481

Re: Aalst: Proloog

Waarom schrappen? Als u niets gezien heeft, is hun plan gelukt! Ik bedoel wel de Molenstraat in Erembodegem (industrieterrein bv., achter de leegstaande wasserij daar had je een tunnel dat naar Welle liep en veldweg dat achter Wellstraler uitkwam.)

482

Re: Aalst: Proloog

Ja, die Molenstraat, en die gebouwen hebben daar volstrekt niets mee te maken gehad.

483

Re: Aalst: Proloog

Aan de gebouwen, niet in de gebouwen.

Re: Aalst: Proloog

Wanneer is, in uw theorie, de Golf dan naar de Molenstraat gebracht?

485

Re: Aalst: Proloog

Ik heb een heel sterk vermoeden dat ze voor de overval van de autosnelweg rechtstreeks naar de Molenstraat in Erembodegem gereden zijn. Er gaan hier al een tijdje de geruchten, en ik probeer gewoon eens deze theorie. En mijn vermoeden is heel groot.

Re: Aalst: Proloog

Wat zou het toevoegen aan het onderzoek als we precies wisten uit welke straat ze kwamen? Huurden ze daar een loods ofzo in uw theorie?

487

Re: Aalst: Proloog

Noordeling, mijn theorie is heel simpel. Als ik alles doorlees over de Bende van Nijvel bijvoorbeeld: Joel Lhost zegt dat ze eerst maanden verkenningen hebben uitgevoerd en het schrijnende is dat zelf niemand de verkenningen is opgevallen en dat wil zeggen dat ze telkens afspraken in het hol van pluto waar niemand kwam (of geen huizen stonden) en als je Aalst en omstreken een beetje kent is dit de enige plek heel kort bij de Delhaize van Aalst en het Osbroekpark. En ter herinnering, er heeft daar iemand uit het dossier een werkplaats of wat je het kunt noemen. PS: sorry voor de bladvulling en de zoveelste herhaling, maar het ligt heel kort bij de autosnelweg en het rond punt Den Haring.

488

Re: Aalst: Proloog

noorderling wrote:

Wat zou het toevoegen aan het onderzoek als we precies wisten uit welke straat ze kwamen? Huurden ze daar een loods ofzo in uw theorie?

Kan zeker interessant zijn. De Bende van Nijvel heeft zich voor de overval ergens klaar gemaakt (bivakmutsen opgezet, wapens gecontroleerd, radio op Mi Amigo gezet wink , ...). Je wil dit natuurlijk dicht bij het doelwit doen (in dit geval het Delhaize-warenhuis van Aalst) want anders heb je de kans dat je tegengehouden wordt door politie. Als je weet waar dit was, kan je een onderzoek naar deze plaats: woonden er verdachten in de buurt, hebben ze deze plaats bewust gekozen of was het toevallig, hebben buurtbewoners de dagen/weken voor de overval iets verdacht gezien (bv. iemand die de plaats kwam verkennen, een Brusselaar met een fototoestel bijvoorbeeld).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

489

Re: Aalst: Proloog

Welke gebouwen stonden leeg in die tijd? Huizen, loodsen terreinen? Wie waren eventuele huurders of kopers?

Re: Aalst: Proloog

kenza wrote:

Noordeling, mijn theorie is heel simpel. Als ik alles doorlees over de Bende van Nijvel bijvoorbeeld: Joel Lhost zegt dat ze eerst maanden verkenningen hebben uitgevoerd en het schrijnende is dat zelf niemand de verkenningen is opgevallen en dat wil zeggen dat ze telkens afspraken in het hol van pluto waar niemand kwam (of geen huizen stonden) en als je Aalst en omstreken een beetje kent is dit de enige plek heel kort bij de Delhaize van Aalst en het Osbroekpark. En ter herinnering, er heeft daar iemand uit het dossier een werkplaats of wat je het kunt noemen. PS: sorry voor de bladvulling en de zoveelste herhaling, maar het ligt heel kort bij de autosnelweg en het rond punt Den Haring.

Ben wrote:

Kan zeker interessant zijn. De Bende van Nijvel heeft zich voor de overval ergens klaar gemaakt (bivakmutsen opgezet, wapens gecontroleerd, radio op Mi Amigo gezet wink , ...). Je wil dit natuurlijk dicht bij het doelwit doen (in dit geval het Delhaize-warenhuis van Aalst) want anders heb je de kans dat je tegengehouden wordt door politie.

Dat hoeft dus helemaal niet de Molenstraat in Erembodegem te zijn dat dan ook nog eens aan de andere kant van de E40 ligt. Het kan evengoed zijn dat ze dat altijd achteraan aan de parking in het Osbroekpark gedaan hebben vlak voor de atletiekpiste wat dus nog veel dichter is bij de Delhaize en het park dan de Molenstraat. Vergeet niet de feiten die zich daar hebben afgespeeld eind oktober 1985 (waarvan wel, om noorderling te citeren, niet bewezen is dat dit iets met de Bende te maken heeft). Anderzijds kunnen ze de wapens evengoed ver van Aalst (in hun eigen woning?) klaargemaakt hebben en kunnen ze de bivakmutsen of maskers snel al rijdend opgezet hebben. Daarvoor hoefden ze niet noodzakelijk voorafgaandelijk te stoppen ergens vlakbij hun target.