531

Re: Aalst: Proloog

DeadLetterBox, u heeft gelijk met je uitleg over het testen van wapens door reguliere manschappen, waarbij ordelijk handelen en doelgericht vuren een must is.  

Ik bekijk de moordenaars als zijnde een getrainde en op elkaar ingespeelde groep freelancers die een niet af te slagen aanbod hebben gekregen. Hun doel was niet precisieschieten, maar om klakkeloos te moorden en paniek te veroorzaken. Een snufje coke is dan ook niet ver weg.

Ik vermoed trouwens dat ze zich zo zeker voelden omdat er gezorgd was voor een probleemloze aftocht uit de gevarenzone en hun latere verdwijning in de mist.

Mijn idee hoor.

532

Re: Aalst: Proloog

Ik heb de indruk dat sommigen bij 'coke snuiven' zich taferelen zoals Al Pacino in Scarface voorstellen. Het tegendeel is echter waar bij 'normaal' gebruik: er is niet noodzakelijk een opstoot die je gekke dingen laat doen, wel voel je je plots super geconcentreerd. Veel hangt uiteraard af van de hoeveelheid, de zuiverheidsgraad en vooral mogelijke andere dingen waarmee de coke is gemixed om hem 'aan te lengen'.

Mijn punt: ik betwist het feit dat door een lijn coke te gebruiken een groep zich plots als een stel wilden gaat gedragen. Tenzij ze zondanig veel gesnoven hebben om bepaalde drempels te moeten overwinnen, maar dat zou ik dan niet echt professioneel noemen.

533

Re: Aalst: Proloog

Vraagje: zijn er nog zaken bekend ivm de Molenstraat in Erembodegem (industriepark) die nog kunnen wijzen op een mogelijk verband met de Bende van Nijvel. Bv. de stallingen van Podevijn, of vergis ik mij?

Re: Aalst: Proloog

Twee zeer interessant elementen en vragen. Philippe De Staerke zou op de parking van Delhaize Aalst herkend zijn door een jeugdvriend. Ook het feit dat Beijer de streek goed kende en dat Beijer heel veel belangstelling had voor mensen die in de buurt van Delhaize Aalst woonden. Ook had Beijer interesse in een persoon Paul Mertens die in de Osbroekstraat woonde iets verder en tevens met een zwarte Golf reed. Deze Paul Mertens zou ook familie zijn van van Piet Mertens, bevriend met karateleraar Reka Vaid die les gaf in het oud zwembad van Aalst. Mijn vraag is of er iemand een link heeft met de andere karateleraar in het dossier? Ook waren zij niet vreemd aan Podevijn en industriepark Erembodegem.

535

Re: Aalst: Proloog

Ik vraag me al jaren af wat die persoon, hiervoor vernoemd als een jeugdvriend van Philippe De Staerke, moet denken van ons rechtssysteem! Als je iemand met misschien wel 100% zekerheid herkent en je wordt niet gelooft of men trekt alles in twijfel en die man loopt zo'n 30 jaar later nog vrij rond alsof hij onaantastbaar is, wat voor een frustratie moet dit dan niet zijn?

Re: Aalst: Proloog

zenga wrote:

Ik heb de indruk dat sommigen bij 'coke snuiven' zich taferelen zoals Al Pacino in Scarface voorstellen. Het tegendeel is echter waar bij 'normaal' gebruik: er is niet noodzakelijk een opstoot die je gekke dingen laat doen, wel voel je je plots super geconcentreerd. Veel hangt uiteraard af van de hoeveelheid, de zuiverheidsgraad en vooral mogelijke andere dingen waarmee de coke is gemixed om hem 'aan te lengen'.

Mijn punt: ik betwist het feit dat door een lijn coke te gebruiken een groep zich plots als een stel wilden gaat gedragen. Tenzij ze zondanig veel gesnoven hebben om bepaalde drempels te moeten overwinnen, maar dat zou ik dan niet echt professioneel noemen.

Ik haal mijn kennis van niet van hollywood en ik kan perfect grijze zones opzoeken ipv enkel in extremen te denken hoor. Maar mijn punt is dat indien de uitvoerders drugs gebruikten, gelijk in welke hoeveelheid, dit in mijn ogen een tekortkoming is. Iedereen weet dat gebruik op termijn afhankelijkheid teweegbrengt. Een serieuze pro heeft geen coke nodig om zijn concentratie op punt te brengen. Met pro bedoel ik dus niet een crimineel, maar een contractor uit de schemerwereld van geheime diensten.

Indien er ter plaatse twee schoten zijn gelost vermoed ik dat LEO er plat op zit met zijn theorie.

Servo per Amikeco

Re: Aalst: Proloog

En in hoeverre klopt die verklaring van die zogezegde jeugdvriend? De ene bron zegt vlak voor overval, andere dag van overval en nog andere dag voordien... toch wel details die er toe doen.

Criminelen cokegebruik ok, mensen met militaire achtergrond of huurlingen... Iemand die aan de top wil staan en disciplinair is zie ik geen coke gebruiken, wordt gezien als teken van zwakte/afhankelijkheid. Zullen u ook sneller verraden bij verhoor in ruil voor... Coke zou ook enkel eerste twee maal een positief effect hebben, nadien komt de gewenning en heb je steeds sneller dosis nodig om zelfde effect te hebben?

538

Re: Aalst: Proloog

Dat de moordenaars coke gebruikten is geen zekerheid maar een onbewezen vermoeden.

539

Re: Aalst: Proloog

Ik herlees zopas dit topic om de geboorte van het coke gebruik te vinden en stel vast dat het ganse "cokeverhaal" hier door ons op de wereld gezet is! lol Wel, wel, wel.

Re: Aalst: Proloog

Ik meen me te herinneren dat er wel een weegschaaltje is gevonden.

Zou het mogelijk zijn geweest dat er drie wagens actief waren en van verschillende plaatsen zijn opgestoomd richting Delhaize? Overval, back-up en commando wagen, in positie gekomen na het afspelen van een plaatje op de lokale zender.