Re: Scenario TV-serie

Ultrasoon wrote:
Xenophon wrote:

Werd verwijderd door Ben. En dat was geen slechte zaak voor de credibiliteit van Stropkens als je 't mij vraagt. Hij moet het hier nog maar eens brengen als hij wil, mijn commentaar zal hetzelfde zijn als gisteren.

Wat doet u veronderstellen dat Stropkens niet geloofwaardig is ?

De inhoud van de verwijderde post.  Ik ga het niet oprakelen.  Als hij het opnieuw post, so be it, dan zal ik net zoals gisteren uitleggen waarom.

Re: Scenario TV-serie

Anno 2017 begeeft een persoon zich naar een politiepost om een bijkomende verklaring af te leggen. Na veel poespas staat de wetsdienaar recht om de verklaring uit de printer te nemen en had die persoon een identieke compilatie tevoorschijn zoals deze » Forum
Over de rug van die persoon heen neemt de wetdienaar deze compilatie waar en begint dan plotseling luidkeels te roepen; “Geen foto’s van de Bende van Nijvel hier, geen foto’s van de Bende van Nijvel hier, … ”. “En nu ga ik een PV van smaad opmaken, ik zal wel zien wat ik er ga opzetten”. De persoon in kwestie moest ook onmiddellijk het politiekantoor verlaten.
Terwijl de persoon zich naar buiten begaf, zag hij in de ontvangstruimte een hoogwaardigheidsbekleder staan in gezelschap van nog wat andere personen. De persoon wou zijn beklag gaan maken bij die hoogwaardigheidsbekleder, doch wat bleek nu?
Ook van die hoogwaardigheidsbekleder mocht die persoon niks meer zeggen of tonen en moest bovendien stante pede het politiekantoor verlaten. Ondertussen was ook de wetsdienaar die de verklaring had afgenomen zich komen vervoegen en bleef maar hysterisch roepen; “En nu ga ik een PV van smaad opmaken, en nu ga ik een PV van smaad opmaken, …”.
Omdat de persoon in kwestie zich helemaal niet meer veilig voelde heeft die dan maar totaal verbouwereerd het politiekantoor verlaten.

Re: Scenario TV-serie

Stropkens wrote:

Anno 2017 begeeft een persoon zich naar een politiepost om een bijkomende verklaring af te leggen. Na veel poespas staat de wetsdienaar recht om de verklaring uit de printer te nemen en had die persoon een identieke compilatie tevoorschijn zoals deze » Forum
Over de rug van die persoon heen neemt de wetdienaar deze compilatie waar en begint dan plotseling luidkeels te roepen; “Geen foto’s van de Bende van Nijvel hier, geen foto’s van de Bende van Nijvel hier, … ”. “En nu ga ik een PV van smaad opmaken, ik zal wel zien wat ik er ga opzetten”. De persoon in kwestie moest ook onmiddellijk het politiekantoor verlaten.
Terwijl de persoon zich naar buiten begaf, zag hij in de ontvangstruimte een hoogwaardigheidsbekleder staan in gezelschap van nog wat andere personen. De persoon wou zijn beklag gaan maken bij die hoogwaardigheidsbekleder, doch wat bleek nu?
Ook van die hoogwaardigheidsbekleder mocht die persoon niks meer zeggen of tonen en moest bovendien stante pede het politiekantoor verlaten. Ondertussen was ook de wetsdienaar die de verklaring had afgenomen zich komen vervoegen en bleef maar hysterisch roepen; “En nu ga ik een PV van smaad opmaken, en nu ga ik een PV van smaad opmaken, …”.
Omdat de persoon in kwestie zich helemaal niet meer veilig voelde heeft die dan maar totaal verbouwereerd het politiekantoor verlaten.

OK Stropkens, have it your way:

Persoon (=zoals hij daarna zelf verklaarde, Stropkens) gaat binnen in zelfgekozen politiepost op een zelfgekozen tijdstip om daar een klacht neer te leggen.  Hij treft daar bijgevolg een toevallig aanwezige inspecteur.  Persoon wordt door de inspecteur met zijn klikken en klakken buitengesmeten omwille van de aard der verklaringen.  Hij treft daaropvolgend een toevallig aanwezige hoogwaardigheidsbekleder en tracht daar verhaal te halen maar die treedt de inspecteur bij.

Als dat vertelde verhaal ook maar enigzins coherent en geloofwaardig was, hoe groot is volgens jou de kans op dit scenario?  Merk op dat Stropkens zelf het kantoor en tijdstip koos, dat de aanwezigheid van die bepaalde inspecteur en 'hoogwaardigheidsbekleder' bijgevolg bezwaarlijk konden georchestreerd zijn.

Blijkbaar zit heel de wereld in het complot.  Puur empirisch: als iedereen die ik tegenkwam en aan wie ik iets vertelde me zouden zeggen dat ik paranoïde was, lasterlijke verklaringen aflegde die op niets gestoeld waren volgens mijn gesprekspartners en me zou afpoeieren, ik zou mezelf even in vraag stellen.

Niet onze protagonist, il en remet une couche.

Voilà.

Re: Scenario TV-serie

Ultrasoon wrote:
Stropkens wrote:

Beste leden, beheerder, ik denk dat hier op het Bende van Nijvel-forum meer dan genoeg materiaal voorhanden is om één of meerdere scenario's te bedenken voor een TV-serie over de manipulatie van het onderzoek. Misschien moet er maar eens een regisseur of producent gepolst worden over het idee.

Stropkens, dat verhaal van gisteren waar ge een politiekantoor binnen stapt met een robotfoto van de Bende van Nijvel en daar dan met uw klikken en klakken buiten vliegt zou geweldige stuff zijn voor een film of reality TV. Als ge nog dergelijke verhalen kent kunt ge ze hier onder dit topic posten.

At your service.
Anno 2013 sta ik op de oprit van het gebouw dat ik bewoon. Ik zie een politieagent per fiets die mijn richting uitkomt en stopt op de plaats waar ik mij bevind. Na wat discussie smijt die politieagent mij gewelddadig tegen de grond en doet mij de handboeien aan op mijn rug.
Dan belt hij een patrouille die mij komt ophalen en wordt ik naar het politiekantoor gebracht. Daar probeert men nog wat agressie mijnentwege uit te lokken waar ik niet intrap.
Onder het mom van weerspannigheid en mijn “psychische toestand” voert men mij dan per politiecombi naar een hospitaal waar ik moet wachten op een psychiater om mij zodoende om ONWETTIGE wijze te kunnen colloceren (de politie heeft zogezegd de PdK niet kunnen bereiken wat noodzakelijk is bij een dergelijke procedure).
Na lang wachten komt de psychiater aan en heb ik een zeer kort onderhoud met deze. Na nog geen 5 minuten had de psychiater in de mot hoe de vork in de steel zat en stelt hij een kort verslag op.
Daarna voert men mij per politiecombi terug naar het politiebureau waar ik na een kort onderhoud met de verantwoordelijke CP - die er nogal beteuterd uitzag - terug kon beschikken.
Later is het parket nog ter hulp willen stellen door mij willen te laten veroordelen voor bovenvermelde vermeende weerspannigheid. In eerste aanleg werd ik dan ook ten onrechte veroordeeld voor deze vermeende weerspannigheid maar in hoger beroep heeft men mij dan - weliswaar zeer tegen de zin van het Hof - ten gronde moeten vrijspreken.

Aangezien ik omhooggevallen pseudo-leerlingen van Socrates als uitermate onbetrouwbaar beschouw ga ik geen dossier- of PV nummers vrijgeven.
Maar op het verslag van de psychiater staat letterlijk, ik citeer; “De patient is [onleesbaar] geen gevaar voor zichzelf of voor anderen”.

Re: Scenario TV-serie

Deze adept van Socrates zegt dat personen die het bovenstaande doornemen zelf we een opinie zullen kunnen vormen en hij niets meer toe te voegen heeft :-)

Re: Scenario TV-serie

Stropkens spreekt de waarheid want ik heb inzage gehad in het dossier.

Re: Scenario TV-serie

Afgezant wrote:

Stropkens spreekt de waarheid want ik heb inzage gehad in het dossier.

Ja, waarschijnlijk toevallig nadat je gisteren registreerde.  Hoeveel persoonlijkheden heeft Stropkens?

Mensen toch, er loopt wat rond.....

Re: Scenario TV-serie

Zeg dat wel dat er wat rondloopt. Het krapuul moet ge niet altijd bij de gangsters gaan zoeken.

Re: Scenario TV-serie

Xenophon wrote:

Persoon (=zoals hij daarna zelf verklaarde, Stropkens) gaat binnen in zelfgekozen politiepost op een zelfgekozen tijdstip om daar een klacht neer te leggen.  Hij treft daar bijgevolg een toevallig aanwezige inspecteur.  Persoon wordt door de inspecteur met zijn klikken en klakken buitengesmeten omwille van de aard der verklaringen.  Hij treft daaropvolgend een toevallig aanwezige hoogwaardigheidsbekleder en tracht daar verhaal te halen maar die treedt de inspecteur bij.

Het tijdstip waarop ik mijn (bijkomende) verklaring heb afgelegd werd niet door mijzelf gekozen maar werd mij een paar uur eerder voorgesteld door een aanwezige (vrouwelijke) politiebeambte in het politiekantoor omdat dan de "toevallig aanwezige inspecteur" bij wie ik de dag eerder al een verklaring had afgelegd ook aanwezig zou zijn.

Re: Scenario TV-serie

Ik geniet van de voorstelling.
(Pakt popcorn)