961

Re: Aalst: Proloog

Wel ik blijf bij mijn mening, er is een zekerheid dat ex rijkswachters van in het begin betrokken waren. Het kleine probleem is dat (ex) Diane leden en SAC leden nogal goed op elkaar lijken en (mogelijks) beiden betrokken zijn en elkaar ook kennen (zelfde club). Groot blond blauwe ogen. Via hen loopt ook een lijn naar WNP de Haemers clan, zelfs naar De Saercke. .

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

962

Re: Aalst: Proloog

De grote blonde en de oude werden inderdaad reeds in Dinant gesignaleerd. Bij de oude denk ik aan Elnikoff. Zou de blonde uit rijkswachtmilieu komen? Bonkoffsky zat bij Diane.

963

Re: Aalst: Proloog

De combinatie van de gegevens is belangrijk. Het telefoontje naar de vrije radio en wat Bultot zegt op 10 nov in de voormiddag zonder dat hij weet heeft van het telefoontje en de brandgaard die eerder op de 9 nov. gevonden is is hoogst merkwaardig. Dit in combinatie met de Faul die in Aalst gebruikt is. Bultot was die 10de nov geen bullshit aan het verkopen, dat er daar niet op verder gegaan werd maakt dat iedereen overal blijft zoeken. Er is een wetenschappelijke zekerheid dat om een misdaad op te lossen de 48 uur van de misdaad cruciaal zijn. Wel het moment dat delta cel aan Bultot begon te snuffelen is hun het onderzoek af genomen. deze waar Butot het over heeft komen ook in het Mendez dossier voor, het dossier dat nooit bij het bende dossier mocht gevoegd worden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

964

Re: Aalst: Proloog

Django68 wrote:

De grote blonde en de oude werden inderdaad reeds in Dinant gesignaleerd. Bij de oude denk ik aan Elnikoff. Zou de blonde uit rijkswachtmilieu komen? Bonkoffsky zat bij Diane.

Sorry dat ik er op terugkom: een grote sterke blonde, doorgedraaide (ex) politie of rijkswacht, die men speciaal uit den bak haalde voor de overvallen, en hij mankte?

965

Re: Aalst: Proloog

Wat of wie bedoel je finn, want dit klopt deels voor een paar betrokkenen. Andere zaten op kampen in Zuid Amerika bij een kennis van Bultot.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

966

Re: Aalst: Proloog

dezelfde persoon die mij zei dat "ze" bouhouche en co in hun vizier hadden aan de villa in hoeilaart maar dat "ze" plotsklaps bevel kregen om onmiddellijk terug naar "brussel" te keren, diezelfde persoon spreekt over de reus : een grote dolgedraaide "flik" die zijn eigen collega's in mekaar timmerde, in den bak zat, er uit gehaald werd om te moorden, en hij mankte stevig. alles op instructie van hogerhand.
hem kennende zijn dit geen fabeltjes. in onze jeugd toonde hij mij de foto's van belgie's gevaarlijke boeven die hij steeds in zijn portefeuille had. en ja ze hebben hier elk een topic en nee hij is geen speurder.

967

Re: Aalst: Proloog

finn wrote:

spreekt over de reus : een grote dolgedraaide "flik" die zijn eigen collega's in mekaar timmerde, in den bak zat, er uit gehaald werd om te moorden, en hij mankte stevig. alles op instructie van hogerhand. hem kennende zijn dit geen fabeltjes..

Iets meer informatie zou het kunnen uitsluiten of bevestigen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

968

Re: Aalst: Proloog

Ik zie hem morgen.

969

Re: Aalst: Proloog

Als de gangsters een jutte zak bij hadden om de kluis in te stoppen omdat ze mogelijk te zwaar was en daarom voor een jutte zak opteerden omdat een jutte zak makkelijker over de grond schuift indien nodig, dan wisten ze toch op voorhand hoe groot de kluis was?

970

Re: Aalst: Proloog

Ben wrote:

Bedankt voor de informatie, ik moest onmiddellijk aan dit verhaal denken:

In een café wat verderop, 't Christoffelken, werden in die ruige novembernacht ook Bende-verdachten gesignaleerd. Maar de getuigen, een stel marktkramers die pas een paar jaar na de feiten met hun verhaal naar buiten kwamen, krabbelden terug toen ze in levenden lijve geconfronteerd werden met de verdachten die ze eerder op foto's hadden aangewezen.

Tja,vandaag stond in de krant dat die marktkramer het zich later opviel dat er toen die twee Franssprekende mannen aanwezig waren die zich strategisch aan een tafeltje opstelden van waaruit ze zicht hadden op de weg buiten... De ene bestelde een trappist en de andere een watertje. En als vent een waterke drinken in een Aalsterse kroeg, dan moet je wel opvallen, doch Bouhouche dronk geen alcohol. Die marktkramer heeft toen in 1988 uit de foto's die de speurders hebben laten zien aangeduid dat diegene de het watertje dronk Madani Bouhouche bleek te zijn, iets wat later ook door de cafébaas werd bevestigd. En dat was dat dus, toen blijkbaar niet de moeite om verder te onderzoeken ...

Wat ik ook niet begrijp is dat die scherpschutters toen niet aanwezig waren. Waren het militairen die verantwoordelijk waren of waren het er van de groep Diane. Bij ons destijds in Mechelen, en ik woonde toen nét over de Delhaize in de Van Kesbeeckstraat en kon telkens vaststellen vanop de 5de verdieping, dat de sluipschutters van het leger altijd present waren op vrijdag én zaterdagavond vanaf het moment dat de zon onderging totdat de laatste klanten én personeel de winkel hadden verlaten.

kenza wrote:

Als de gangsters een jutte zak bij hadden om de kluis in te stoppen omdat ze mogelijk te zwaar was en daarom voor een jutte zak opteerden omdat een jutte zak makkelijker over de grond schuift indien nodig, dan wisten ze toch op voorhand hoe groot de kluis was?

Over welke soort van kluis gaat het, die van Delhaize kijkt je echter recht in de ogen zo groot is die... En het onderste deel waar de dag inkomsten uiteindelijk in terecht komen is extra beveiligd aangezien je daar een dubbel sleutelsysteem voor nodig hebt om dit te openen. Eén sleutel voor de supermarkt directeur en één sleutel voor diegenen die het geldtransport verzekeren. En bovendien een gevoelig veiligheidssysteem dat gegarandeerd werkt als er zelfs maar een blad papier tegen de buitenkant van de kluis dwarrelt. En dat laatste hebben wij in 1974 ondervonden, overuren doen en gelijk door de flikken overvallen worden, met den uzi in de aanslag.