781

Re: Aalst: Proloog

Reneke wrote:

En dat kan jij allemaal afleiden uit Hofstade en Scherpenheuvel?

Neen natuurlijke niet. Het zijn de "vele" details van de feiten.

P51, diefstal Faul:

Twee mannen betreden de handelszaak. Ze slagen erin wanneer de uitbater in zijn atelier is, om een tweeloopsgeweer van het kaliber 10 met nummer 4227 van het merk FAUL te stelen. Bij het verlaten van de wapenwinkel worden ze door een getuige opgemerkt.Een dader wordt beschreven als: een man, tussen de 20 en de 30 jaar oud, zeer groot, mager en met een blond kapsel. De tweede dader ziet er ongeveer 50 jaar uit, grijzend en is iets kleiner dan de eerste. Het is niet geweten of de daders met een voertuig reden.

Op basis van de feiten in Aalst is de blonde grote dader belangrijk. Het is de dader met de riotgun 2 grote dader die de aanwijzingen gaf in Aalst.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: Proloog

the end wrote:

Gerichte inhoudelijke vragen zijn heel goed. Wel hij heeft voorkennis over Aalst omdat hij weet wat hij van plan is te doen! Hoe kan de beller bepaalde details weten zelfs degene die nog niet gebeurt waren? Dit kan enkel als uitvoerder en dan ook een specifieke!

Is er een opname van de aanvraag? Ik vermoed van niet? Zou in ieder geval makkelijker geweest zijn om een stem te herkennen. Dus de manier waarop jij alles formuleert, maak ik op dat de beller, de aanwijzer in Aalst en de overvaller die de Faul gestolen heeft is? Het verschil in MO tussen Aalst en Eigenbrakel zou volgens jou dan kunnen duiden op twee verschillende bendes. Hij (de beller) doet dan de groeten aan de overvallers in Eigenbrakel? Zonder te weten wat er op de parking is gebeurt, is het vrij moeilijk af te leiden hoor ...

783

Re: Aalst: Proloog

the end wrote:

Neen natuurlijke niet. Het zijn de "vele" details van de feiten.

De feiten, the end ... ik blijf benieuwd naar het vervolg. Want ik ken die niet, vele anderen ook niet (denk ik). Over de details al evenmin (denk ik). Je legt wel vele puzzelstukjes maar de grote puzzel blijft maar groter worden. Zal wel vermoeiend zijn om altijd maar antwoorden (proberen) te geven maar ga vooral je gang in de mate van het mogelijke/haalbare.

Re: Aalst: Proloog

the end wrote:

Op basis van de feiten in Aalst is de blonde grote dader belangrijk. Het is de dader met de riotgun 2 grote dader die de aanwijzingen gaf in Aalst.

Had hij toevallig ook een pukkel op onder zijn neus? (De jonge overvaller.)

785

Re: Aalst: Proloog

Patrick Haemers? Die was toen wel al 30 (geboren in 1952).

Re: Aalst: Proloog

Exact. 30 jaar oud. Blond, groot, mager (?).

Re: Aalst: Proloog

We spreken van pre-spotify tijden toen cafés nog waren om pinten te pakken hé. Tegenwoordig is het een ander verhaal. De meesten zijn uit noodzaak brasserie geworden. Rookverbod, euro en feit dat meeste vrouwen niet meer toestaan dat man op café zit of alcohol drinkt.

De bruine cafés die ik ken uit mijn jeugd hadden 99% van de tijd zelfde zender opstaan. Behalve enkele cafés die zich toespitsten op subculturen als house, rock, new wave, ... Mi Amigo was in de regio heel erg populair en zal dus ook in veel cafés continu opgestaan hebben. In die tijd luisterde het gewone volk naar de vrije radio's. BRT was voor de gepensioneerden en intellectuelen.

En er zijn zeker wel wat beruchte cafés geweest in Aalst, was er in jaren '70 ook geen café uitbater wiens zoon zijn lijk ze op straat of in autokoffer gevonden hadden. Ben naam vergeten. Heb leuke studententijd beleefd in Aalst, maar stad heeft toch ook wel donker kantje. Wat zeker opviel in de meer volkse / marginalere cafes op bepaalde uren.

Mensen die ik onder bepaalde omstandigheden capabel achtte om erge dingen te doen. Mensen die geen kans maken in de maatschappij. Heel eigen sfeer die je toen enkel in Aalst kon vinden. Compleet anders dan pakweg in Brussel of Borinage. De bende ook wel vaak ter sprake horen komen ... sommigen die al kwaad werden enkel bij het vernoemen en anderen die het blijkbaar plezant vonden (den typische Aalsterse humor & grappen).

788

Re: Aalst: Proloog

Of moet ik het me zo voorstellen: de beller brengt een saluut aan die van Hofstade, die Overijse en Braine gedaan hebben. En inderdaad, ik vermoed al langer (en heb dat ook ergens op het forum gezegd) dat de 'oude' van Overijse en Braine, Léon De Staerke is.

789

Re: Aalst: Proloog

En die jongere dan? Patrick Haemers of iemand die gepimpt werd door Bouhouche? Of een andere "zigeuner", genre Balou ...

790

Re: Aalst: Proloog

Wat ik al gezegd heb is dat waarschijnlijk het cruciale deel van de overval niet afhing van het verzoekje. Wie weet is er veel erger voorkomen omdat de DJ het juiste plaatje niet had. Misschien moest er ook een team langs de parklaan binnen gaan? Misschien is daardoor de vlucht bemoeilijkt? Misschien is het verzoekje toch opgepikt? (Mercedes Osbroek)

Nu ja. The end heeft het antwoord want de beller is de reus met de Faul die toen hij belde al wist wat er nadien op de parking (binnen ook?) ging gebeuren. De beller was waarschijnlijk ook de verkoper van de schoenen die de gerant gered hebben. (Ironisch bedoeld.)