1,111

Re: Aalst: 9 November

Geachte HIPA,

Kunt u zich, ondanks de op 09-11-1985 door u doorgemaakte traumatische ervaring, nog herinneren met welke toonhoogte de man door wie u bent beschoten sprak of schreeuwde. Was het een alt-, tenor-, bariton- of basstem? Met welke tongval sprak hij en kunt u die man op die basis geografisch situeren?

Ik stel u deze vraag, omdat ook ik, net als zovelen, op zoek ben naar een ‘gat om naar binnen te gaan’.

Dank u.

1,112

Re: Aalst: 9 November

"Over de overval in Aalst vertelt een informant dat Willy D. hem heeft betaalt om op die avond klaar te staan aan de Delhaize en weg te te racen zodra er schoten vielen om de politie in de verkeerde richting te lokken. Hij zegt dat hij dat ook heeft gedaan."
(Inreview Hilde Geens / Humo 220222)

1,113

Re: Aalst: 9 November

Willy Delpierre?

1,114

Re: Aalst: 9 November

Willy De Schepper?

Re: Aalst: 9 November

Ik ben steeds voorzichtig met het noemen van namen maar het lijkt erop dat Geens nu zelf met de naam komt aanzetten.

Als mijn vermoeden klopt betreft het hier een persoon, Willy D., die nog steeds in leven is. De informatie is niet nieuw en reeds lang gekend in het Aalsterse. Deze Willy D. zou in contact hebben gestaan met Laurent P. Deze laatste is de hoofdverdachte van het bloedbad in Aalst en de eerstgenoemde is reeds genoemd bij de eerste golf in '83. Het is één van de meest concrete links tussen '83 en '85.

Dat boek van Geens gaat geen niemendalletje zijn, heb de indruk dat ze mensen aan het praten heeft gekregen in het Aalsterse.

1,116

Re: Aalst: 9 November

"Een garagist Willy D." ... Dat kan m.i. enkel Willy De Schepper zijn. Geboren in 1952. Heb alles over hem herlezen op dit forum.

1,117

Re: Aalst: 9 November

Dit ook mijn gedacht, Scaramouche. Altijd gezegd dat de Rijkswacht betrokken was. Blijkbaar was het makkelijker om Bossi als gek te beschrijven.

1,118

Re: Aalst: 9 November

Het gaat over De Schepper, een figuur waar ze in Opwijk al lang van overtuigd zijn.

Re: Aalst: 9 November

Ik doelde inderdaad op deze persoon, WDS. Doet de Aalsterse puzzel in elkaar vallen. David was hiervan blijkbaar al op de hoogte (hetgeen ik wel vermoedde na het lezen van zijn eerdere posts), ook Geens komt nu met de naam aanzetten.

Re: Aalst: 9 November

Met alle geruchten op dit forum rond de overval in Aalst kan het geen kwaad om af en toe eens stil te staan bij een aantal dingen die we zeker weten. Dat resumeert 113 pagina's makkelijk tot een halve.

De gangsters :

  • Diegene op David schoot, deed dit met een grijns/lach.

  • In het warenhuis hielden ze zich niet louter bezig met het zoeken naar geld, zie de getuige over het mishandelen van een vrouw.

  • Na de overval hebben ze minuten gewacht op een plaats waar ze elk moment konden worden klem gereden.

  • De Reus (of Killer?) schoot als een wilde naar letterlijk alles wat bewoog.

  • Waren zij zo zwaar onder invloed? Waren het psychopaten die hun gelijke niet kennen? Soms lijkt het alsof ze daar een show opvoerden, als was het dat ze een rol in een film vertolkten.

De locatie :

  • Slecht gelegen, de op en uitrit van de parking kon met één voertuig worden geblokkeerd.

  • Interessant is wel het uitzicht vanop de Dokusberg in het park. Vandaar kon makkelijk volk ongezien wachten om ter hulp te schieten. Je kon van daaruit ook als Spectator ongezien toekijken wat er zich in die minuten afspeelde op de parking.

Profilers/Criminologen/Psychologen/Psychiaters verenig U. Soms lijkt het of we iets voor de hand liggends over het hoofd zien.