwijderd door Ben. En dat was geen slechte zaak voor de credibiliteit van Stropkens als je 't mij vraagt. Hij moet het hier nog maar eens brengen als hij wil, mijn commentaar zal hetzelfde zijn als gisteren.

Wat doet u veronderstellen dat Stropkens niet geloofwaardig is ?