771

Re: Aalst: Proloog

Ik hou niemand aan een lijntje. Wil je meer duidelijkheid? Wel, als de beller met Aalst te maken heeft en dader is dan is het de deze die de aanwijzingen gaf in Aalst één van de reuzen. Dit vertelt de Faul onder andere voor de slimme onder de lezers. Duidelijk genoeg?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

772

Re: Aalst: Proloog

Toevallig afgelopen zondagavond een paar uur in de Fox gezeten/gegeten, ik heb daar geen muziek horen opstaan. Ik weet niet of de zaak sinds '85 veranderingen heeft ondergaan, of het toen enkel een café was of ook al een brasserie. Als er toen ook al eten geserveerd werd kan ik mij moeilijk voorstellen dat de radio daar op stond op een drukke avond in het weekend.

Sowieso de idee dat een café slechts 1 post opzet is al een beetje vreemd. In het tijdperk voor DJ-Matic en Spotify kende ik wel een paar cafeetjes waar de eigenaar de radio regelmatig van post veranderd omdat het op zijn zenuwen begon te werken.

Re: Aalst: Proloog

Precies ook dàt! De kans op een kink in de kabel (letterlijk en figuurlijk) is toch veel te groot! En dit om zovele redenen toch?! Er is geen garantie dat iedereen die de boodschap moest horen ook daadwerkelijk in staat was die te kunnen horen! Kortom: twijfels over het wat en hoe en waarom!

Maar ja, wij denken verkeerd volgens de grote speurneuzen hier.

774

Re: Aalst: Proloog

the end wrote:

Ik hou niemand aan een lijntje. Wil je meer duidelijkheid? Wel, als de beller met Aalst te maken heeft en dader is dan is het de deze die de aanwijzingen gaf in Aalst één van de reuzen. Dit vertelt de Faul onder andere voor de slimme onder de lezers. Duidelijk genoeg?

the end, is het voor de dader belangrijk dat zijn slachtoffer door de FAUL werd gedood? Als wraak?

775

Re: Aalst: Proloog

the end wrote:

Ik hou niemand aan een lijntje. Wil je meer duidelijkheid? Wel, als de beller met Aalst te maken heeft en dader is dan is het de deze die de aanwijzingen gaf in Aalst één van de reuzen. Dit vertelt de Faul onder andere voor de slimme onder de lezers. Duidelijk genoeg?

Wacht even, the end: de beller is dader (waar dan ook) en geeft instructies aan de reus (één van de ...) of hij is zelf de reus? Je maakt het ons echt niet makkelijk hoor ... blijf gewoon rustig en probeer het nogmaals uit te leggen. Eventueel op basis van wat hier eerder al gemeld werd - niet iedereen beschikt over een fotografisch of paardengeheugen.

776

Re: Aalst: Proloog

De beller is zeker iemand die op de hoogte tot en met bepaalde kleine details van de feiten, zowel van Overijse en Eigenbrakel. Maar ook exact van wat er op de parking van Aalst later gebeurt. Dit is voorkennis en daderkennis en is belangrijk het zal één van de daders zijn die belde.

Bekijk de persoonsbeschrijving van de dader van die diefstal, zie dan ook wie de aanwijzingen heeft in Aalst. Het zijn de wapens en de daders die de kern van dit dossier vormen en dit in combinatie met de gekende feiten ook de munitie aandachtig bekijken. Daar zit het allemaal voor een groot stuk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

777

Re: Aalst: Proloog

Bedoel je nu één van de daders/uitvoerders in Aalst? En hoe kun je nu "voorkennis" hebben van wat zich later op de parking van Aalst afspeelt? Mijn excuses dat ik zoveel vragen stel; ik heb absoluut geen enkel idee van wat zich op de parking - tijdens of na de moordende raid - afgespeeld heeft.

778

Re: Aalst: Proloog

Gerichte inhoudelijke vragen zijn heel goed. Wel, hij heeft voorkennis over Aalst omdat hij weet wat hij van plan is te doen! Hoe kan de beller bepaalde details weten, zelfs degene die nog niet gebeurt waren? Dit kan enkel als uitvoerder en dan ook een specifieke!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

779

Re: Aalst: Proloog

En dat kan jij allemaal afleiden uit Hofstade en Scherpenheuvel?

780

Re: Aalst: Proloog

Dit heb ik nog gevonden op één of andere site ivm de diefstal van de Faul » Forum

Eén van de vermoedelijke dieven moet al dood zijn, gezien zijn toenmalige (vermoede) leeftijd .... maar die andere: speelt die volgens jou nog een rol in het vervolg van het verhaal? Zou nu ongeveer mijn leeftijd moeten hebben (wees gerust; ik was het niet) maar speelt hij volgens jou dan nog een rol van betekenis? Of zijn de wapens (waaronder de Faul) gewoon doorgegeven om sporen te wissen of om speurders bewust om te tuin te leiden?