1

Topic: Bende van Asse

In september 1982 werden drie personen uit Asse - tussen Brussel en Aalst - aangehouden. Ze hadden minstens twee overvallen op warenhuizen gepleegd; in Erembodegem en Hamme.

Leden:

  • Patrick E. (22)

  • Monique V.B. (21)

  • François P. (24)

De namen zijn afgekort in het originele artikel.

Warenhuisovervallers ingerekend

Na zorgvuldig speurwerk konden Patrick E. (22), Monique V.B. (21) François P. (24) worden aangehouden op verdenking van minstens twee overvallen op supermarkten. De drie zijn uit Asse afkomstig. Een eerste overval gebeurde te Erembodegem waar op 5 juli, kort na het openingsuur, onder bedreiging van wapens, een bedrag van 500.000 fr. werd buit gemaakt. Gezien het vroege uur waren er omzeggens geen getuigen en konden de overvallers verdwijnen met alle gemak.

Een zelfde scenario speelde zich af in de supermarkt Nopri te Hamme op 8 september. Hier was nog maar één verkoopster in de winkel. Weer onder bedreiging van wapens maakten de overvallers zich meester van een bedrag van 200.000 fr.

Bron: Gazet van Antwerpen | 24 September 1982

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bende van Asse

Dag Ben, is er ergens meer info beschikbaar mbt de bende van Asse?

Re: Bende van Asse

Ik weet niet hoe groot Asse is, maar hadden ze die in die periode daar dan meer bendes? Want als ik aan Asse denk, dan denk ik aan Willy ...

Re: Bende van Asse

Ik weet dat er wel meer ‘figuren’ in Asse rondlopen/rondliepen die in het banditisme vertoefden. Waarvan uiteraard de bekendste naam, w. is. Al zijn van deze bende van Asse, me niet alle namen bekend. Willy die kom je in de regio nog vaak tegen, en de verhalen over hem doen nog vaak de ronde. Zowel negatief als positief